Nog een 08 Cannondale Taurine 2
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Mint Sauce
- Mountainbiker
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
- Contacteer:
Bericht door Mint Sauce »
Bedankt Dr. Gonzo! maar mijn standaard fietsje kan in "bling factor" niet echt concurreren met enkele van die custom juweeltjes die hier voorgesteld worden
@Roel: hier vind je wel een tip:
http://stoempers.blogspot.com
Op deze blog plaatsen mijn TransAlp partner (nog in Belgie) en ik af en toe wat foto's en verslagen om mekaar op de hoogte te houden/ te motiveren.
@Roel: hier vind je wel een tip:
http://stoempers.blogspot.com
Op deze blog plaatsen mijn TransAlp partner (nog in Belgie) en ik af en toe wat foto's en verslagen om mekaar op de hoogte te houden/ te motiveren.
- Mint Sauce
- Mountainbiker
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
- Contacteer:
Bericht door Mint Sauce »
Hi all,
na de eerste 4 maanden met mijn nieuwe fietsje, voel ik de behoefte mijn ervaringen eens neer te pennen, vooral omdat ik me bij sommige dingen toch wat vragen stel.
Positief:
- looks, ik kan er maar niet genoeg van krijgen
- rijgedrag: efficient, wendbaar en toch niet te nerveus in de afdalingen
- kwaliteit van sommige onderdelen (de niet-standaard Crossmax ST wielen, de Geax Barro Mountain TnT banden, de Avid remmen als ze een goeie dag hebben)
Negatief:
- kwaliteit v/d lak: zit precies geen harde clearcoat op, met als gevolg snel krassen en een sterk verlies v/d glans (ik was met autoshampoo en een zachte spons, en bescherm met silicone spray)
- lefty kraakt (en veert een beetje) in de locked mode (sinds eergisteren)
- lefty-vijs in het Mavic wiel al moeten vervangen (en ik had ze niet geforceerd!)
- 2-3mm speling op het bottom bracket (maw: versleten)
- al een beetje speling op de XT pedalen
- X.9 der wieltjes vastgelopen -> vervangen door keramische van kcnc (en die zijn goed)
- X.9 veer krijgt het moeilijk om af te schakelen (scharnierpunten?)
- Avid Juicy 7 remmen al moeten ontluchten
- achterrem heeft soms een resonantieprobleem
Als je dat lijstje problemen ziet voor een 4 maand oude fiets (een 12-tal wedstrijden), zou je denken dat ik een olifant in een porseleinwinkel ben, maar ik weeg 60kg, rij met respect voor mijn materiaal en verzorg het onderhoud...
Aan dit tempo heb ik voor 2009 al weer een nieuwe fiets nodig
Terug een Cannondale (want hij rijdt zo fijn) en hopen dat ik dan geen collectie maandagonderdelen krijg?
na de eerste 4 maanden met mijn nieuwe fietsje, voel ik de behoefte mijn ervaringen eens neer te pennen, vooral omdat ik me bij sommige dingen toch wat vragen stel.
Positief:
- looks, ik kan er maar niet genoeg van krijgen
- rijgedrag: efficient, wendbaar en toch niet te nerveus in de afdalingen
- kwaliteit van sommige onderdelen (de niet-standaard Crossmax ST wielen, de Geax Barro Mountain TnT banden, de Avid remmen als ze een goeie dag hebben)
Negatief:
- kwaliteit v/d lak: zit precies geen harde clearcoat op, met als gevolg snel krassen en een sterk verlies v/d glans (ik was met autoshampoo en een zachte spons, en bescherm met silicone spray)
- lefty kraakt (en veert een beetje) in de locked mode (sinds eergisteren)
- lefty-vijs in het Mavic wiel al moeten vervangen (en ik had ze niet geforceerd!)
- 2-3mm speling op het bottom bracket (maw: versleten)
- al een beetje speling op de XT pedalen
- X.9 der wieltjes vastgelopen -> vervangen door keramische van kcnc (en die zijn goed)
- X.9 veer krijgt het moeilijk om af te schakelen (scharnierpunten?)
- Avid Juicy 7 remmen al moeten ontluchten
- achterrem heeft soms een resonantieprobleem
Als je dat lijstje problemen ziet voor een 4 maand oude fiets (een 12-tal wedstrijden), zou je denken dat ik een olifant in een porseleinwinkel ben, maar ik weeg 60kg, rij met respect voor mijn materiaal en verzorg het onderhoud...
Aan dit tempo heb ik voor 2009 al weer een nieuwe fiets nodig
Terug een Cannondale (want hij rijdt zo fijn) en hopen dat ik dan geen collectie maandagonderdelen krijg?
- Mister T.
- Mountainbiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
- Rijdt met: is schoner dan de uwe!
- Contacteer:
heb zelfde probleem met mijn Rush en Taurine.Mint Sauce schreef:- kwaliteit v/d lak: zit precies geen harde clearcoat op, met als gevolg snel krassen en een sterk verlies v/d glans (ik was met autoshampoo en een zachte spons, en bescherm met silicone spray)
Oplossing: kader aftapen waar er cablerub kan ontstaan, alsook aan de achtervorken waar de band passeert (vooral als je soms moddertochten rijdt) + na wasbeurt silicone spray. Spijtig van die slechte lak.
Da's dan weer niet normaal...Mint Sauce schreef:- lefty kraakt (en veert een beetje) in de locked mode (sinds eergisteren)
- lefty-vijs in het Mavic wiel al moeten vervangen (en ik had ze niet geforceerd!)
heb zelf die Truvativ zelfs amper gebruikt. Zeer slechte trapaslagers.Mint Sauce schreef:- 2-3mm speling op het bottom bracket (maw: versleten)
Alle avids op C'dale die ik tegenkomen hebben gratis lucht in de leidingenMint Sauce schreef:- Avid Juicy 7 remmen al moeten ontluchten
pianostemmer erbij halenMint Sauce schreef:- achterrem heeft soms een resonantieprobleem
Maar toch: rijdt zalig hé, zo'n Taurine
Op mijn FSA V-drive crank zat er na een kleine maand al speling. Cups vervangen en 500 km later weer van dat... de kwaliteit is niet meer wat ze geweest is. Ter info: onlangs nog een 20 jaar oude Record trapas open gehaald, zo'n een met een massieve as, losse kogels en cups. Oud vet er uit, nieuw vet erin afregelen en dat spul draait gelijk nieuw... niet te geloven... maar bon, gelukkig zijn de xt pedalen nog gebaseerd op dezelfde "oude" technologie: je kan ze smeren en opnieuw afregelen en ze bollen gelijk nieuw.
Btw, knap fietske, ze zijn zo lekker die C'dales
Btw, knap fietske, ze zijn zo lekker die C'dales
- Mint Sauce
- Mountainbiker
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 06 feb 2008 17:08
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
- Contacteer:
Bericht door Mint Sauce »
een korte update over mijn eerst krakende en vervolgens volledig geblokkeerde lefty: die is net binnen geweest bij 88 voor een volledig onderhoud. Blijkt dat er veel water was binnengedrongen, en alles zat vastgeroest 'k had er nochtans niet met een hogedrukreiniger opgezeten, maar ze raden mij nu aan na elke modderrit de boot los te maken, het vorkbeen te kuisen en in te vetten.
In elk geval, na zo'n (prijzig) onderhoud werkt ze nu met minder wrijving dan ooit te voren, en er zit een coole sticker op
In elk geval, na zo'n (prijzig) onderhoud werkt ze nu met minder wrijving dan ooit te voren, en er zit een coole sticker op