Mijn 'tijdelijke'(??) winterkoopje....

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Plaats reactie
har77
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 21 mei 2010 10:30
Rijdt met: is linksbenig

Mijn 'tijdelijke'(??) winterkoopje....

Bericht door har77 »

Wegens wat problemen met mijn in december gekochte Flash 29er alu en de garantieafhandeling daarvan zat ik zonder fiets. Nu was ik net lekker aan het trainen, de oude vorm kwam weer terug en begin april dient er serieus gefietst te worden. Dus op zoek gegaan naar een tijdelijke vervanging. Veel bekeken, maar het juiste zat er niet bij. Totdat ik dit tegen kwam:
KTM 1.29 Race 2012,
volledige XT afmontage,
Fox 32 RL100 evolution 29er vork,
Mavic Crossmax wielset,
Ritchey zadelpen, stuur, stuurpen,
Racing Ralph Evo bandjes.

Gelukkig was ik de eerste gegadigde. Verkoper is dezelfde dag gek geworden van alle mails en telefoontjes, maar nu staat deze bij mij in de schuur. Fiets is nauwelijks gebruikt en heeft op 1 krasje op toptube na geen sporen. Afgelopen weekend aardig wat km's gemaakt, en ik twijfel nu toch echt wat ik ga doen als de Flash terug is. Dit ding rijdt echt goed, en is imho iets wat je niet vaak tegenkomt in het bos.

Als verstokte Cannondale man is het wel wennen om met een Fox op pad te zijn. Stuurt toch allemaal wat minder direct dan een lefty en je merkt dat je meer gewicht in de voorkant hebt zitten (ter info: in mijn Flash zit een standaard zware wielset, en zelfs dan is de ktm wat lastiger de bocht in te zetten). Gevolg; zat in bochten vaker naast de ideale lijn dan erop :wink:

Hier een fotootje.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door har77 op di 19 mar 2013 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: Mijn 'tijdelijke'(??) winterkoopje...KTM 1.29 Race

Bericht door bokske »

Zeer mooie fiets !!
KTM is iets wat ge zeer weinig ziet in het veld !!
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Mijn 'tijdelijke'(??) winterkoopje...KTM 1.29 Race

Bericht door kenneth »

vindt het beste een knappe bike :)
har77
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 21 mei 2010 10:30
Rijdt met: is linksbenig

Re: Mijn 'tijdelijke'(??) winterkoopje...KTM 1.29 Race

Bericht door har77 »

Het merk kende ik wel, maar nog nooi op gereden. Aankoop was een gok, puur op zicht en afmontage. Maar bevalt goed. Knalharde racebak. Flash is wat comfortabeler door dat SAVE frame. Heel anders rijden.
Zal eens een lefty in de KTM steken; kijken hoe dat rijdt.
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Mijn 'tijdelijke'(??) winterkoopje...KTM 1.29 Race

Bericht door R1ALAIN »

Ferme MTB, ben ook weken aanhet zoeken geweest op 2dehands en dergelijk, maar niks gevonden.
Mooie combinatie van onderdelen!
Plaats reactie