Wilier 501xn

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Plaats reactie
Van Belle
Mountainbiker
Berichten: 436
Lid geworden op: do 12 jul 2007 13:15
Rijdt met: Wilier 501xn

Wilier 501xn

Bericht door Van Belle »

Begin dit jaar toch maar eens een 29er aangeschaft na zo'n 9 jaar op mijn goede oude Merida te hebben gereden (die nu dient als mudbike). Een mooie deal kunnen sluiten met als resultaat een Wilier 501xn model 2015.

Speclist
Model: Wilier 501xn (2015)
Wielen: Hope Tech Enduro (was standaard met wielen Shimano WH-MT35)
Banden: V Coninental MountainKing 2.2 / A Continental XKing 2.2
Naaf: Hope Pro 4 red
Vork: Rockshox Reba RL
Remmen: Shimano XT M785 V:180/A:160
Shifters: Shimano XT
A.derrie: Shimano XT
V.derrie: Shimano XT
Pedalen: Shimano XT
Crank: Shimano XT 38/24
Cassette: Shimano XT 36/11
Zadel: Selle Italia Flite Gel Flow
Stuur, stuurpen, zadelpen, grips: Ritchey

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




En vorig jaar ook nog een leuk speelfietsje op de kop kunnen tikken: Commencal Absolut Cromo.
Momenteel met een Identiti Rebate XL 1420 vork, maar wordt afgewisseld met een Marzocchi DJ2.
Ondertussen staan er ook al andere remmen op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Wilier 501xn

Bericht door Boebbel »

Altijd leuk een Willier te zien. :-)

Smaken en kleuren : het rood vloekt een beetje met het oranje. Zo'n lange stuurpen !
Van Belle
Mountainbiker
Berichten: 436
Lid geworden op: do 12 jul 2007 13:15
Rijdt met: Wilier 501xn

Re: Wilier 501xn

Bericht door Van Belle »

Ja de stuurpen is inderdaad redelijk lang, 110 mm. Maar ik heb een vrij lange romp en korte benen voor mijn lengte. Ik had dus de keuze voor een groter frame (L) met korte stuurpen, of dit (M) met een langere stuurpen. Standaard zat er een stuurpen op van 70 mm en die was toch iets te kort, want heb er eventjes mee gereden. Nu met de 110 mm is het veel comfortabeler, zeker tijdens het rechtopstaand fietsen.

Tja de kleuren, het is geen oranje hoor op het kader. De kleuren komen wat verkeerd uit op de foto, maar het rood is inderdaad niet 100% identiek. In het echt valt het beter mee dan op foto.

Het belangrijkste is natuurlijk dat hij lekker fietst, en dat doet hij zeker !! Afl veel fun gehad ermee.
chundo
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 09:59
Rijdt met: Lynskey Pro29 - canyon nerve 9.0

Re: Wilier 501xn

Bericht door chundo »

Ik zou voor een kortere stuurpen gaan, de fiets gaat vanvoor uitbreken doordat je gewicht over het balanspunt gaat komen.

Je had beter de L genomen alhoewel rechter zitten ook wel comfortabeler gaat zijn de geo nog respecteert.

Mooie bike trouwens ;-)
Plaats reactie