Santa cruz blur tr cc

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Plaats reactie
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Santa cruz blur tr cc

Bericht door rubenv »

Heb ter vervanging van mijn santa cruz tallboy 2018 een santa cruz blur tr 2019 gekocht. Heb de x01 cc versie gekocht, maar dan toch nog wat andere onderdelen gemonteerd.
Heb reserve wielen met 240s naven ipv van de reserve met 350naven
xx1 eagle axs groep ipv de x01 eagle
level ultimate remmen ipv level tlm
reverb axs ipv de gewone reverb
Dan was er nog de grip remote waar de kabels mij stoorde. Maar zowel een fox remote als een reverb remote moest links onder. Dus heb een fox remote links onder en een drukknop voor de reverb. Werkt via een sram blipbox die ik vooraan in mijn frame heb gemonteerd. Kabeltje gaat nu mee het frame in waar de remote kabel voor demper ingaat. Daar zit ook de blipbox. Nu hopen dat de batterij van de blipbox lang meegaat. Als die op zijn moet ik de vork demonteren en langs onder de blipbox er terug uithalen. Opzich niet zoveel werk. Kwam op het idee door een link die ik van Kevin(madskatingcow) had gekregen :-D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo was hij eerst
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Santa cruz blur tr cc

Bericht door BertG »

Knap fietske Ruben, staan uw remhendels nu niet wat ver naar binnen?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Santa cruz blur tr cc

Bericht door madskatingcow »

En, hoe rijdt de fiets? Jij kan vergelijken met de Spark 900 RC World Cup, benieuwd :-)
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Santa cruz blur tr cc

Bericht door rubenv »

BertG schreef:Knap fietske Ruben, staan uw remhendels nu niet wat ver naar binnen?
ik heb ze altijd zo staan, remmen zijn ook bedoeld om met 1 vinger te remmen. Vind het zo ideaal
madskatingcow schreef:En, hoe rijdt de fiets? Jij kan vergelijken met de Spark 900 RC World Cup, benieuwd :-)
heb er nog maar 1 keer op gereden en dat is al weer een maand geleden #-o
Maar eerste ervaring was wel heel goed. Voelt heel wendbaar en snel. De scott had ik heel licht opgebouwd (9,3zonder pedalen) en dat verschil voel je natuurlijk wel bergop. Zithouding is voor mij beter als op de spark. Heeft ook te maken met de maat. Santa cruz valt klein uit, en ik zit perfect op een medium. Bij scott zit ik juist tussen een small en medium. Dus ik denk dat de medium toen voor mij net te groot was. Vond hem heel goed rijden, maar kreeg last van mijn nek.
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

Re: Santa cruz blur tr cc

Bericht door diert »

Hey, ik heb ook interesse in deze fiets. De bewering die ze maken van nagenoeg geen last te hebben van pedaalslag is dat correct?
Groeten
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Santa cruz blur tr cc

Bericht door rubenv »

diert schreef:Hey, ik heb ook interesse in deze fiets. De bewering die ze maken van nagenoeg geen last te hebben van pedaalslag is dat correct?
Groeten
Ik heb er op mijn ene rit geen last van gehad. Bij de spark had ik er in het begin veel last van. Maar je geraakt het wel gewend zodat je het niet blijft hebben. Met de tallboy had ik er ook geen last van
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Re: Santa cruz blur tr cc

Bericht door nicolasdb »

Mooie machine, iets te sober voor mij qua kleurstelling, maar absoluut goed gerief waar je ongetwijfeld veel fun mee zal beleven =D> =D>
Gebruikersavatar
Mr H.
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 03 aug 2007 23:18
Rijdt met: Santa Cruz Blur CC 2019 custom ,Specialized Tarmac Elite 2011, Specialized S-Works M5 29er 2013

Re: Santa cruz blur tr cc

Bericht door Mr H. »

diert schreef:Hey, ik heb ook interesse in deze fiets. De bewering die ze maken van nagenoeg geen last te hebben van pedaalslag is dat correct?
Groeten
Ik heb zelf ook een Blur CC , heb er ondertussen 2000 km mee gereden en geen last van pedaalslag :-)
Zeer wendbare fiets trouwens :-)
LeftyBart
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 23 jun 2010 13:30
Rijdt met: Cannondale 29Flash 1/SuperX

Re: Santa cruz blur tr cc

Bericht door LeftyBart »

Heb geen TR maar ook met een gewone CC geen last van pedaalslag. Ik heb de remote voor het blokkeren van de veringen trouwens vanaf het begin er af gehaald en heb dit nog geen seconde gemist... en het scheelt twee kabels!
Plaats reactie