Lapierre XR 929
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Re: Lapierre XR 929
Moet wel lukken hier: https://shop.cycles-lapierre.fr/revende ... 43226e1f9d" onclick="window.open(this.href);return false;H-D schreef:Enig idee waar men zo een Lapierre nieuw kan kopen ?
grtz
- Enfant terrible
- Mountainbiker
- Berichten: 310
- Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
- Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team
Re: Lapierre XR 929
Bericht door Enfant terrible »
Hoi TimW,
Meet your older brother :
Fantastisch goeie fiets. Een echt klimbeest, en wat een stabiliteit bij het dalen !
Enkel, in héél krap "single-bochtenwerk" is hij niet top. Draait net iets te lang.
Ik rijd met de XR sinds 02/2014.
Nu, dit frame zit met een (door Lapierre) gekend probleem, vooral op maat "L". Ter hoogte van de demper (links en rechts ervan) verschijnen
barstjes. Het frame moet dus worden vervangen. Van Lapierre krijg ik het nieuwe frame (ik weet alleen niet welk kleur).
Verlies wel mijn EI-shock, maar krijg een nieuwe demper met lockout.
Bij deze : hoe vergaat het je ondertussen met je XR ? Nog steeds tevreden ?
Meet your older brother :
Fantastisch goeie fiets. Een echt klimbeest, en wat een stabiliteit bij het dalen !
Enkel, in héél krap "single-bochtenwerk" is hij niet top. Draait net iets te lang.
Ik rijd met de XR sinds 02/2014.
Nu, dit frame zit met een (door Lapierre) gekend probleem, vooral op maat "L". Ter hoogte van de demper (links en rechts ervan) verschijnen
barstjes. Het frame moet dus worden vervangen. Van Lapierre krijg ik het nieuwe frame (ik weet alleen niet welk kleur).
Verlies wel mijn EI-shock, maar krijg een nieuwe demper met lockout.
Bij deze : hoe vergaat het je ondertussen met je XR ? Nog steeds tevreden ?
Re: Lapierre XR 929
Da's netjes geregeld van Lapierre! En dan kan je de kleur nog kiezen ook, zalig
Ik ben nog steeds supertevreden van mijn XR. klimt en daalt idd geweldig. Draaien en keren op bochtige singletracks gaat wat moeizamer maar omdat hij niet veel weegt zwier je de fiets makkelijk van links naar rechts.
Enkel de lagers in het frame zijn een gevoelig punt. Ik zou ze voor de 3de keer moeten vervangen nu, op 1 seizoen. En dan heeft de fiets amper slijk gezien.
Maar verder niets dan lof! Ik heb er een 3000tal km's mee gereden dit seizien, 3 dagen Roc d'Ardenne, RDHF, Transschwarzwald, GRG en nog veel meer marathons.
Topfiets! Deze gaat nog ff blijven
Verder niet veel gewijzigd aan de fiets, enkel een andere stuurpen, grips en biketogs.
Ik ben nog steeds supertevreden van mijn XR. klimt en daalt idd geweldig. Draaien en keren op bochtige singletracks gaat wat moeizamer maar omdat hij niet veel weegt zwier je de fiets makkelijk van links naar rechts.
Enkel de lagers in het frame zijn een gevoelig punt. Ik zou ze voor de 3de keer moeten vervangen nu, op 1 seizoen. En dan heeft de fiets amper slijk gezien.
Maar verder niets dan lof! Ik heb er een 3000tal km's mee gereden dit seizien, 3 dagen Roc d'Ardenne, RDHF, Transschwarzwald, GRG en nog veel meer marathons.
Topfiets! Deze gaat nog ff blijven
Verder niet veel gewijzigd aan de fiets, enkel een andere stuurpen, grips en biketogs.
- Enfant terrible
- Mountainbiker
- Berichten: 310
- Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
- Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team
Re: Lapierre XR 929
Bericht door Enfant terrible »
Mooi fietske !
Ik kan het kleur NIET kiezen, wordt een verrassing... Zal wellicht geen 2019-kleur zijn. Voor mijn part mag het dat groen zijn. Geel vind ik
ook niet mis.
Aan de tochtjes te zien lees ik dat je je fiets al ferm de sporen hebt gegeven. Op zo'n tochten kan je de fiets echt gaan evalueren. Zo te lezen
zal hij minsten even goed zijn als zijn voorganger. Moet wel, want ik blijf ook niet rond de deur rijden. Een maandje geleden nog l'Ultra Raid de la Meije gereden. Daar krijgen de fietsen ferm tegen de tanden, en de fietser nog meer
Wat jou lagers betreft ben ik verwonderd. Nog nooit problemen gehad, ook niet met de balhoofdlagers (nog steeds de eerste), en al pakken modder en
(nog slechter) modderwater gezien. Let wel, NOOIT hogedruk gebruikt, NOOIT fiets ondersteboven bij wassen met water.
