Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door madskatingcow »

32T wordt standaard met de Eagle groep geleverd. Voor mij was bij de XX1 een 30T de ideale allrounder.

Heb dezelfde wielset gehad met Industry Nine naven in niet Boost versie, eveneens 28H, beste wielset tot nu toe. Stukken stijver dan bijvoorbeeld de Roval Control SL's, vooral het voorwiel.

Zometeen testen in Villers-La-Ville :-D
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door Tinman »

Mooi.

Wil ook een eagle groep aanschaffen op mijn nieuwe Scott maar op de standaard cranks zit een 32 blad wat ik ook te klein vind. Zijn de cranks ook zonder blad te krijgen?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door BertG »

Tinman schreef:Mooi.

Wil ook een eagle groep aanschaffen op mijn nieuwe Scott maar op de standaard cranks zit een 32 blad wat ik ook te klein vind. Zijn de cranks ook zonder blad te krijgen?
Je kan eventueel ook een upgrade kit kopen zonder crank en je huidige crank behouden.


Goed om nog eens een frame te zien met een meer gedurfde/originele kleur, ziet er goed uit. Afmontage is gewoon goed as usual, die Vittoria banden met grijze flanken passen er enorm goed bij alleen zijn de reviews wel zeer uiteenlopend, veel mensen zijn er niet echt tevreden mee blijkbaar.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door madskatingcow »

Praktisch alle reviews over de Vittoria's zijn zeer positief, enkel slijten de 'niet Graphene' banden vrij snel, en is dat het minpunt. Nu heb ik zelf ook de Barzo's en Peyote's gehad, na 500km was er amper slijtage te zien. Zijn wel altijd off-road gebruikt, als je er veel mee op asfalt rijdt kan het een ander verhaal zijn. Bij de Graphene uitvoering zoals in de Mezcal TNT zou de levensduur enorm toegenomen zijn.

De Mezcal's hebben me aangenaam verrast qua rolweerstand en grip, zowel bij het klimmen als aanremmen. Groot volume, iggen kaarsrecht op de velg en kunnen op vrij lage druk gereden worden.

SRAM XX1 Eagle deed het prima, slechts 1x de 50T gebruikt in Villers-La-Ville, als test. Het gevoel in de shifter is wel anders ten opzichte van de 'gewone' XX1 : strakker en droger, elke keer je schakelt is een het zéér directe klik, zowel op- als af.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door SD2E »

Cool! oranje stickers op de fox vind ik beter dan de matching blauwe!
Banden, mooi van zicht maar zonde dat ze met hun gewicht het voordeel van de lichte velgjes / wielen teniet doen natuurlijk...
'k heb hier nog net dezelfde saguaro liggen, als je er iets mee kan doen?
de Ron
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 feb 2006 19:06
Rijdt met: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door de Ron »

knappe bike, mooi opgebouwd, ben benieuwd naar de sram 1x12 ervaringen op langere termijn.

ik lees dat je ook van lattex veranderd ben tussen v1 en v2 ;-)


Ron
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door madskatingcow »

Al ontelbare keren teleurgesteld in NoTubes, nieuw product en meteen de laatste kans voor Stan's :wink:
Gebruikersavatar
BoXeR
Mountainbiker
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 09 jan 2008 22:27

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door BoXeR »

teleurgesteld in welke zin ?

ik heb daar nog nooit problemen mee gehad
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door madskatingcow »

Speldenprikjes zoals doorns geraakten met NoTubes wel gedicht, maar zodra het gat wat groter was, was het een hopeloze zaak. Na een kleine drie maand ook regelmatig het bekende fenomeen waarbij de kristallen en latex samen een bal vormen in de band, in een plasje water. Gewoon effe bijvullen is er dan niet bij, de band moet van de velg om alles schoon te maken.
Meest efficiënte latex was NoZisch (Sludge / Squirt), gevolgd door Eclipse en Caffélatex. Volgende keer wil ik OrangeSeal is proberen.
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Re: Santa Cruz Highball 29 CC Gloss Aqua Blue & Black 2016

Bericht door Tinman »

Orange seal schijnt wel goed te zijn. Alleen wel in UK bestellen. Wil het ook gaan proberen ipv Notubes.
Plaats reactie