2011 Cube Elite HPC PRO ( Volledig Sram XX !! )

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

Puur op kleuren past da bruinig grijs vd crank totaal nie bij t frame, om nog maar te zwijgen over t rood vd groep met da blauw van t frame.
Van die wielen gewoon de stickers halen.
mountain-biker
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:47
Contacteer:

Bericht door mountain-biker »

Wielen zouden iets van 1550gr. wegen ?

Grtz , Mountain-biker .
Gebruikersavatar
Klein
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 15 dec 2007 20:59
Rijdt met: Specialized stumpjumper expert carbon 29

Bericht door Klein »

zefii schreef:
dejos^^ schreef:
zefii schreef: brolwielen...
zwansde gy na een pak ofwa :-D
dus alle wielen onder de 300 € zijn brol ?
ale vooruit de meester heeft gesproken [-X
alle wielen onder de 300 euro lopen heel wrss op lagers.. wat de wielen al niet super maakt... en ze wegen +-1900gr ... waarom xx steken dan ? das als rijden met een renault clio met 500pk.. overbodig ? ik zeg gewoon andere wielen, en dan is hij al op punt(maar ben geen cube lover)
op welk lopen de duurdere wielen dan?
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

zefii schreef:
DaVinci schreef:
zefii schreef:nu ander wielen.. vind het beetje belachelijk zicht zo...
wat is er belachelijk aan die wielen?
Schoon fietske :wink:
brolwielen...


Dus nu moet je dure wielen gaan steken.
Zodat je er in de winter mee door het slijk en de vrieskou kan gaan rijden, waardoor je de naaf al mag open smijten tegen dat de lente begint? :roll:
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

BramDR schreef:
zefii schreef:
DaVinci schreef: wat is er belachelijk aan die wielen?
Schoon fietske :wink:
brolwielen...


Dus nu moet je dure wielen gaan steken.
Zodat je er in de winter mee door het slijk en de vrieskou kan gaan rijden, waardoor je de naaf al mag open smijten tegen dat de lente begint? :roll:
dat zeg ik toch helemaal niet ???? ik zeg gewoon dat het mindere wielen zijn naar mijn gedacht.. ik rijd ook met een 2de bike voor de modder... maar xx met die wielen vind ik beetje zonde, maar al eerder vermeld dat de ts slr gaat kopen
Gebruikersavatar
RVH
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012

Bericht door RVH »

Klein schreef:
zefii schreef:
dejos^^ schreef: zwansde gy na een pak ofwa :-D
dus alle wielen onder de 300 € zijn brol ?
ale vooruit de meester heeft gesproken [-X
alle wielen onder de 300 euro lopen heel wrss op lagers.. wat de wielen al niet super maakt... en ze wegen +-1900gr ... waarom xx steken dan ? das als rijden met een renault clio met 500pk.. overbodig ? ik zeg gewoon andere wielen, en dan is hij al op punt(maar ben geen cube lover)
op welk lopen de duurdere wielen dan?
Op lichtlopende industrielagers zonder kogels.
Maar of ze allemaal superlicht zijn is een fabel ...

vb. :
Een bontrager race lite TLR disc CL setje weegt 1896 gram en kost ongeveer 400 euro.
Een Bor EN149/244 naven & XMD 333 velgen setje weegt 1534 gram en kost ongeveer 557 euro.
Een DT swiss M 1700 Tricon setje weegt 1762 gram en kost ongeveer 669 euro.
Een fetherlight MTB D1350 setje weegt 1356 gram en kost ongeveer 775 euro.
Een Fulcrum Red Power XL setje weegt 1784 gram en kost ongeveer 269 euro.

Dit zijn de gewichten van de 26 er wielen.

De bekritiseerde wielen hier wegen ongeveer 1750 gram, ze zullen mits goede onderhoud niet onderdoen met vele setjes op lichtlopende industrielagers.
Dat de naven op lichtlopende industrielagers veel langer goed blijven is wel degelijk zo.
Alles is te overwegen, prijs / kwaliteit en hoelang wil je met wielen blijven rijden.
Je mag dan ook nog geen brokken maken.
SLECHT moet je de bekritiseerde wielen zeker niet noemen, er zijn betere, natuurlijk is dat zo. =D>
Gebruikersavatar
RVH
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012

Bericht door RVH »

Zefii je hebt gedeeltelijk gelijk, XX is klassegroep en daar hoort in principe volgens de regels van de MTB alle andere topmaterialen bij.
MAAR, stel dat je nu een XX groep + superwielen op een ouder slap topframe plaatst dat je op de kop hebt kunnen tikken van een wedstrijdrijder ( = afgeleefd frame ) .... dan ga je van die superwielen ook nog weinig kunnen genieten en verlies je veel krachten met dat slap frame.
Alles is relevant hoor met topmateriaal, hoe en waarop wordt het geplaatst =D>
Gebruikersavatar
RVH
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012

Bericht door RVH »

By the way .... leuke sport en leuk forum toch :-D
Gebruikersavatar
Klein
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 15 dec 2007 20:59
Rijdt met: Specialized stumpjumper expert carbon 29

Bericht door Klein »

RVH schreef:
Klein schreef:
zefii schreef: alle wielen onder de 300 euro lopen heel wrss op lagers.. wat de wielen al niet super maakt... en ze wegen +-1900gr ... waarom xx steken dan ? das als rijden met een renault clio met 500pk.. overbodig ? ik zeg gewoon andere wielen, en dan is hij al op punt(maar ben geen cube lover)
op welk lopen de duurdere wielen dan?
Op lichtlopende industrielagers zonder kogels.
Maar of ze allemaal superlicht zijn is een fabel ...

vb. :
Een bontrager race lite TLR disc CL setje weegt 1896 gram en kost ongeveer 400 euro.
Een Bor EN149/244 naven & XMD 333 velgen setje weegt 1534 gram en kost ongeveer 557 euro.
Een DT swiss M 1700 Tricon setje weegt 1762 gram en kost ongeveer 669 euro.
Een fetherlight MTB D1350 setje weegt 1356 gram en kost ongeveer 775 euro.
Een Fulcrum Red Power XL setje weegt 1784 gram en kost ongeveer 269 euro.

Dit zijn de gewichten van de 26 er wielen.

De bekritiseerde wielen hier wegen ongeveer 1750 gram, ze zullen mits goede onderhoud niet onderdoen met vele setjes op lichtlopende industrielagers.
Dat de naven op lichtlopende industrielagers veel langer goed blijven is wel degelijk zo.
Alles is te overwegen, prijs / kwaliteit en hoelang wil je met wielen blijven rijden.
Je mag dan ook nog geen brokken maken.
SLECHT moet je de bekritiseerde wielen zeker niet noemen, er zijn betere, natuurlijk is dat zo. =D>

:-D :-D :-D amai, lagers zonder billekes =D> die draaien op lucht ofwa?
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Klein schreef: amai, lagers zonder billekes =D> die draaien op lucht ofwa?
Er bestaan ook naaldlagers, dat zijn geen 'billekes'.
Maar ik betwijfel of je die in een wiel gaat tegenkomen :lol:
Plaats reactie