Niner EMD, update p.19

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

kawa schreef:Alweer ne Niner... :-D


Ferm fietske. =D>
Ik vind ze wel het mooist met een carbon Niner vork.

Van bij Bikeboutique?
Ik sluit niet uit dat er in de toekomst een carbonnen niner vork inkomt. De overgang van fully naar Rigid zou misschien toch iets te drastisch zijn vandaar deze (tussen) oplossing.

Bikeboutique is sinds kort ook dealer van Niner maar Rob heeft nog geen frames in voorraad, kunnen wel elk moment binnenkomen. Al kunnen ze bij Niner blijkbaar niet goed volgen met productie, het is een enorm succes. Frame komt van bij bikepoint in Schepdaal.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Edlisjas schreef: Bikeboutique is sinds kort ook dealer van Niner maar Rob heeft nog geen frames in voorraad, kunnen wel elk moment binnenkomen. Al kunnen ze bij Niner blijkbaar niet goed volgen met productie, het is een enorm succes. Frame komt van bij bikepoint in Schepdaal.
Ik heb bij Rob vandaag toch al wat Niner frames zien liggen. :wink:
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Hoe lang gaat deze blijven 8)
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Edlisjas schreef:
kawa schreef:Alweer ne Niner... :-D


Ferm fietske. =D>
Ik vind ze wel het mooist met een carbon Niner vork.

Van bij Bikeboutique?
Ik sluit niet uit dat er in de toekomst een carbonnen niner vork inkomt. De overgang van fully naar Rigid zou misschien toch iets te drastisch zijn vandaar deze (tussen) oplossing.

Bikeboutique is sinds kort ook dealer van Niner maar Rob heeft nog geen frames in voorraad, kunnen wel elk moment binnenkomen. Al kunnen ze bij Niner blijkbaar niet goed volgen met productie, het is een enorm succes. Frame komt van bij bikepoint in Schepdaal.
We kunnen wisselen :-D Wieltje én vork :lol:
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

K2-er schreef:Hoe lang gaat deze blijven 8)
De bazin heeft gezegd dat dit de laatste is.

Ik heb het haar zo uitgelegd:

Ik ben nu 35 en 3 jaar geleden begonnen met mountainbike maar eigenlijk wou ik op mijn 16de beginnen. Ik heb dus 19 jaar verloren en moet dat nu zo snel mogelijk inhalen... dat pakte dus niet ... :wink:
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

kawa schreef:
Edlisjas schreef: Bikeboutique is sinds kort ook dealer van Niner maar Rob heeft nog geen frames in voorraad, kunnen wel elk moment binnenkomen. Al kunnen ze bij Niner blijkbaar niet goed volgen met productie, het is een enorm succes. Frame komt van bij bikepoint in Schepdaal.
Ik heb bij Rob vandaag toch al wat Niner frames zien liggen. :wink:
Dan zijn ze deze week binnengekomen. Vorige week vrijdag ben ik de lefty gaan halen en toen waren er nog geen.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Hoe werkt dat juist met die lefty, kan daar een spacer in gemonteerd worden worden om de veerweg te verminderen en hoe zit het met de inbouwlengte? Moet die ook kleiner zijn om het grotere wiel te compenseren?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

K2-er schreef:Hoe werkt dat juist met die lefty, kan daar een spacer in gemonteerd worden worden om de veerweg te verminderen en hoe zit het met de inbouwlengte? Moet die ook kleiner zijn om het grotere wiel te compenseren?
Er zitten 2 spacers in om de veerweg van 110 mm naar 80 mm te brengen, dit is noodzakelijk om de lefty in een 29'er frame in te kunnen bouwen. De inbouwlengte is quasi gelijk aan een vaste niner vork, de lefty zou 1 cm hoger komen. Voor verder info, zie Rob ... :wink:
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

K2-er schreef:Hoe werkt dat juist met die lefty, kan daar een spacer in gemonteerd worden worden om de veerweg te verminderen en hoe zit het met de inbouwlengte? Moet die ook kleiner zijn om het grotere wiel te compenseren?
Inbouwlengte ???

Simpel uitgelegd, met ne 26 vork en een 29 wiel gaat uwe vork raken bij t inveren.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Bericht door erwin.91 »

Edlisjas schreef:
K2-er schreef:Hoe lang gaat deze blijven 8)
De bazin heeft gezegd dat dit de laatste is.

Ik heb het haar zo uitgelegd:

Ik ben nu 35 en 3 jaar geleden begonnen met mountainbike maar eigenlijk wou ik op mijn 16de beginnen. Ik heb dus 19 jaar verloren en moet dat nu zo snel mogelijk inhalen... dat pakte dus niet ... :wink:
Dan heb ik meer geluk dan u, ik pak mijn bazin mee naar Bikepoint om een kleurke te kiezen voor een EMD frame, vind ze aleen dat wit zwart van da carbon frame mooi, resultaat ikke een Niner carbon framke besteld :bounce:

Knappe fiets, al vind ik die lefty toch raar staan maar is wel een super vork.
Plaats reactie