Scott Scale 920 2013

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Floby
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 23 sep 2012 11:06
Rijdt met: Op zoek

Bericht door Floby »

Ik heb de scale 640 van 2013 verleden week besteld ( met het blauw )

Ook afstelling Slx/Xt... Rijdt super!!!


Love mijne Scottie :p

Ps: skone 29'er!!! Echt deftig!
wimpie040810
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 29 jun 2011 19:46
Rijdt met: 29ers only

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door wimpie040810 »

heb ook ne scale 910 besteld met upgrade X0 en XX remmen kcnc zadelpen,stuurpen en stuur...
ik rij nu ook met Sram X0 en moet niks anders meer hebben..
Gebruikersavatar
Den EffiSten
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 18 mei 2009 12:44
Rijdt met: Scott Scale 20 en 910

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door Den EffiSten »

Eindelijk is mijn scott scale 910 binnen en uiteraard zeer content.
Wat foto's. Door mijn vrouw gemaakt die bezig is met een cursus fotografie dus de nadruk ligt niet alleen op de fiets. :)
Zie flickr.


Waar te beginnen.
Enkel 1 weekend in malmedy achter de rug samen met mijn vrouw. Nog niet mee gekoerst.
Dit zijn voorlopige bevindingen.
29'er is beter, maar daar gaat het natuurlijk niet over.

De fiets is bergaf ongelooflijk stabiel. Daar zorgen volgens mij 5 elementen voor.
1. De wielen
2. De Fox vork is gewoon weer super
3. De verbrede 15 mm as van het voorwiel
4. Het zogenoemde tapered head die nu wel bij de meeste merken gangbaar is.
5. En zeker niet te vergeten het bijkomstig effect dat je zwaartepunt ten op zichte van het center van de wielen zakt. Met mijn lengte (1.86m) heb ik echt het gevoel beter tussen de wielen te zitten in plaats van er boven op.

Bergop gaat die ook goed. Lopen op de trappers gaat vlot. Fiets is ook redelijk licht. Zonder pedalen zat die op 9.960 kg. Met gaan we er natuurlijk weer over. Moeilijk om een fiets onder de 10 kg te krijgen. Veel grip ook. Je mag meer lopen op de trappers zonder dat de wielen gaan slippen en dat is iets wat ik graag doe.

Nu de groep. Voorlopig uitstekend. Nieuw natuurlijk.
Alles is dus X0 en ik heb toch de gripshifts genomen.
Gripshifts zijn zeer natuurlijk maar ik moet toch nog zien of ik in de wedstrijd snel en nauwkeurig kan schakelen. Je kan het snel doen maar dan moet je snel draaien en dan loop je de kans dat je 1 te ver draait.
Remmen veel beter dan mijn XT maar die waren dan ook al van 2008. Zacht en doseerbaar. Ik zou niet weten wat er beter kan maar zoals altijd, eens je beter gevoeld hebt weet je het wel :)
scale30
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 dec 2009 22:18
Rijdt met: scale 30

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door scale30 »

tom, goede keuze ik sta op het punt dezelfde te kopen maar kan niet kiezen tussen 26 of 29. ik rij al 12 jaar scott op dit moment met 26'' scale 30. welke frame maat heb je (ik ben 1.77) en hoe bevalt de 29? ik rij graag technisch en vlot op singltracks liefs met bochtenwerk( optrekken na bochtjes) en nog steeds twijfels maar wil dees maand beslissen.
el rojo
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 05 jun 2011 21:56
Rijdt met: scott scale 20

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door el rojo »

Hey gasten zou mss ook een scott scale 910 kopen maar zou die graag eens in het echt zien..momenteel staan ze niet uit bij scott belgie..iemand een idee waar ik die eens kan bezichtigen?thanks alvast
Gebruikersavatar
Den EffiSten
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 18 mei 2009 12:44
Rijdt met: Scott Scale 20 en 910

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door Den EffiSten »

el rojo schreef:Hey gasten zou mss ook een scott scale 910 kopen maar zou die graag eens in het echt zien..momenteel staan ze niet uit bij scott belgie..iemand een idee waar ik die eens kan bezichtigen?thanks alvast
Bij van eyck in dadizele.
Gebruikersavatar
skin
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 21:41
Rijdt met: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door skin »

el rojo schreef:Hey gasten zou mss ook een scott scale 910 kopen maar zou die graag eens in het echt zien..momenteel staan ze niet uit bij scott belgie..iemand een idee waar ik die eens kan bezichtigen?thanks alvast
bij w-bikes in diepenbeek en goeie service
Gebruikersavatar
BMW
Mountainbiker
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 19:51
Rijdt met: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door BMW »

skin schreef:
el rojo schreef:Hey gasten zou mss ook een scott scale 910 kopen maar zou die graag eens in het echt zien..momenteel staan ze niet uit bij scott belgie..iemand een idee waar ik die eens kan bezichtigen?thanks alvast
bij w-bikes in diepenbeek en goeie service
idd dat kan ik beamen ,mijne komt ook van daar
merci nog s wim =D> =D>
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door R1ALAIN »

Hoeveel staan ze daar geprijsd ????
Den EffiSten schreef:
el rojo schreef:Hey gasten zou mss ook een scott scale 910 kopen maar zou die graag eens in het echt zien..momenteel staan ze niet uit bij scott belgie..iemand een idee waar ik die eens kan bezichtigen?thanks alvast
Bij van eyck in dadizele.
Gebruikersavatar
Den EffiSten
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 18 mei 2009 12:44
Rijdt met: Scott Scale 20 en 910

Re: Scott Scale 920 2013

Bericht door Den EffiSten »

R1ALAIN schreef:Hoeveel staan ze daar geprijsd ????
Den EffiSten schreef:
el rojo schreef:Hey gasten zou mss ook een scott scale 910 kopen maar zou die graag eens in het echt zien..momenteel staan ze niet uit bij scott belgie..iemand een idee waar ik die eens kan bezichtigen?thanks alvast
Bij van eyck in dadizele.
Aan catalogusprijs. 3299 ik weet niet hoeveel korting je kan krijgen mijne komt van bij fietsen maes te gits maar die heeft nu geen meer staan denk ik.
Plaats reactie