santa cruz tallboy 2

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

santa cruz tallboy 2

Bericht door rubenv »

Na een paar originele fietsen gehad te hebben, nu eindelijk nog eens een fiets zelf opgebouwd naar mijn goesting :-D
santa cruz tallboy2 frame
cane creek 40 headset
fox ctd factory 120mm vork met push tuning. Gedaan door tf-tuned
race face bsa30 BB
race face next sl crank met 28blad
sram xx1 shifter
sram xx1 derailleur
sram xx1 ketting
sram x01 1195 cassette
xtr 988 remmen
easton haven carbon wielen
maxxis ardent race voorband
maxxis ikon achterband
notubes latex
easton ec90zadelpen, ook nog een reverb stealth liggen. Misschien voor in de zomer
ritchey wcs trail 80mm 0° stuurpen. Had ik nog liggen en is om te proberen, word nog veranderd
renthal fatbar carbon stuur
esi grips
specialized phenom 143 pro
xt pedalen
gewicht met pedalen 10,96kg
gewicht frame incl. demper, zadelpenklem en steekas 2,405kg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door G-love »

=D> =D> =D> =D> =D>
mooi gewicht ook!
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door hANDYman »

=D>
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door bettes »

knappe velo! Maar wat is dat met die zadelpen?! Dat ziet er nogal een klomp uit. Mijn "oude" ec90 is precies veel slanker.

Ook de stuurpen past in mijn ogen niet bij het gebruik (en in het gehele plaatje van de fiets)... Ik heb nog een heel mooie 50mm rental liggen die perfect bij je stuur past!
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door rubenv »

bettes schreef:knappe velo! Maar wat is dat met die zadelpen?! Dat ziet er nogal een klomp uit. Mijn "oude" ec90 is precies veel slanker.

Ook de stuurpen past in mijn ogen niet bij het gebruik (en in het gehele plaatje van de fiets)... Ik heb nog een heel mooie 50mm rental liggen die perfect bij je stuur past!
de zadelpen vind ik idd ook niet zo mooi. Viel niet zo op toen ik deze kocht. Had eigenlijk ook eerst een reverb gekocht. Maar wou voorlopig eerst een vaste zadelpen. Bij de specs staat bij dat de stuurpen voorlopig was. Lag hier nog en was om de lengte te proberen. Heb nu een syntace f109 75mm besteld. Zit standaard ook op het xx1model. Stuur word waarschijnlijk ook nog wel vervangen door een exemplaar zonder rise. Dit stuur was ook iets wat ik nog had liggen. Renthal 50mm stuurpen past in mijn ogen meer op een enduro fiets :wink:
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door K2-er »

Zadelpen staat als een tang op een varken! Gij veranderd ook graag van fiets precies. Mooi exemplaar!!
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door rubenv »

K2-er schreef:Zadelpen staat als een tang op een varken! Gij veranderd ook graag van fiets precies. Mooi exemplaar!!
aparte uitdrukking :lol:
Origineel zit er een thomson in. Zijn mooie zadelpennen, maar vind ze niet echt passen bij het mat carbon. Zal nog zien wat ik tegenkom :wink:
Heb de laatste tijd idd veel veranderd van fiets. Maar dat komt omdat ik heel weinig tijd heb gehad om te fietsen, maar wel om te kopen. En zo was ik toch ook wa bezig met fietsen :-D
Nu ga ik terug beginnen met meer te fietsen zodat ik volgende zomer weer goed in orde ben. En deze fiets gaat waarschijnlijk toch wel een hele tijd blijven. Misschien komt er wel nog een andere fiets bij :-D
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door K2-er »

Je spreekt uzelf al tegen, stimuleer de fietsen economie maar goed!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door Dickie »

@Rubenv: graag eens wat feedback over de rij-eigenschappen, ben vooral geïnteresseerd hoe de vering zich gedraagt op lang klimwerk, afdalen zit in de SC genen.

Mooie bike, is het een foto-effect of is er daadwerkelijk een tintverschil tss frame en achterdriehoek?
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: santa cruz tallboy 2

Bericht door rubenv »

K2-er schreef:Je spreekt uzelf al tegen, stimuleer de fietsen economie maar goed!
Hoe bedoel je?
Plaats reactie