tweedehandsje.. Nicolai Helius AM
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
tweedehandsje.. Nicolai Helius AM
Af en toe moet je een occasie frame een tweede leven geven.
In de Trans Provence ben ik tot de conclusie gekomen om iets polyvalent aan te schaffen,
iets dat je thuis als trailfiets kan gebruiken maar dat je ook kan gebruiken in het buitenland en in de bergen.
Daar kwam de Liteville met zijn 130mm achteraan net wat te kort voor mijn technische baggage.
Na een praatje met een gekke kikker kon ik dit fame overnemen aan een vriendenprijsje.
En dat kon ik niet laten liggen..
Nicolai Helius AM, veerweg instelbaar tussen 130 en 160mm
Met de "extra love" behandeling
En wat nice parts erop
is het een lekker ragding geworden
In "halve" trail uitvoering staat hij nu op net 14kg,
toekomstplannen zijn een Syntace W30 wielset.
Dan kom ik rond de 13,5kg uit.
In de Trans Provence ben ik tot de conclusie gekomen om iets polyvalent aan te schaffen,
iets dat je thuis als trailfiets kan gebruiken maar dat je ook kan gebruiken in het buitenland en in de bergen.
Daar kwam de Liteville met zijn 130mm achteraan net wat te kort voor mijn technische baggage.
Na een praatje met een gekke kikker kon ik dit fame overnemen aan een vriendenprijsje.
En dat kon ik niet laten liggen..
Nicolai Helius AM, veerweg instelbaar tussen 130 en 160mm
Met de "extra love" behandeling
En wat nice parts erop
is het een lekker ragding geworden
In "halve" trail uitvoering staat hij nu op net 14kg,
toekomstplannen zijn een Syntace W30 wielset.
Dan kom ik rond de 13,5kg uit.
Laatst gewijzigd door _alain_ op zo 07 okt 2012 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is inderdaad ook een optie,
maar gewicht is niet het belangrijkste voor mij.
Eerst een goede basis met een goed frame en de juiste hoeken,
dan goede vering,
daarna fatsoenlijke en niet te zware componenten die moeten voldoen aan het inzetbereik van de fiets.
En dan zien we wel waar we eindigen qua gewicht.
Moest ik nu de Trans Provence ermee moeten rijden dan zou 'm al direct 1,5kg zwaarder zijn
maar gewicht is niet het belangrijkste voor mij.
Eerst een goede basis met een goed frame en de juiste hoeken,
dan goede vering,
daarna fatsoenlijke en niet te zware componenten die moeten voldoen aan het inzetbereik van de fiets.
En dan zien we wel waar we eindigen qua gewicht.
Moest ik nu de Trans Provence ermee moeten rijden dan zou 'm al direct 1,5kg zwaarder zijn
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
- Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
- Contacteer:
Mooie ragbak!
Als je eens een mini-transprovence wil doen moet je je eens inschrijven voor de chemins du soleil (daar kan je met jouw fiets in de light trail uitvoering wel goed uit de voeten): www.raid-vtt.fr
3 dagen grave trails, goedkoop en goede organisatie.
Als je eens een mini-transprovence wil doen moet je je eens inschrijven voor de chemins du soleil (daar kan je met jouw fiets in de light trail uitvoering wel goed uit de voeten): www.raid-vtt.fr
3 dagen grave trails, goedkoop en goede organisatie.