Nog een 08 Cannondale Taurine 2

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
RoelVTT
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:02
Rijdt met: Trek 6500 (met reba). Granville Pulse team

Bericht door RoelVTT »

Mooie job moet ik toegeven. In welk onderzoeksdomein ben je actief?
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Voor mij de mooiste Taurine van het forum.
Die oranje/zwarte vond ik maar niks maar dit kan me wel bekoren.
Geen opmerkingen, breng hem maar zo. :wink:
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

Bedankt Dr. Gonzo! maar mijn standaard fietsje kan in "bling factor" niet echt concurreren met enkele van die custom juweeltjes die hier voorgesteld worden

@Roel: hier vind je wel een tip:

http://stoempers.blogspot.com

Op deze blog plaatsen mijn TransAlp partner (nog in Belgie) en ik af en toe wat foto's en verslagen om mekaar op de hoogte te houden/ te motiveren.
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

Thanks!

Interessant om te lezen...

"792 starters and 97 finishers" en ik die dacht dat die Britten harde mannen waren :wink:

Wij gingen vooral boulderen in Peak. Zowat het mooiste boulder gebied van de wereld! Een heel mooi en inspirerende topo ook ... alleen het weer hé #-o

Have fun daar!
pcbiker
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 18:29
Rijdt met: cube ltd race 2008

Bericht door pcbiker »

die leftys laten me nog steeds kwijlen =P~ =P~ =P~
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

Hi all,

na de eerste 4 maanden met mijn nieuwe fietsje, voel ik de behoefte mijn ervaringen eens neer te pennen, vooral omdat ik me bij sommige dingen toch wat vragen stel.

Positief:
- looks, ik kan er maar niet genoeg van krijgen :-D
- rijgedrag: efficient, wendbaar en toch niet te nerveus in de afdalingen
- kwaliteit van sommige onderdelen (de niet-standaard Crossmax ST wielen, de Geax Barro Mountain TnT banden, de Avid remmen als ze een goeie dag hebben)

Negatief:
- kwaliteit v/d lak: zit precies geen harde clearcoat op, met als gevolg snel krassen en een sterk verlies v/d glans (ik was met autoshampoo en een zachte spons, en bescherm met silicone spray)
- lefty kraakt (en veert een beetje) in de locked mode (sinds eergisteren)
- lefty-vijs in het Mavic wiel al moeten vervangen (en ik had ze niet geforceerd!)
- 2-3mm speling op het bottom bracket (maw: versleten)
- al een beetje speling op de XT pedalen
- X.9 der wieltjes vastgelopen -> vervangen door keramische van kcnc (en die zijn goed)
- X.9 veer krijgt het moeilijk om af te schakelen (scharnierpunten?)
- Avid Juicy 7 remmen al moeten ontluchten
- achterrem heeft soms een resonantieprobleem

Als je dat lijstje problemen ziet voor een 4 maand oude fiets (een 12-tal wedstrijden), zou je denken dat ik een olifant in een porseleinwinkel ben, maar ik weeg 60kg, rij met respect voor mijn materiaal en verzorg het onderhoud...

Aan dit tempo heb ik voor 2009 al weer een nieuwe fiets nodig #-o
Terug een Cannondale (want hij rijdt zo fijn) en hopen dat ik dan geen collectie maandagonderdelen krijg?
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

Mint Sauce schreef:- kwaliteit v/d lak: zit precies geen harde clearcoat op, met als gevolg snel krassen en een sterk verlies v/d glans (ik was met autoshampoo en een zachte spons, en bescherm met silicone spray)
heb zelfde probleem met mijn Rush en Taurine.
Oplossing: kader aftapen waar er cablerub kan ontstaan, alsook aan de achtervorken waar de band passeert (vooral als je soms moddertochten rijdt) + na wasbeurt silicone spray. Spijtig van die slechte lak.

Mint Sauce schreef:- lefty kraakt (en veert een beetje) in de locked mode (sinds eergisteren)
- lefty-vijs in het Mavic wiel al moeten vervangen (en ik had ze niet geforceerd!)
Da's dan weer niet normaal...
Mint Sauce schreef:- 2-3mm speling op het bottom bracket (maw: versleten)
heb zelf die Truvativ zelfs amper gebruikt. Zeer slechte trapaslagers.
Mint Sauce schreef:- Avid Juicy 7 remmen al moeten ontluchten
Alle avids op C'dale die ik tegenkomen hebben gratis lucht in de leidingen #-o
Mint Sauce schreef:- achterrem heeft soms een resonantieprobleem
pianostemmer erbij halen


Maar toch: rijdt zalig hé, zo'n Taurine :P
a_muz_ed
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 14:06
Rijdt met: C'dale

Bericht door a_muz_ed »

Op mijn FSA V-drive crank zat er na een kleine maand al speling. Cups vervangen en 500 km later weer van dat... de kwaliteit is niet meer wat ze geweest is. Ter info: onlangs nog een 20 jaar oude Record trapas open gehaald, zo'n een met een massieve as, losse kogels en cups. Oud vet er uit, nieuw vet erin afregelen en dat spul draait gelijk nieuw... niet te geloven... maar bon, gelukkig zijn de xt pedalen nog gebaseerd op dezelfde "oude" technologie: je kan ze smeren en opnieuw afregelen en ze bollen gelijk nieuw.

Btw, knap fietske, ze zijn zo lekker die C'dales :wink:
Knnthh
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 01 sep 2008 17:39
Rijdt met: ScottScale60 RebaSL - CrossmaxSL -

Bericht door Knnthh »

Zaaliig
Gebruikersavatar
Mint Sauce
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Contacteer:

Bericht door Mint Sauce »

een korte update over mijn eerst krakende en vervolgens volledig geblokkeerde lefty: die is net binnen geweest bij 88 voor een volledig onderhoud. Blijkt dat er veel water was binnengedrongen, en alles zat vastgeroest #-o 'k had er nochtans niet met een hogedrukreiniger opgezeten, maar ze raden mij nu aan na elke modderrit de boot los te maken, het vorkbeen te kuisen en in te vetten.
In elk geval, na zo'n (prijzig) onderhoud werkt ze nu met minder wrijving dan ooit te voren, en er zit een coole sticker op 8)
Plaats reactie