cannondale

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

SLR's meer onderhoudsgevoelig? Ik rij al drie jaar met SL/SLR's en behalve wat olie op de lagers (om de 3 maand) hebben die nog nooit onderhoud nodig gehad. Speling op de body: ook geen last van. 'k Zal waarschijnlijk twee sets in mijn bezit hebben die op vrijdag zijn gemaakt, de dag dat men ongelofelijk gelukkig rondloopt omdat het weekend voor de deur staat :-D

Niettegenstaande dat ik tevreden ben van de X-maxen heb ik ook een set met ZTR Olympic velgen, weliswaar met C'dale SI/Tune Kong naaf ('k hoor liever de muziek v/d mijn mp3 speler ipv het geratel van de hope naaf :lol:)

Qua stijfheid merk je dit onmiddellijk, vooral als je +75kg weegt, merk je toch dat een setje handgespaakte wielen directer stuurt. Ik heb hiermee een zestal Ardennenraids + Roc d'Azur gereden en qua stevigheid had ik niet te klagen.

Ik rij tubeless en merk toch op dat de ZTR velg de band beter vasthoudt dan mijn SL/SLR velg, en dus met nog lagere druk kan rijden.

Gewicht: mijn SLR's wegen 1525g en mijn setje handgespaakt 1350g!

De prijs! Die is véél te hoog voor de SLR wielen en eigenlijk overpriced vergeleken met een handgespaakt setje (ZTR Olympic-Hope naven). Je krijgt voor minder geld meer terug, dat is mijn gedacht hé.
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

RigolleM schreef:SLR's meer onderhoudsgevoelig? Ik rij al drie jaar met SL/SLR's en behalve wat olie op de lagers (om de 3 maand) hebben die nog nooit onderhoud nodig gehad. Speling op de body: ook geen last van. 'k Zal waarschijnlijk twee sets in mijn bezit hebben die op vrijdag zijn gemaakt, de dag dat men ongelofelijk gelukkig rondloopt omdat het weekend voor de deur staat :-D

Niettegenstaande dat ik tevreden ben van de X-maxen heb ik ook een set met ZTR Olympic velgen, weliswaar met C'dale SI/Tune Kong naaf ('k hoor liever de muziek v/d mijn mp3 speler ipv het geratel van de hope naaf :lol:)

Qua stijfheid merk je dit onmiddellijk, vooral als je +75kg weegt, merk je toch dat een setje handgespaakte wielen directer stuurt. Ik heb hiermee een zestal Ardennenraids + Roc d'Azur gereden en qua stevigheid had ik niet te klagen.

Ik rij tubeless en merk toch op dat de ZTR velg de band beter vasthoudt dan mijn SL/SLR velg, en dus met nog lagere druk kan rijden.

Gewicht: mijn SLR's wegen 1525g en mijn setje handgespaakt 1350g!

De prijs! Die is véél te hoog voor de SLR wielen en eigenlijk overpriced vergeleken met een handgespaakt setje (ZTR Olympic-Hope naven). Je krijgt voor minder geld meer terug, dat is mijn gedacht hé.
Kon het niet beter zeggen, volledig mee eens
joel
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: do 07 jun 2007 18:52
Rijdt met: trek farley / surly dad

Bericht door joel »

awel,veel meer moest ik ook niet weten.

nen dikke merci voor de info allemaal en nog dikke mtb fun.
Jort
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:31
Rijdt met: Custom Swooth
Contacteer:

Bericht door Jort »

Gewicht: mijn SLR's wegen 1525g en mijn setje handgespaakt 1350g!
Volgens mij wegens de SLR's 2010 een honderd grammen minder want tegenwoordig claimen ze een gewicht van 1420gr.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

M' Biker schreef:
Gewicht: mijn SLR's wegen 1525g en mijn setje handgespaakt 1350g!
Volgens mij wegens de SLR's 2010 een honderd grammen minder want tegenwoordig claimen ze een gewicht van 1420gr.
De SLR's voor v-brakes wegen inderdaad 1420g, en dat was in 2008 ook zo ;-) De SLR discs 2009/2010 wegen volgens Mavic 1520g (690g voorwiel - 830g achterwiel).
Plaats reactie