2011 Cube Elite HPC PRO ( Volledig Sram XX !! )
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 278
- Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:47
- Contacteer:
- Klein
- Mountainbiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: za 15 dec 2007 20:59
- Rijdt met: Specialized stumpjumper expert carbon 29
op welk lopen de duurdere wielen dan?zefii schreef:alle wielen onder de 300 euro lopen heel wrss op lagers.. wat de wielen al niet super maakt... en ze wegen +-1900gr ... waarom xx steken dan ? das als rijden met een renault clio met 500pk.. overbodig ? ik zeg gewoon andere wielen, en dan is hij al op punt(maar ben geen cube lover)dejos^^ schreef:zwansde gy na een pak ofwazefii schreef: brolwielen...
dus alle wielen onder de 300 € zijn brol ?
ale vooruit de meester heeft gesproken
- BramDR
- Mountainbiker
- Berichten: 2480
- Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
- Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
- Contacteer:
zefii schreef:brolwielen...DaVinci schreef:wat is er belachelijk aan die wielen?zefii schreef:nu ander wielen.. vind het beetje belachelijk zicht zo...
Schoon fietske
Dus nu moet je dure wielen gaan steken.
Zodat je er in de winter mee door het slijk en de vrieskou kan gaan rijden, waardoor je de naaf al mag open smijten tegen dat de lente begint?
dat zeg ik toch helemaal niet ???? ik zeg gewoon dat het mindere wielen zijn naar mijn gedacht.. ik rijd ook met een 2de bike voor de modder... maar xx met die wielen vind ik beetje zonde, maar al eerder vermeld dat de ts slr gaat kopenBramDR schreef:zefii schreef:brolwielen...DaVinci schreef: wat is er belachelijk aan die wielen?
Schoon fietske
Dus nu moet je dure wielen gaan steken.
Zodat je er in de winter mee door het slijk en de vrieskou kan gaan rijden, waardoor je de naaf al mag open smijten tegen dat de lente begint?
- RVH
- Mountainbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
- Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012
Op lichtlopende industrielagers zonder kogels.Klein schreef:op welk lopen de duurdere wielen dan?zefii schreef:alle wielen onder de 300 euro lopen heel wrss op lagers.. wat de wielen al niet super maakt... en ze wegen +-1900gr ... waarom xx steken dan ? das als rijden met een renault clio met 500pk.. overbodig ? ik zeg gewoon andere wielen, en dan is hij al op punt(maar ben geen cube lover)dejos^^ schreef: zwansde gy na een pak ofwa
dus alle wielen onder de 300 € zijn brol ?
ale vooruit de meester heeft gesproken
Maar of ze allemaal superlicht zijn is een fabel ...
vb. :
Een bontrager race lite TLR disc CL setje weegt 1896 gram en kost ongeveer 400 euro.
Een Bor EN149/244 naven & XMD 333 velgen setje weegt 1534 gram en kost ongeveer 557 euro.
Een DT swiss M 1700 Tricon setje weegt 1762 gram en kost ongeveer 669 euro.
Een fetherlight MTB D1350 setje weegt 1356 gram en kost ongeveer 775 euro.
Een Fulcrum Red Power XL setje weegt 1784 gram en kost ongeveer 269 euro.
Dit zijn de gewichten van de 26 er wielen.
De bekritiseerde wielen hier wegen ongeveer 1750 gram, ze zullen mits goede onderhoud niet onderdoen met vele setjes op lichtlopende industrielagers.
Dat de naven op lichtlopende industrielagers veel langer goed blijven is wel degelijk zo.
Alles is te overwegen, prijs / kwaliteit en hoelang wil je met wielen blijven rijden.
Je mag dan ook nog geen brokken maken.
SLECHT moet je de bekritiseerde wielen zeker niet noemen, er zijn betere, natuurlijk is dat zo.
- RVH
- Mountainbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
- Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012
Zefii je hebt gedeeltelijk gelijk, XX is klassegroep en daar hoort in principe volgens de regels van de MTB alle andere topmaterialen bij.
MAAR, stel dat je nu een XX groep + superwielen op een ouder slap topframe plaatst dat je op de kop hebt kunnen tikken van een wedstrijdrijder ( = afgeleefd frame ) .... dan ga je van die superwielen ook nog weinig kunnen genieten en verlies je veel krachten met dat slap frame.
Alles is relevant hoor met topmateriaal, hoe en waarop wordt het geplaatst
MAAR, stel dat je nu een XX groep + superwielen op een ouder slap topframe plaatst dat je op de kop hebt kunnen tikken van een wedstrijdrijder ( = afgeleefd frame ) .... dan ga je van die superwielen ook nog weinig kunnen genieten en verlies je veel krachten met dat slap frame.
Alles is relevant hoor met topmateriaal, hoe en waarop wordt het geplaatst
- Klein
- Mountainbiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: za 15 dec 2007 20:59
- Rijdt met: Specialized stumpjumper expert carbon 29
RVH schreef:Op lichtlopende industrielagers zonder kogels.Klein schreef:op welk lopen de duurdere wielen dan?zefii schreef: alle wielen onder de 300 euro lopen heel wrss op lagers.. wat de wielen al niet super maakt... en ze wegen +-1900gr ... waarom xx steken dan ? das als rijden met een renault clio met 500pk.. overbodig ? ik zeg gewoon andere wielen, en dan is hij al op punt(maar ben geen cube lover)
Maar of ze allemaal superlicht zijn is een fabel ...
vb. :
Een bontrager race lite TLR disc CL setje weegt 1896 gram en kost ongeveer 400 euro.
Een Bor EN149/244 naven & XMD 333 velgen setje weegt 1534 gram en kost ongeveer 557 euro.
Een DT swiss M 1700 Tricon setje weegt 1762 gram en kost ongeveer 669 euro.
Een fetherlight MTB D1350 setje weegt 1356 gram en kost ongeveer 775 euro.
Een Fulcrum Red Power XL setje weegt 1784 gram en kost ongeveer 269 euro.
Dit zijn de gewichten van de 26 er wielen.
De bekritiseerde wielen hier wegen ongeveer 1750 gram, ze zullen mits goede onderhoud niet onderdoen met vele setjes op lichtlopende industrielagers.
Dat de naven op lichtlopende industrielagers veel langer goed blijven is wel degelijk zo.
Alles is te overwegen, prijs / kwaliteit en hoelang wil je met wielen blijven rijden.
Je mag dan ook nog geen brokken maken.
SLECHT moet je de bekritiseerde wielen zeker niet noemen, er zijn betere, natuurlijk is dat zo.
amai, lagers zonder billekes die draaien op lucht ofwa?