Wat ik wel spijtig vind is dat ik mijn EI Shock verlies. Dat is dé max. Ik geloof niet in fietsen met demper en manual remote control, maar het zal nu wel moeten. Als je aan het biken bent heb je daar gewoon geen aandacht/tijd voor. Concenttratie, daar ben je mee bezig. EI-shock leest gewoon het pad en verandert continu, lock-medium-open, in een fractie van een seconde.
Lapierre heeft te veel problemen gehad met vocht in de frames (en de connectoren). Ik ben er van overtuigd dat de nieuwe connectoren nochtans wel OK zijn. Ik hoop dat ze ermee terug komen.
Voordien had ik een X-Control. Rolls-Royce, met een super rendement. Het systeem (2 wentelaars) behoeft geen remote lock. Maar na al die jaren X-Contol moest Lapierre met iets nieuws aankomen... :
Oops, ik ben aan het afwijken? Sorry guys
Alvast dank voor de inlichting en ik wens je nog veel succes en plezier of je prachtig beest !
Ik kan het kleur NIET kiezen, wordt een verrassing... Zal wellicht geen 2019-kleur zijn. Voor mijn part mag het dat groen zijn. Geel vind ik
ook niet mis.
Aan de tochtjes te zien lees ik dat je je fiets al ferm de sporen hebt gegeven. Op zo'n tochten kan je de fiets echt gaan evalueren. Zo te lezen
zal hij minsten even goed zijn als zijn voorganger. Moet wel, want ik blijf ook niet rond de deur rijden. Een maandje geleden nog l'Ultra Raid de la Meije gereden. Daar krijgen de fietsen ferm tegen de tanden, en de fietser nog meer
Wat jou lagers betreft ben ik verwonderd. Nog nooit problemen gehad, ook niet met de balhoofdlagers (nog steeds de eerste), en al pakken modder en
(nog slechter) modderwater gezien. Let wel, NOOIT hogedruk gebruikt, NOOIT fiets ondersteboven bij wassen met water.
Wat ik wel spijtig vind is dat ik mijn EI Shock verlies. Dat is dé max. Ik geloof niet in fietsen met demper en manual remote control, maar het zal nu wel moeten. Als je aan het biken bent heb je daar gewoon geen aandacht/tijd voor. Concenttratie, daar ben je mee bezig. EI-shock leest gewoon het pad en verandert continu, lock-medium-open, in een fractie van een seconde.
Lapierre heeft te veel problemen gehad met vocht in de frames (en de connectoren). Ik ben er van overtuigd dat de nieuwe connectoren nochtans wel OK zijn. Ik hoop dat ze ermee terug komen.
Voordien had ik een X-Control. Rolls-Royce, met een super rendement. Het systeem (2 wentelaars) behoeft geen remote lock. Maar na al die jaren X-Contol moest Lapierre met iets nieuws aankomen... :
Oops, ik ben aan het afwijken? Sorry guys
Alvast dank voor de inlichting en ik wens je nog veel succes en plezier of je prachtig beest !
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
- Rijdt met: Cube AMS 100
Re: Lapierre XR 929
Bericht door Dieter ex Mx-er »
Ook ooit zo'n X-Controle gehad, super fietsje met een ongelooflijke geometrieEnfant terrible schreef:Mooi fietske !
Ik kan het kleur NIET kiezen, wordt een verrassing... Zal wellicht geen 2019-kleur zijn. Voor mijn part mag het dat groen zijn. Geel vind ik
ook niet mis.
Aan de tochtjes te zien lees ik dat je je fiets al ferm de sporen hebt gegeven. Op zo'n tochten kan je de fiets echt gaan evalueren. Zo te lezen
zal hij minsten even goed zijn als zijn voorganger. Moet wel, want ik blijf ook niet rond de deur rijden. Een maandje geleden nog l'Ultra Raid de la Meije gereden. Daar krijgen de fietsen ferm tegen de tanden, en de fietser nog meer
Wat jou lagers betreft ben ik verwonderd. Nog nooit problemen gehad, ook niet met de balhoofdlagers (nog steeds de eerste), en al pakken modder en
(nog slechter) modderwater gezien. Let wel, NOOIT hogedruk gebruikt, NOOIT fiets ondersteboven bij wassen met water.
Wat ik wel spijtig vind is dat ik mijn EI Shock verlies. Dat is dé max. Ik geloof niet in fietsen met demper en manual remote control, maar het zal nu wel moeten. Als je aan het biken bent heb je daar gewoon geen aandacht/tijd voor. Concenttratie, daar ben je mee bezig. EI-shock leest gewoon het pad en verandert continu, lock-medium-open, in een fractie van een seconde.
Lapierre heeft te veel problemen gehad met vocht in de frames (en de connectoren). Ik ben er van overtuigd dat de nieuwe connectoren nochtans wel OK zijn. Ik hoop dat ze ermee terug komen.
Voordien had ik een X-Control. Rolls-Royce, met een super rendement. Het systeem (2 wentelaars) behoeft geen remote lock. Maar na al die jaren X-Contol moest Lapierre met iets nieuws aankomen... :
Oops, ik ben aan het afwijken? Sorry guys
Alvast dank voor de inlichting en ik wens je nog veel succes en plezier of je prachtig beest !