BMC fully 29er build-up

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
MDrider
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jan 2018 13:14
Rijdt met: Scott Scale 930

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door MDrider »

Een set DT Swiss M1700 spline 2, wordt ook standaard op de Speedfox 01/02 XT uitvoering geleverd, iets zwaarder dan de X1700 spline 2, wel met een breder velgbed en geschikt voor het zwaardere marathonwerk.
Frame toevallig bij Edelrad.de gekocht, Koen?
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door prideandglory1891 »

http://www.jpracingbike1.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door koenvools »

Bedankt voor de links, gasten. M'n lijstje wordt weer wat langer :wink:

Ik heb het frame inderdaad bij Edelrad.de gekocht, MDrider.

Wat ik nog niet gezegd had: ik zoek een set die rond de 1700g weegt. Ik weet dat dit nogal 'simpel' klinkt, maar ik heb altijd met lichte wielsets gereden, en dit is voor mij zo'n beetje een psychologische grens, rekening houdende met budget en inzetbereik van de wielen.

Op dit moment neigt mijn voorkeur naar de Ritchey WCS Trail 30: binnen budget, gewicht meer dan ok met 1675g, zien er mooi uit en zullen mooi passen op de fiets, binnenvelgbreedte van 25mm... Nu nog wat reviews op het internet proberen te vinden.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door prideandglory1891 »

Heb je al eens met carbon wielen gereden? Natuurlijk buiten je budget, maar moet je zeker eens overwegen!
Je hebt nog tijd genoeg om wat bij te sparen, nu komt die fiets toch niet buiten...
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door koenvools »

prideandglory1891 schreef:Heb je al eens met carbon wielen gereden? Natuurlijk buiten je budget, maar moet je zeker eens overwegen!
Je hebt nog tijd genoeg om wat bij te sparen, nu komt die fiets toch niet buiten...
Yes met Roval Carbon op m'n Expert 29. Helaas ver buiten mijn budget, en ik kan het aan mezelf niet meer verantwoorden om +1000 euro te betalen voor een carbon wielset, rekening houdende dat ik maar een 'simpel' fietserke ben :wink:
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door Japie carbon »

Mwao, voor een +-€750 heb je al een carbon setje met Hope Pro4 naven.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door prideandglory1891 »

koenvools schreef:
prideandglory1891 schreef:Heb je al eens met carbon wielen gereden? Natuurlijk buiten je budget, maar moet je zeker eens overwegen!
Je hebt nog tijd genoeg om wat bij te sparen, nu komt die fiets toch niet buiten...
Yes met Roval Carbon op m'n Expert 29. Helaas ver buiten mijn budget, en ik kan het aan mezelf niet meer verantwoorden om +1000 euro te betalen voor een carbon wielset, rekening houdende dat ik maar een 'simpel' fietserke ben :wink:
Awel, is het wachten je dat niet waard? Zie post hierboven, 750 is maar 250 meer dan je budget :wink:
Of ergens een occasie setje zoals die Roval's...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door Headshot »

Japie carbon schreef:Mwao, voor een +-€750 heb je al een carbon setje met Hope Pro4 naven.
Over welke set spreken we dan?

Gr
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door Japie carbon »

Ik laat de velgen uit China komen, en dan laat ik ze bij een wielbouwer inspaken.

Maar bij verschillende wielbouwers zijn ze te krijgen voor rond de 800. Als je Novatec naven ook prima vindt dan heb je voor €450,- al een setje carbon wielen.
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Re: BMC fully 29er build-up

Bericht door koenvools »

Heeft er iemand ervaring met Newmen wielsets? Ik heb al wat opgezocht, maar nog niet zoveel gevonden...
Plaats reactie