Granville HT FCM (Hard Tail Full Carbon Monocoque) / 2006
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- gizmobiker
- Mountainbiker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 07 jun 2006 21:49
- Rijdt met: american eagle traverse 580
Bericht door gizmobiker »
nu wete we al iets meer
4999 euro vur ne carbon da ga goei fietske worre
:d:d:d::d
4999 euro vur ne carbon da ga goei fietske worre
:d:d:d::d
- Mich
- Mountainbiker
- Berichten: 287
- Lid geworden op: di 26 jul 2005 22:26
- Rijdt met: Granvillemobiel
- Contacteer:
Ik denk dat ik ondertussen zowat alles getest heb wat mogelijk is of binnen m'n bereik ligt (marathon, wedstrijden, zware trainingen, kleine valpartijen en één zware valpartij).
Momenteel komen er enkel kilometers bij.
Na de zomer wil ik meer dan 5000 km op de teller staan hebben (12 mei was m'n eerste testrit).
Graag ook een link naar een ander topic. Dit draagt eveneens bij tot de testen.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 734#333734
Momenteel komen er enkel kilometers bij.
Na de zomer wil ik meer dan 5000 km op de teller staan hebben (12 mei was m'n eerste testrit).
Graag ook een link naar een ander topic. Dit draagt eveneens bij tot de testen.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 734#333734
- Mich
- Mountainbiker
- Berichten: 287
- Lid geworden op: di 26 jul 2005 22:26
- Rijdt met: Granvillemobiel
- Contacteer:
Tja, bij V-brakes zijn de krachten natuurlijk groter ter hoogte van de remnokken. Ik denk dat het kader dan nog zwaarder (op die plaats) zou worden om aan die krachten te kunnen voldoen.
De constructie is eveneens ingewikkelder.
Verwachte introductie van het definitieve frame op de markt (levering): 15 oktober 2006
De constructie is eveneens ingewikkelder.
Verwachte introductie van het definitieve frame op de markt (levering): 15 oktober 2006
- franco
- Mountainbiker
- Berichten: 630
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
- Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Kijk eens naar de thompson x-line, ik heb er zo een,, het kader weegt 1590gr voor de grootste maat.fuel schreef:Zeker een mooi frame maar jammer dat er geen vbrake versie komt.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een licht full carbon frame maar met vbrakes.
De enige die ik tot nu toe weet met vbrakes is de Scott Scale limited.
- Core
- Mountainbiker
- Berichten: 487
- Lid geworden op: za 29 mei 2004 17:40
- Rijdt met: Canyon Torque FRX 9.0
- Contacteer:
Blijkbara is moderner ook alleen maar schijven?Mich schreef:Als ik me niet vergis is die thompson x-line geen monocoque.
De looks van die thompson vind ik persoonlijk ook iets minder geslaagd. Mag gerust wat moderner voor mij.
Mijn lbs zei zo van :'ja in 2007 zullen de meeste fietsen alleen maar schijven hebben,v-brakes zijn wat aan het verdwijnen '
ik wou hte niet accepteren
maarja als granville er al bij begint is het zowat vergane hoop
- Core
- Mountainbiker
- Berichten: 487
- Lid geworden op: za 29 mei 2004 17:40
- Rijdt met: Canyon Torque FRX 9.0
- Contacteer:
ze zijn langzaam aan het verdwijnen op fabrieks fietsenvan_hoof schreef:v-brakes verdwijnen dat zal nog wel effe duren denkik hoor, allé ik zie echt het nut nie in van schijfremmen in het vlakke vlaanderen, buiten mss het showelement en het extra gewicht en idem ditto kostprijs
de meeste willen gwn schijven erop
ookal ist zo mech brol die nog pakken slechter remmen als bv tektro v-brakes :D
nema (nie op reageren,it wos a joke) tel maar is hoeveel high-end bikes ge nog ziet met v's
grtz