Lapierre XR 929

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Lapierre XR 929

Bericht door Free_ltd »

Kan iemand van de mods dit topic sluiten? Word er mottig van om telkens naar dit pareltje te kijken :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Lapierre XR 929

Bericht door erwin.91 »

da's nog is ne ferme race bak se =D> :drunk:
H-D
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012 13:05
Rijdt met: H-D

Re: Lapierre XR 929

Bericht door H-D »

Enig idee waar men zo een Lapierre nieuw kan kopen ?
grtz
H-D
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012 13:05
Rijdt met: H-D

Re: Lapierre XR 929

Bericht door H-D »

Enig idee waar men zo een Lapierre nieuw kan kopen ?
grtz
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: Lapierre XR 929

Bericht door Pasta »

H-D schreef:Enig idee waar men zo een Lapierre nieuw kan kopen ?
grtz
Moet wel lukken hier: https://shop.cycles-lapierre.fr/revende ... 43226e1f9d" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: Lapierre XR 929

Bericht door Enfant terrible »

Hoi TimW,

Meet your older brother ;-) :
Afbeelding

Fantastisch goeie fiets. Een echt klimbeest, en wat een stabiliteit bij het dalen !
Enkel, in héél krap "single-bochtenwerk" is hij niet top. Draait net iets te lang.
Ik rijd met de XR sinds 02/2014.

Nu, dit frame zit met een (door Lapierre) gekend probleem, vooral op maat "L". Ter hoogte van de demper (links en rechts ervan) verschijnen
barstjes. Het frame moet dus worden vervangen. Van Lapierre krijg ik het nieuwe frame (ik weet alleen niet welk kleur).
Verlies wel mijn EI-shock, maar krijg een nieuwe demper met lockout.

Bij deze : hoe vergaat het je ondertussen met je XR ? Nog steeds tevreden ?
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Lapierre XR 929

Bericht door TimW »

Da's netjes geregeld van Lapierre! En dan kan je de kleur nog kiezen ook, zalig :-D

Ik ben nog steeds supertevreden van mijn XR. klimt en daalt idd geweldig. Draaien en keren op bochtige singletracks gaat wat moeizamer maar omdat hij niet veel weegt zwier je de fiets makkelijk van links naar rechts.

Enkel de lagers in het frame zijn een gevoelig punt. Ik zou ze voor de 3de keer moeten vervangen nu, op 1 seizoen. En dan heeft de fiets amper slijk gezien.
Maar verder niets dan lof! Ik heb er een 3000tal km's mee gereden dit seizien, 3 dagen Roc d'Ardenne, RDHF, Transschwarzwald, GRG en nog veel meer marathons.
Topfiets! Deze gaat nog ff blijven 8)

Verder niet veel gewijzigd aan de fiets, enkel een andere stuurpen, grips en biketogs.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: Lapierre XR 929

Bericht door Enfant terrible »

Mooi fietske !

Ik kan het kleur NIET kiezen, wordt een verrassing... Zal wellicht geen 2019-kleur zijn. Voor mijn part mag het dat groen zijn. Geel vind ik
ook niet mis.

Aan de tochtjes te zien lees ik dat je je fiets al ferm de sporen hebt gegeven. Op zo'n tochten kan je de fiets echt gaan evalueren. Zo te lezen
zal hij minsten even goed zijn als zijn voorganger. Moet wel, want ik blijf ook niet rond de deur rijden. Een maandje geleden nog l'Ultra Raid de la Meije gereden. Daar krijgen de fietsen ferm tegen de tanden, en de fietser nog meer #-o

Wat jou lagers betreft ben ik verwonderd. Nog nooit problemen gehad, ook niet met de balhoofdlagers (nog steeds de eerste), en al pakken modder en
(nog slechter) modderwater gezien. Let wel, NOOIT hogedruk gebruikt, NOOIT fiets ondersteboven bij wassen met water.

Wat ik wel spijtig vind is dat ik mijn EI Shock verlies. Dat is dé max. Ik geloof niet in fietsen met demper en manual remote control, maar het zal nu wel moeten. Als je aan het biken bent heb je daar gewoon geen aandacht/tijd voor. Concenttratie, daar ben je mee bezig. EI-shock leest gewoon het pad en verandert continu, lock-medium-open, in een fractie van een seconde.
Lapierre heeft te veel problemen gehad met vocht in de frames (en de connectoren). Ik ben er van overtuigd dat de nieuwe connectoren nochtans wel OK zijn. Ik hoop dat ze ermee terug komen.

Voordien had ik een X-Control. Rolls-Royce, met een super rendement. Het systeem (2 wentelaars) behoeft geen remote lock. Maar na al die jaren X-Contol moest Lapierre met iets nieuws aankomen... :
Afbeelding

Oops, ik ben aan het afwijken? Sorry guys :off:

Alvast dank voor de inlichting en ik wens je nog veel succes en plezier of je prachtig beest !
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Lapierre XR 929

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Enfant terrible schreef:Mooi fietske !

Ik kan het kleur NIET kiezen, wordt een verrassing... Zal wellicht geen 2019-kleur zijn. Voor mijn part mag het dat groen zijn. Geel vind ik
ook niet mis.

Aan de tochtjes te zien lees ik dat je je fiets al ferm de sporen hebt gegeven. Op zo'n tochten kan je de fiets echt gaan evalueren. Zo te lezen
zal hij minsten even goed zijn als zijn voorganger. Moet wel, want ik blijf ook niet rond de deur rijden. Een maandje geleden nog l'Ultra Raid de la Meije gereden. Daar krijgen de fietsen ferm tegen de tanden, en de fietser nog meer #-o

Wat jou lagers betreft ben ik verwonderd. Nog nooit problemen gehad, ook niet met de balhoofdlagers (nog steeds de eerste), en al pakken modder en
(nog slechter) modderwater gezien. Let wel, NOOIT hogedruk gebruikt, NOOIT fiets ondersteboven bij wassen met water.

Wat ik wel spijtig vind is dat ik mijn EI Shock verlies. Dat is dé max. Ik geloof niet in fietsen met demper en manual remote control, maar het zal nu wel moeten. Als je aan het biken bent heb je daar gewoon geen aandacht/tijd voor. Concenttratie, daar ben je mee bezig. EI-shock leest gewoon het pad en verandert continu, lock-medium-open, in een fractie van een seconde.
Lapierre heeft te veel problemen gehad met vocht in de frames (en de connectoren). Ik ben er van overtuigd dat de nieuwe connectoren nochtans wel OK zijn. Ik hoop dat ze ermee terug komen.

Voordien had ik een X-Control. Rolls-Royce, met een super rendement. Het systeem (2 wentelaars) behoeft geen remote lock. Maar na al die jaren X-Contol moest Lapierre met iets nieuws aankomen... :
Afbeelding

Oops, ik ben aan het afwijken? Sorry guys :off:

Alvast dank voor de inlichting en ik wens je nog veel succes en plezier of je prachtig beest !
Ook ooit zo'n X-Controle gehad, super fietsje met een ongelooflijke geometrie
Gebruikersavatar
BMW
Mountainbiker
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 19:51
Rijdt met: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er

Re: Lapierre XR 929

Bericht door BMW »

beter zonder de blauwe handvaten. zwarte of groene zou nog beter zijn.....
Plaats reactie