Woon-werkslet...

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
BoXeR
Mountainbiker
Berichten: 2516
Lid geworden op: wo 09 jan 2008 22:27

Re: Woon-werkslet...

Bericht door BoXeR »

.... was te verwachten .... heb toen in contact geweest met Challenge .... banden zijn niet gemaakt om zonder binnen band te rijden .... op eigen risico vertelden ze
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Woon-werkslet...

Bericht door Real Epic '89 »

Edlisjas schreef:Na ca. 100 km toch, en tegen beter weten in, dat de Challenge banden niet tubeless bestendig zijn. Woensdagochtend na ca. 7 km achterband van de velg gesprongen. 20 km verder ook de voorband. Daar stond ik zonder binnenband...Ondertussen rij ik dus met binnenband.
Yep, ik heb hetzelfde gehad met mijn Kojac. In het veld op lage spanning gaat het goed maar verhoog je de spanning is de hiel niet sterk genoeg om ze om de velg te houden.

Mocht je toch Tubeless willen rijden raad ik je IRC aan.
http://www.irc-tire.com/en/bc/products/cyclo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Woon-werkslet...

Bericht door Kevin82 »

Ai klinkt frustrerend... Er is voor mij niets zo vervelend als lekke band tijdens woon- werkverkeer. Ik ben dus op zoek naar banden die redelijk lekbestendig zijn en toch vrij licht rijden voor de racefiets.
Het tubeless verhaal klinkt toch (nog) niet ok voor de racefiets. En dan te voet moeten afkomen?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Woon-werkslet...

Bericht door Edlisjas »

Kevin82 schreef:Ai klinkt frustrerend... Er is voor mij niets zo vervelend als lekke band tijdens woon- werkverkeer. Ik ben dus op zoek naar banden die redelijk lekbestendig zijn en toch vrij licht rijden voor de racefiets.
Het tubeless verhaal klinkt toch (nog) niet ok voor de racefiets. En dan te voet moeten afkomen?
Oh jawel, met de juiste banden en velgen geen enkel probleem om tubeless te rijden maar ik was weg van deze banden...en dit is geen racefiets maar een crossfiets...;-)
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Woon-werkslet...

Bericht door Kevin82 »

Ok dan zou ik het mss wel vroeg of laat ook beter overwegen... Excuses om uwe crossfiets te beledigen!
Heb voor mijne crossfiets een tube wielset gekocht. Bij lekrijden ben je natuurljk helemaal de pineut.
Plaats reactie