Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door bettes »

madskatingcow schreef:
Dan is je keuze in de winkel beperkt, want ik heb Specialized, Cannondale, Lynskey, Merida, Scott en Rocky Mountain gehad :wink: :-D
Jah, maar eigenlijk is het nog makkelijker... Ik heb alleen iets met smurfenblauwe velo's met al de rest zwart en dat zijn er nu twee... Uwe santa en mijne transition smuggler
de Ron
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 feb 2006 19:06
Rijdt met: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door de Ron »

knap !

Die vork, heeft die geen remote control of is dat een 'automatic' zoals de 'brain' van specialized ?

Ron
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door Pashley 24Mhz »

Proper!

Doet me een beetje aan mijn oude ARC denken
BartP
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 mar 2013 14:45
Rijdt met: A9C

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door BartP »

Wat mij betreft de mooiste bike in de showroom :-D
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door madskatingcow »

de Ron schreef:knap !

Die vork, heeft die geen remote control of is dat een 'automatic' zoals de 'brain' van specialized ?

Ron
Geen Terralogic (Brain), ik heb de versie zonde remote lockout genomen omdat het niet echt nodig is. Ik rijd altijd in de 'trail' stand, enkel als je rechtop staat op de pedalen durft de voorkant wel wat deinen, maar valt zeer goed mee. Vork is echt wel super, een game changer.
Gebruikersavatar
buffaloyann
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 18:06
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door buffaloyann »

BartP schreef:Wat mij betreft de mooiste bike in de showroom :-D
Idem voor mij!
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door nicolasdb »

buffaloyann schreef:
BartP schreef:Wat mij betreft de mooiste bike in de showroom :-D
Idem voor mij!
Zolang er geen Yeti SB6C staat, +1 =D>
Gebruikersavatar
Belser
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 07 jan 2010 17:58

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door Belser »

Ferme unieke bike Kevin !! =D>
SB
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: di 12 feb 2008 22:11

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door SB »

Rijgedrag tov rocky?
waar gekocht?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door madskatingcow »

Ondanks 2 Santa Cruz dealers dichter in de buurt (Swooth en Singeltracks in Hassel) heb ik het frame gekocht bij Haasjebiker. Niet meteen vlak bij de deur, maar het loont het wel de moeite om daar te bestellen. Klantvriendelijk, kennis van zaken en gaat de extra mile voor zijn klanten.

Ik ga het ganse relaas niet neerschrijven, maar met de Rocky Mountain Vertex teveel problemen gehad : eerste frame had een fabrikagefout (kabelingang schuine buis foutief), tweede frame had twee lakfouten en derde frame was na twee ritten de vernis aan de liggende achtervork al gebarsten. Als je 2100 euro voor een frame betaalt, moet daar ook wat tegenover staan. Waar het bij Specialized 'no questions asked' is, was het bij Rocky Mountain en de dealer waar ik hem gekocht had totaal andere koek. Eerder categorie 'los het zelf maar op'. Het derde frame heb ik uiteindelijk elders geregeld en nadien simpelweg verkocht. Een zure ervaring waar ik ferm mijn broek aan heb gescheurd, en zowel in Rocky Mountain als de dealer een ontgoocheling rijker ben. Dan is Haasjebiker een echte verademing, die informeert jou ook zelf omtrent de status van je bestelling via mail.

De Highball rijdt 'anders' dan de fietsen die ik tot nog toe gehad heb. Moeilijk te omschrijven : de stabiliteit bergaf is fenomenaal (balhoofdshoek 70.5°, Rocky Mountain Vertex 70.25°, Specialized Stumpjumper HT 71°), terwijl hij op krappe singeltracks zeer strak te manouvreren is. Feit is wel dat je met een 100mm voorvork meer marge hebt dan de 90mm van de Stumpjumper. Die was op ruwe afdalingen zeer schichtig en nerveus, waardoor je steeds 100% gefocust moet zijn. Hier is het toch wat relaxer en heb je bij elke afdaling het gevoel 'bring it on'.
Het wielsetje draagt ook bij tot het strakke stuurgedrag, 28 spaken voor- en achter in plaats van de 24 spaken voor / 28 spaken achter bij de Roval Control SL's Deze laatste geven vooraanbij momenten een iets vager stuurgevoel.
Door de hoek van de zadelpen (72.5°) heb je bij de Highball relatief veel grip achter. Qua comfort zéér aangename fiets, praktisch zelfde niveau als de Vertex. Het frame van de Highball is wel net ietsje minder sloping dan de Rocky, maar een heel stuk meer dan de Stumpjumper.

Wat ik geweldig vind is de kleur en het niveau van afwerking, bijna een kunstwerk. Natuurlijk zijn er lichtere frames, maar die zijn bijna allemaal ongelakt mat zwart carbon met hier en daar een accent, allemaal in het teken van gewichtsbesparing.

Dit weekend staat de Gäsbock marathon op het programma, eerste buitenlandse test :-D
Plaats reactie