Pain cave

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Pain cave

Bericht door RigolleM »

Wegens het corona-tijdperk zijn er meer en meer fietsers die virtueel fietsen.

Deze winter (begin oktober) ben ik gestart met Zwiften en ondertussen ziet er mijn Pain Cave er zo uit:

Afbeelding

Ff kort samenvatten (te zien):

- Wahoo Kickr Core
- Wahoo Kickr floor mat
- Cannondale Caad10
- 49" 4K LG tv for Zwift
- Apple TV 4K for Zwift
- 32" old LED tv for Chromecast
- Chromecast Ultra for Netflix, Youtube, Yelo,...
- On Stage dirigentenlessenaar
- Fochea ventilator met afstandsbediening
- iPhone met Quadlock stuursteun voor de Zwift companion app

(niet te zien):

- Echos floor fan Ø45 cm (onlangs erbij gekomen omdat het wat warmer is geworden)
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Re: Pain cave

Bericht door carlos bananas »

dat zadel tasje maakt het af. Ge moest van voor eens plat rijden :-D
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Pain cave

Bericht door RigolleM »

carlos bananas schreef:dat zadel tasje maakt het af. Ge moest van voor eens plat rijden :-D
Is er nu wel af... :-)
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Pain cave

Bericht door dirkdierickx »

momenteel sta ik nog altijd in de veranda (tussen de voorraadrekken en drumstel van dochter) met enkel mijn laptop als hoofdscherm, wel met goeie trainer (elite direto 2).

rij al jaren op de rollen in de winter, vroeger was dat een echte kwelling om zelfs maar een simpele training af te werken van 45m, maar sinds ik zwift heb leren kennen (in 2018) kan ik effectief degelijke langdurige trainings afwerken en verlies ik niet veel conditie.
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Pain cave

Bericht door TimW »

RigolleM schreef:Wegens het corona-tijdperk zijn er meer en meer fietsers die virtueel fietsen.
Deze winter (begin oktober) ben ik gestart met Zwiften en ondertussen ziet er mijn Pain Cave er zo uit:
- 49" 4K LG tv for Zwift
Volwaardig TV scherm is wel vet!
Beter dan mijn oude laptop dat met horten en stoten mijn ventje laat bewegen :-)

Ik heb een stuk van de veranda ingericht als paincave.

- Elite Direto
- Zelfgemaakte desk
- Vloermat van decathlon
- Ventilator met afstandsbediening
- Laptop
- Bluetooth speakerke voor Spotify tunes

Heb niet onmiddellijk een goede foto bij de hand, enkel deze:
Afbeelding
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Pain cave

Bericht door BertG »

Mooie setups, ik heb helaas geen foto meer van de mijne, was wel met een MTB uiteraard :lol: . Ik heb mijn Wahoo Kickr alweer 2 jaar geleden terug verkocht net toen Zwift begon door te breken en een serieuze prijsstijging heeft doorgevoerd. Spijtig eigenlijk want was wel afzien bij momenten maar nooit saai en ideaal om ook 's avonds en af en toe meer gericht te kunnen trainen. Ik begon helaas van zaken last te krijgen waar ik anders nooit last van had o.a. mijn knieën en dan was de fun er uiteindelijk wel af.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Pain cave

Bericht door KrisMaes76 »

Bij mij ist de tafel in de living opzij schuiven en dan de boel installeren, heb een elite hydro oid trainer zonder regelbare weerstand, maar het lukt. fiets is mn canyon nerve met een tacx band en flats. De vering lock ik wel :)

Op zwift dan uiteraard ook de scott mtb ingesteld als velo :-D

Is er iemand van jullie al in geslaagd om het off-road sturen te doen werken trouwens?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Pain cave

Bericht door RigolleM »

Ik moet het doen met een afgewerkte hobbykamer van 6m x 9m, staat een beetje verloren in die open ruimte... :drunk:

Was voorheen mijn donkere kamer voor fotografie waar ik object en portret fotografie deed, maar hiermee gestopt en dus wat ruimte over voor een Pain cave.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Pain cave

Bericht door RigolleM »

KrisMaes76 schreef:Is er iemand van jullie al in geslaagd om het off-road sturen te doen werken trouwens?
Er zijn daar oplossingen voor maar veel succes heeft het niet, het gevoel is er totaal niet en de routes zijn nogal beperkt...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Pain cave

Bericht door Free_ltd »

TimW schreef:
RigolleM schreef:Wegens het corona-tijdperk zijn er meer en meer fietsers die virtueel fietsen.
Deze winter (begin oktober) ben ik gestart met Zwiften en ondertussen ziet er mijn Pain Cave er zo uit:
- 49" 4K LG tv for Zwift
Volwaardig TV scherm is wel vet!
Beter dan mijn oude laptop dat met horten en stoten mijn ventje laat bewegen :-)

Ik heb een stuk van de veranda ingericht als paincave.

- Elite Direto
- Zelfgemaakte desk
- Vloermat van decathlon
- Ventilator met afstandsbediening
- Laptop
- Bluetooth speakerke voor Spotify tunes

Heb niet onmiddellijk een goede foto bij de hand, enkel deze:
Afbeelding
Tof tafelke. Zou ik ook moeten vinden. Ik heb een stuurhouder voor de ipad, maar mijne Tacx ondersteunt geen BT, waardoor ik enkel naar Netflix kan kijken wat aangenaam is. Maar heb dus de laptop nodig om te zwiften.
In tegenstelling tot anderen hier, ben ik door mijn vrouw naar de garage verbannen omwille het lawaai. Op zich ook goed te doen als ik deur en poort lichtjes open zet, geen ventilator nodig, wat vroeger in de living een andere zaak was :lol:
Plaats reactie