Koga X29 Runner update 31/05 Page 1

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
robzie
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 09 dec 2005 20:11

Koga X29 Runner update 31/05 Page 1

Bericht door robzie »

Vandaag zo goed als gekocht, en ik dus verkocht, typisch alles wat ik zoek/wil is altijd of uitverkocht of veel en veel te duur. Ook deze Koga net de laatste kunnen krijgen in mijn maat, in heel Nederland verschrikkelijk moeilijk te vinden.
Maar goed, zaterdag nog effe laten opmeten voor de zekerheid dat de maat oke is, maar zo op het oog oke. Heb er effe opgezeten en het voelde in de zaak al goed.
Eindelijk de overstap naar 29'er en dan ook nog naar een vaste voorvork, zal wel wennen worden na al die 26'ers met Foxen en Sid's erin.
Real pix na binnenkomst.
Banden worden gewisseld van Furious Fred naar Noby Nic 2.25 of wellicht als ik nog eens een setje aantrekkelijk kan scoren Rocket Ron's, maar dat zie ik nog wel.
Wel al in de planning een ander zadel, vindt het Koga zadel een beetje kinderachtig met die afbeelding van die aap erop en wellicht nog een setje Ergon handvaten, kom ik hopenlijk ooit af van die slapende vingers.
Specs:
Frame: handgebouwd smooth-welded frame. Buizen vervaardigd van triple hardened en triple butted 7005 Aluminium. Uitgerust met tapered headtube en geïntegreerde headset, Press Fit BB en uitwisselbare derailleurpat.
Voorvork KOGA - full carbon
Stuur KOGA double butted alloy
Stuurpen KOGA Carnero oversized
Grips KOGA Supergrips --> Ergon GS1 leichtbau
Zadel KOGA with CroMo rail --> nog uit te zoeken??
Zadelpen KOGA Alloy
Achterderailleur Shimano Deore XT shadow
Cassette Shimano Deore HG62 10 speed --> upgraden naar XT, als de Deore versleten is
Ketting KMC X10
Voorderailleur Shimano SLX
Crankset FSA Comet MegaExo 36x22 T
Remmen Tektro Auriga Pro
Velgen Mach 1 Neo Disc
Banden Schwalbe Furious Fred Evolution 2.0 -->gewisseld voor 2.25 Noby Nic
Pedalen Shimano SPD PD M540
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door robzie op vr 31 mei 2013 21:48, 3 keer totaal gewijzigd.
-Glenn-
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: za 22 dec 2012 14:31
Rijdt met: Niner AIR 9

Re: Koga X29 Runner

Bericht door -Glenn- »

Prachtige fiets!! =D>
Hoeveel moet je voor die furious freds hebben? ;)
Ik heb nog 2 zgan nobby nics liggen. ;)
G.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Koga X29 Runner

Bericht door erwin.91 »

Ziet er mij een vliegmachien uit =D> .
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Re: Koga X29 Runner

Bericht door Fret Raket »

Sobere en mooie bike =D>
robzie
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 09 dec 2005 20:11

Re: Koga X29 Runner

Bericht door robzie »

Fret Raket schreef:Sobere en mooie bike =D>
Vooral die soberheid en dat mat zwarte is inderdaad wat me vooral aanspreekt!
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Koga X29 Runner

Bericht door kenneth »

staat hier ook in de plaatselijke fietsen winkel, mooie bike :)
Gebruikersavatar
steinner
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 10:58

Re: Koga X29 Runner

Bericht door steinner »

Dat mat staat inderdaad echt stoer 8)
robzie
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 09 dec 2005 20:11

Re: Koga X29 Runner

Bericht door robzie »

ROBZIE schreef:Achterderailleur Shimano Deore XT shadow
Cassette Shimano Deore HG62 10 speed --> upgraden naar XT, als de Deore versleten is
Ketting KMC X10
Kunnen jullie me adviseren welke cassette XT-type ik moet kiezen icm met welke ketting om te upgraden.
Ik raak de draad een beetje kwijt, met die nieuwe Dyna-sys toestanden, met kettingen die aan een draairichting gebonden zijn.
Wat denken jullie van een KMC X10(SL)-ketting icm welke cassette? Uiteraard moet het wel werken icm de gemonteerde XT-shadow achterderr.(waar staat dat shadow eigenlijk voor?).
robzie
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 09 dec 2005 20:11

Re: Koga X29 Runner

Bericht door robzie »

ROBZIE schreef:Vandaag zo goed als gekocht, en ik dus verkocht....
Grips KOGA Supergrips --> Ergon GS1 leichtbau
Banden Schwalbe Furious Fred Evolution 2.0 --> worden bij aflevering gewisseld door 2.25 Noby Nic
Pedalen Nog aan te schaffen Shimano SPD PD M540
Vanmorgen vroeg langs geweest om me op te laten meten en de fiets def. besteld.
Die metingen, hoe mooi en prachtig allemaal de systemen zijn die ze daarvoor hebben, maar ik ga altijd voor een groot gedeelte op mijn gevoel af. Ik heb nou in de loop der jaren al een tiental van die metingen laten doen, maar iedere keer toch weer afwijkende uitkomsten.
En tadaaaaa, zadelhoogte en stuurpenlengte weer precies zoals ik het altijd al heb staan.
Vanmiddag effe een setje PD M540 heel goedkoop ophalen bij Bike-Components in Aachen.
Kan ik gelijk eens effe ergens die Ergon grips passen.
Vervolgens nog een nachtje of 10 slapen en de nieuwe aanwinst kan opgehaald worden. Niet normaal hoe druk die mannen het hebben en maar klagen en klagen over teruglopende omzet en marge-verval.
Maar goed, drukte staat niet altijd gelijk aan veel omzet en nog belangrijker met voldoende marge......andere discussie, die al eens eerder gevoerd is.
Gebruikersavatar
!Bart
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 10 nov 2012 12:11
Rijdt met: Kona Honzo AL/DL

Re: Koga X29 Runner

Bericht door !Bart »

robzie schreef:(waar staat dat shadow eigenlijk voor?).
Afbeelding

Shadow is all about a narrower profile derailleur, which has two useful results. First, the parallelogram sticks out less far – rather than a big knuckly bit being the first thing to hit the ground or any passing rocks, the whole mechanism sits inboard of the QR nut so the end of your axle will end up taking the impact of a dropped bike.

The design also means that the mechanism linking the dropout to the cage is considerably shorter. Not only will this save weight, it’ll also improve stiffness. In particular, the new derailleur is said to have increased vertical stability which should mean an end to the irritating rattle of derailleur on chainstay. You’ll also find shorter, more direct cable routing for improved response.
Je moet maar is even googelen, dan stoot je direct op topics waar zowel voorstanders als "minder"voorstanders hun bevindingen neerschrijven ;)

Knappe fiets btw =D>
( Furious Fred zijn nochtans goede banden, ikzelf heb ze op mijn SS Kona zitten, weliswaar voor woon-werk op de weg )
Plaats reactie