SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door RUSOR »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door JB »

=D>
Hoe rijd hij?
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door _alain_ »

Hoe breed zijn die velgen?
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door whaleshark »

Ik ben ook wel benieuwd hoe hij rijdt en hoeveel hij weegt...
Ik vraag me ook af hoe hij rijdt tov. de Sandman... veel Fatboy's zijn zand- en sneeuw bikes, terwijl de Sandman toch meer all-round is...
Hij ziet er alle sinds zeer mooi en agressief uit.

veel plezier ermee.
zondagsrijer
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 15 jun 2004 00:30
Rijdt met: rocky mountain element 950rsl

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door zondagsrijer »

Geweldig, als ge dan nadien op uwe koersfiets stapt met 10bar in uw banden :-D
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door RUSOR »

Hij rijdt super vind ik. Verrassend wendbaar en vlot mee te spelen in de bossen en de heide hier in de buurt.

De breedte van de velgen is 90mm.

Het gewicht zit net tussen de tien en de elf kilo. In de toekomst wat lichtere binnenbanden of zelf tubless maken. Dat zal al veel verschil geven. Maar uiteindelijk ben ik niet zo'n gewichtsfreak. Kan beter zelf wat kilo's afvallen denk ik :-D

Binnenkort ga ik eens met een vriend op pad met een sandman. Ben wel overtuigd van die sandman maar niet van de prijs. die sandman is dubbel zo duur. Oke hij heeft wel een verende voorvork.


Het verschil met mijne ander MTB....

Afbeelding

GRTS
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door JanMan »

RUSOR schreef: Het verschil met mijne ander MTB....
Ik zie geen verschil :-D

Deze week bij 4bikes eens binnenspringen en er eens eentje bekijken!

Het grappige is dat die dingen (bijna) uit zichzelf blijven rechtstaan in los zand.
Veel plezier ermee!
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door RUSOR »

JanMan schreef: Het grappige is dat die dingen (bijna) uit zichzelf blijven rechtstaan in los zand.
Blijven niet alleen rechtstaan maar verzamelt ook iets makkelijker slijk :-D

Afbeelding

Afbeelding

GRTS
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door Zombiker »

RUSOR schreef:Binnenkort ga ik eens met een vriend op pad met een sandman. Ben wel overtuigd van die sandman maar niet van de prijs. die sandman is dubbel zo duur. Oke hij heeft wel een verende voorvork.
De prijs van iets "uniek" in kleine oplage als Sandman vergelijken met mainstream eenheidskoek als Speci lijkt me nogal lullig (moet je zeker niet als anti-Speci reactie opvatten hoor, je kan de 2 bedrijven gewoon niet vergelijken).

Mooi spul wel deze Speci, ben zelf heel benieuwd hoe hij rijdt! Ik zit ook veel op de Kalmthoutse Heide, als ik je eens tegenkom wil ik het weleens weten :wink:
RUSOR
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:05
Rijdt met: Specialized fatboy

Re: SPECIALIZED FATBOY EXPERT

Bericht door RUSOR »

Zombiker schreef:
RUSOR schreef:Binnenkort ga ik eens met een vriend op pad met een sandman. Ben wel overtuigd van die sandman maar niet van de prijs. die sandman is dubbel zo duur. Oke hij heeft wel een verende voorvork.
De prijs van iets "uniek" in kleine oplage als Sandman vergelijken met mainstream eenheidskoek als Speci lijkt me nogal lullig (moet je zeker niet als anti-Speci reactie opvatten hoor, je kan de 2 bedrijven gewoon niet vergelijken).

Mooi spul wel deze Speci, ben zelf heel benieuwd hoe hij rijdt! Ik zit ook veel op de Kalmthoutse Heide, als ik je eens tegenkom wil ik het weleens weten :wink:

Over die prijsverschillen heb je wel gelijk.... kleinschallig versus massaproductie daar hangt een prijsverschil aan.
Het is wat je ervoor over hebt natuulijk. Ik zie het meer als funbike om erbij te hebben. Samen met vrouwke op pad, zij met een 29 en ik op de FB is een fijne combinatie. Vandaag mogen ervaren op een toerritje in Essen. Zij rijdt heel weinig. Ik rij regelmatig naar werk. Met die FB had ik toch meer fun tijdens die lager gemiddelde snelheid. Niet dat ik de afgetrainde rijder ben.
Als je veel op de Kalmthoutse Heide zit woon je misschien ook in de buurt.... anders eens afspreken voor een tochtje in de buurt? Stuur maar een PMke bij intresse
Plaats reactie