Orbea OIZ M20

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Dinotjuh
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 jul 2015 10:42
Rijdt met: Rocky Mountain 970 RSL

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door Dinotjuh »

Het is zeker een mooie fiets.
Ik twijfel alleen of de maat XL wel groot genoeg is.
In NL kan ik maar weinig dealers vinden ik wil hem graag x in echt zien vooral om de maat.
En als dat mogelijk een mooi prijsje vinden.
stijn10765
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 08 dec 2011 16:03
Rijdt met: Orbea OIZ M20

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door stijn10765 »

Ik rij op een L en ben 1m88. Mijn zadel staat op 81 cm, maar dat was goed te halen met een langere zadelpen met wat setback.
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door G-love »

Heel mooie fiets!
wat weegt deze aub?
stijn10765
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 08 dec 2011 16:03
Rijdt met: Orbea OIZ M20

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door stijn10765 »

In de winkel gewogen met trappers en bottlecage: 11,7 kg
Ondertussen xt pedalen en shifters, andere bottlecage, carbon stuur en hope-remmen opgezet en de banden zijn veranderd naar Rocket Ron (schelen wel niet zo veel met de MAXXIS IKON). Dus ik denk nog iets meer dan 11 kg. ff gegevens aangepast, had het ergens opgeschreven :)

Als je naar het model hoger gaat (M10), is het frame gemaakt uit een ander carbon, dat dan weer lichter is. In Mountainbike plus hebben ze een Oiz M10 in Medium gewogen met trappers etc op 10,9 kg (zonder de crossmax sl)
David55
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 03 jul 2007 20:09
Rijdt met: BMC speedfox sf02 , Orbea oizm20 xt/xtr , Scott cr1 pro ultegra , Specialized Secteur 105

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door David55 »

heel knappe fiets man :-D
ik heb dezelfde maar in de andere kleur en met zr crest notubes
ik heb wel de volledige xt met de het carbonnen stuur en zadelpen als optie en kom op 11,4 kg

Afbeelding
stijn10765
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 08 dec 2011 16:03
Rijdt met: Orbea OIZ M20

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door stijn10765 »

Thanks! Jouw kleur mag er ook zeker zijn :-D
Blijft een goed fietske =D>
Dan heb jij een 2016 als ie volledig XT is afgemonteerd?
Gebruikersavatar
Fulaks
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: do 03 jul 2003 17:01
Rijdt met: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016) - Orbea Rise M10 ('24)

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door Fulaks »

Ik rij al jaren een Orbea Alma 29" en vind dit een erg goede fiets. Nu wilde ik een fully erbij en dacht aan de Occam TR. Na een testrit bleek dat ik toch een wat nerveuzere fiets wil, die meer aansluit bij het racy karakter van de Alma, en dan kom je bij de Oiz uit. Ik heb geometrietabellen bestudeerd, en zou een Large moeten hebben.

Nu wil ik wel eens op zo'n fiets rijden. Weet iemand soms een mogelijkheid ? Bij mijn fietsenwinkel is geen Oiz in voorraad en blijkbaar is Orbea niet zo gul met testbikes. Kent iemand eventueel een dealer waar het wel kan ?
frederik_w
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 18 okt 2015 19:01
Rijdt met: BMC fourstroke 01. BMC speedfox trailcrew 03

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door frederik_w »

Fulaks schreef:Ik rij al jaren een Orbea Alma 29" en vind dit een erg goede fiets. Nu wilde ik een fully erbij en dacht aan de Occam TR. Na een testrit bleek dat ik toch een wat nerveuzere fiets wil, die meer aansluit bij het racy karakter van de Alma, en dan kom je bij de Oiz uit. Ik heb geometrietabellen bestudeerd, en zou een Large moeten hebben.

Nu wil ik wel eens op zo'n fiets rijden. Weet iemand soms een mogelijkheid ? Bij mijn fietsenwinkel is geen Oiz in voorraad en blijkbaar is Orbea niet zo gul met testbikes. Kent iemand eventueel een dealer waar het wel kan ?

g-bikes in westerlo heeft een oiz testfiets
stijn10765
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 08 dec 2011 16:03
Rijdt met: Orbea OIZ M20

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door stijn10765 »

Testfiets is idd moeilijk te vinden. Hopelijk bij Gbikes zoals boven vermeld.
http://www.g-bikes.be/testfietsen
Bij Mobibikes in Lokeren hebben ze enkel een Loki en een Alma staan denk ik.
frederik_w
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 18 okt 2015 19:01
Rijdt met: BMC fourstroke 01. BMC speedfox trailcrew 03

Re: Orbea OIZ M20

Bericht door frederik_w »

een vriend van me heeft die pas nog getest bij g-bikes dus normaal zou dit mogelijk moeten zijn
Plaats reactie