Lynskey Pro29

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Lynskey Pro29

Bericht door _anonymus_ »

NDH schreef:Wat bedoel je eigenlijk met comfort,velen spreken hierover bij titanium fietsen maar kan me dit moeilijk inbeelden
Deze is een maat large,hoe groot ben je......sta ook in twijfel om een tita frame over te nemen,ik ben 1,80 en denk medium
Ikzelf heb geen titanium bike (al zal de volgende koersfiets er waarschijnlijk wel één worden), maar een stalen frame.
Staal en titanium zouden vergelijkbare eigenschappen qua comfort moeten hebben, maar titanium is lichter.

Ik kan zeggen dat mijn stalen hardtail pakken comfortabeler en minder hard is dan mijn alu hardtail.
Kleine trillingen (bijvoorbeeld opgedroogde sporen van tractorbanden en kasseien) worden door het stalen frame mooi uitgevlakt, terwijl deze door het alu frame veel meer worden doorgegeven. Dat is het fameuze 'magic carpet ride'-gevoel.
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Lynskey Pro29

Bericht door den Bart »

NDH schreef:Wat bedoel je eigenlijk met comfort,velen spreken hierover bij titanium fietsen maar kan me dit moeilijk inbeelden
Deze is een maat large,hoe groot ben je......sta ook in twijfel om een tita frame over te nemen,ik ben 1,80 en denk medium
comfort is voor mij vooral trillingen en schokken die het frame wat kunnen filteren, terwijl bij een carbon frame alles naar het lichaam wordt doorgegeven. Dit zorgt toch voor wat minder belasting van de rug.

FYI: ik ben 1m76 en rij met een medium, maar mijn zadelpen steekt toch al een behoorlijk eindje uit.
Kan je de geometrie niet vergelijken met je huidige bike?
chundo
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 09:59
Rijdt met: Lynskey Pro29 - canyon nerve 9.0

Re: Lynskey Pro29

Bericht door chundo »

De kabels lopen parallel, nadeel is nu dat de linkerschifter via links loopt en rechter via rechts waardoor de bocht niet heel mooi is. Als ze kruisen kunnen ze schuren.... Schuren vind ik erger dan geen mooie bocht
chundo
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 09:59
Rijdt met: Lynskey Pro29 - canyon nerve 9.0

Re: Lynskey Pro29

Bericht door chundo »

Mijn frame is een large en ben 1.78m. mijn stuurpen is kort en zou iets langer mogen. Ik rij ook liever met een korte stuurpen, bij een te lange pen kan het zijn dat je gewicht over zijn punt gaat en gaat de fiets vanvoor uitbreken ipv achter. Als je graag een rechte houding hebt gaat een medium misschien net maar ik zou voor een L gaan als ik van u was
chundo
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 09:59
Rijdt met: Lynskey Pro29 - canyon nerve 9.0

Re: Lynskey Pro29

Bericht door chundo »

_anonymus_ schreef:
NDH schreef:Wat bedoel je eigenlijk met comfort,velen spreken hierover bij titanium fietsen maar kan me dit moeilijk inbeelden
Deze is een maat large,hoe groot ben je......sta ook in twijfel om een tita frame over te nemen,ik ben 1,80 en denk medium
Ikzelf heb geen titanium bike (al zal de volgende koersfiets er waarschijnlijk wel één worden), maar een stalen frame.
Staal en titanium zouden vergelijkbare eigenschappen qua comfort moeten hebben, maar titanium is lichter.

Ik kan zeggen dat mijn stalen hardtail pakken comfortabeler en minder hard is dan mijn alu hardtail.
Kleine trillingen (bijvoorbeeld opgedroogde sporen van tractorbanden en kasseien) worden door het stalen frame mooi uitgevlakt, terwijl deze door het alu frame veel meer worden doorgegeven. Dat is het fameuze 'magic carpet ride'-gevoel.

Nu mijn gat titanium gewoon is staat de one one pickenflick op mijn verlanglijstje als wegfiets. Eerst plaats maken in de garage en de vrouw overtuigen ;-).
Als recreatief fietser die eens een tt meedoet is plezier en comfort toch het belangrijkste voor mij.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Lynskey Pro29

Bericht door _anonymus_ »

Die On One kende ik nog niet.
Bedankt voor de tip, toegevoegd aan het lijstje met mogelijke kandidaten... :wink:
chundo
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 09:59
Rijdt met: Lynskey Pro29 - canyon nerve 9.0

Re: Lynskey Pro29

Bericht door chundo »

_anonymus_ schreef:Die On One kende ik nog niet.
Bedankt voor de tip, toegevoegd aan het lijstje met mogelijke kandidaten... :wink:
Is een crossfiets, ik vind het wel fijn als ik met bredere banden kan rijden bij lecht weer vandaar mijn keuze. In ieder geval succes met de zoektocht
Plaats reactie