Forumoverzicht Lounge bar Showroom Ritchey P 29 met XTR 1x11

Ritchey P 29 met XTR 1x11

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team


Bericht zo 12 jan 2014 23:00
Glenn92 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 888
Mijn bike: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

inno schreef:
Glenn92 schreef:
PaulRush schreef:
Hallo,
Hoe houdt de alfine zich in het terrein?
Schakelt het soepel?
Wellicht iets voor mijn Kona Unit, vandaar.
Gr,
Paul


Ik ben er gisteren mee in Profondeville gaan rijden en ik kwam toe met de versnellingen(vertanding 32x20).
Het schakelen gaat redelijk soepel, maar je moet wel even minder druk op de pedalen zetten bij het schakelen.
Kwa duurzaamheid kan ik er nog niets overzeggen.


beste
wij hebben op onze genesis fortitude adventure ook een alfine 11 en ook op 32/20
maar deze bike is omgebouwd naar trekking ik vind toch dat dit verzet nogal zwaar rijd
hoeveel is u ketting spanning?
en hoeveel km heb je al?


Met mijn huidig verzet geraak ik toch overal (waar er te rijden valt) op. Heb onderweg nog niet gedacht van nu heb ik een lichter verzetje nodig.
Ik span mijn ketting zo op dat je het midden van de ketting +-2cm op en neer kan bewegen.
En ik heb er ongeveer 2700km mee gereden.

Bericht ma 27 okt 2014 21:51
Glenn92 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 888
Mijn bike: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

XTR 1x11 groep gezet.
Voorlopig nog met Middleburn trapstel omdat het xtr 1x tandwiel nog niet in stock is #-o .
En het gewicht is van 10kg naar 8,7kg gezakt.
Afbeelding

Afbeelding

Bericht di 28 okt 2014 07:44
DeGlenne Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 499
Mijn bike: NinerD Moonduster,Kona Unit Ss, Kona Paddywagon
Knappe bike moet ik zeggen. Ik zou zelfs de middleburn laten zitten, het staat ze goed. Past de casette gewoon op een gewone body eigenlijk?

Bericht di 28 okt 2014 09:07
J.E. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 2507
Mijn bike: Oud verwrongen Duikbootijzer.
Zéér graven fiets!
En wat zegt het schakelen met de nieuwe XTR? :-)

Bericht di 28 okt 2014 11:23
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3166
Mijn bike: Turner Flux v3 & Ragley BigWig
Kan je geen uno (directmount) chainring van Middleburn steken met zo'n thick-thin tandjesprofiel?
http://www.middleburn.co.uk/uncategoriz ... hain-rings

Voorlopig is de kleinste 30t. Spijtig want 30x42 is me soms net te zwaar...

Bericht di 28 okt 2014 13:42
Glenn92 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 888
Mijn bike: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

DeGlenne: Past idd op een gewone body.

J.E.: Het schakelen gaat zeer vlot ! :-D Maar moet wel precies afgesteld staan, ben benieuwd hoe
het gaat schakelen met veel modder.

aresius: Weet eigenlijk niet of er een directmount op kan
Ik ben gisteren in Overijse gaan rijden en ik kwam toch nergens tekort met een 32t vanvoor,
Cassette is een 11-40.
Ik zou er nu niet meteen mee naar de ardennen trekken maar voor hier in vlaams en waals-brabant kom ik toe.

Bericht di 28 okt 2014 14:30
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3166
Mijn bike: Turner Flux v3 & Ragley BigWig
Volgens mij kan je die die zwarte spider van de crankarm demonteren en een direct mount tandwiel in de plaats steken.

De verhoudingen tussen de tandwielen zullen ook van de kracht in je benen afhangen.... Ook zit er nog een verschil op dat jij met een 29er rijdt en ik met een 26er.

Zelf zou ik niet toekomen met een 32t/40t verzet in de Ardennen. Waals Brabant zal ook nipt worden.
Bijvoorbeeld afgelopen zondag in Villers-La-Ville (WBR) zaten er toch enkele korte maar stevige klimmen in. Met m'n 30t/42t setup ging het goed, maar voor langere klimmen opteer ik toch voor nog een kleiner blad vooraan (28t bijvoorbeeld).

Bericht di 28 okt 2014 21:19
Glenn92 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 888
Mijn bike: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

aresius schreef:
Volgens mij kan je die die zwarte spider van de crankarm demonteren en een direct mount tandwiel in de plaats steken.

De verhoudingen tussen de tandwielen zullen ook van de kracht in je benen afhangen.... Ook zit er nog een verschil op dat jij met een 29er rijdt en ik met een 26er.

Zelf zou ik niet toekomen met een 32t/40t verzet in de Ardennen. Waals Brabant zal ook nipt worden.
Bijvoorbeeld afgelopen zondag in Villers-La-Ville (WBR) zaten er toch enkele korte maar stevige klimmen in. Met m'n 30t/42t setup ging het goed, maar voor langere klimmen opteer ik toch voor nog een kleiner blad vooraan (28t bijvoorbeeld).


Als het tandwiel binnenkomt zal ik toch het xtr trapstel zetten waarschijnlijk.
En dan komt het Middleburn trapstel op een ander projectje.

En voor de ardennenmarathons en het buitenland heb ik nog altijd de fully met een dubbel 22/36t en een 11-36 cassette :wink:

Bericht wo 29 okt 2014 09:23
J.E. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 2507
Mijn bike: Oud verwrongen Duikbootijzer.
Precies wel wa afstelproblemen gehad dan met die nieuwe XTR?
Hoe schakelt hij dan bvb tov uw fully?

En nogmaals, graaf fietske die P29!!!

Bericht wo 29 okt 2014 22:53
Glenn92 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 888
Mijn bike: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

J.E. schreef:
Precies wel wa afstelproblemen gehad dan met die nieuwe XTR?
Hoe schakelt hij dan bvb tov uw fully?

En nogmaals, graaf fietske die P29!!!

Problemen niet, maar het moet gewoon nog preciezer afgesteld worden dan 10sp.
Op de fully staat xtr 10sp en dat schakelt ook super.
De nieuwe schakelt heel soepel maar de 'klik' is toch duidelijk, en het gaat net ietsje sneller.

VorigeVolgende

Keer terug naar Showroom