ORBEA OIZ M10 TR 2020 - Custom

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

ORBEA OIZ M10 TR 2020 - Custom

Bericht door nicolasdb »

In voorbereiding van de BC Bike Race (elke reden om een nieuwe fiets aan te schaffen, is goed :bier: :-D ), beslist om een ORBEA OIZ M10 TR versie te kopen. De fiets werd gecustomized qua kleurstelling en enkele componenten zoals cockpit (FSA K-Force carbon) en zadel (Fabric). Fiets heeft vooraan en achteraan 120mm veerweg. De RM Element (100mm) dient plaats te maken, al was het, en is het nog steeds een geweldige machine om mee te rijden. Eerste ervaringen van de OIZ zijn echt zeer positief; ik had me ook goed geïnformeerd. Het ging tussen een Santa Cruz Blur TR, RM Element (120mm) of Yeti. Gezien de reviews echt positief zijn en gezien je veel waar voor je geld krijgt, en dan nog eens zelf kan volledig customizen qua kleurstelling, ben ik voor de OIZ gegaan. Wat een bike, volledig equipped met de juiste componenten, en heel licht kader. Afstelling voor en achtervering staan nu op punt, en is net een gewone XC bike, maar als het ruiger en steiler bergaf wordt, close to AM karakter. Komende maanden zal ie nog uitgebreid getest worden, met als hoogtepunt in juli de BC Bike Race.

Afbeelding
Afbeelding

Specs:
FIETSFRAME Orbea Oiz Carbon OMR FiberLink Boost PF Taper UFO2 I-Line
SCHOKBREKER Fox i-line DPS Factory 120mm Remote Push-Unlock Evol Kashima custom tune190x45mm
VORK Fox 34 Float SC Factory 120 FIT4 Remote-Adj Push-Unlock QR15x110
CRANKSET Shimano XT M8120 34t
STUUR FSA SL-K Force carbon 760mm
STUURPEN FSA SL-K carbon Force 60mm
HENDELS Shimano XT M8100 I-Spec EV
REMMEN Shimano XT M8100 Hydraulic Disc
KETTINGWIEL Shimano XT M8100 10-51t 12-Speed
ACHTERDERAILLEUR Shimano XTR M9100 SGS Shadow Plus
WIELEN DT Swiss XR-1650 Spline 25c TLR CL
BANDEN Maxxis Forekaster 2.35" FB 120 TPI Dual Exo
BANDEN Maxxis Ardent 2.2" FB Dual Exo TR
TRAPPERS Shimano XT
ZADELPEN OC2 Dropper 31.6mm 150mm travel C
Laatst gewijzigd door nicolasdb op di 24 dec 2019 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: ORBEA OIZ M10 TR 2020 - Custom

Bericht door Reindert »

Ik weet niet wat ik het lekkerste vind, de BC bike race rijden, of die orbea dat je hier showt :).
Nice!
Geniet ervan !!
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: ORBEA OIZ M10 TR 2020 - Custom

Bericht door rubenv »

mooie fiets, ik heb pas een blur tr gekocht. Ook heel tevreden van. Zal hem ook is posten
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Re: ORBEA OIZ M10 TR 2020 - Custom

Bericht door nicolasdb »

Reindert schreef:Ik weet niet wat ik het lekkerste vind, de BC bike race rijden, of die orbea dat je hier showt :).
Nice!
Geniet ervan !!
Thanks
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Re: ORBEA OIZ M10 TR 2020 - Custom

Bericht door nicolasdb »

Hi - Ondertussen al heel wat km's gereden, ook al wat licht trailwerk. Met de annulatie van de BC Bike Race, zal de fiets jammer genoeg het echte stevige XC werk in Canada dit jaar niet kunnen proeven ;-O Maar we blijven niet bij de pakken zitten en bereiden ons al voor voor volgend jaar ;-) Wat echt opvalt aan deze bike, en heeft ook veel te maken met de juiste afstelling, is de sublieme vering voor en achter. In 'open' stand vlakt ie echt alles maximaal uit. In afdalingen heb je super veel vertrouwen, ondanks de iets racier houding met de negatieve pen vooraan. Tochtjes van 3u maalt ie zonder problemen. Het zadel moet me nog wel echt overtuigen om mee te nemen nr Canada. De lockout en seat dropper van eigen merk blijken echt goed te werken, dus absoluut geen klagen over. Wat de wielen betreft zeker meer dan voldoende licht en stevig. Kortom, ik ben nog steeds super tevree met mijn stalen ros ;-) ! Voor de bikers die nog in dubio zijn voor deze Orbea, don't and go for it ;-)!
Grts

Afbeelding
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: ORBEA OIZ M10 TR 2020 - Custom

Bericht door dirkdierickx »

knappe mtb!
orbea is percies wel aan een grote opmars bezig, je ziet ze meer en meer.
Plaats reactie