Cube Elite 29 Super HPC 2012

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

Ik wacht tot na RDHF maar ik vrees dat de 26" fully in de etalage komt. Tot nu toe in de Dardennen nog niks tegengekomen waar ik met de 29" minder vlot op of af ging.

Bike in Vielsalm op nieuwe sloeffen ...
Afbeelding

De Sloeffen ...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RVH
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012

Bericht door RVH »

Jij komt nooit nog op een 26' er hoor als je de 29'er gewend zijt. :-D

Het eerste gevoel dat ik krijg als ik even men 26 ' er neem is meteen .... da bolt nie #-o

Als ik het eerder geweten had had ik al veeeeel vroegerovergeschakeld naar de 29'er.

Moet je daarvoor groot zijn ?
Ik denk het niet bepaald, Emely Batty is toch ook niet van de grootste ... en toch ..

De jaren van de 26'er zijn geteld vrees ik, ik zie eerder nog een iets kleinere maat verschijnen dan de 29'er voor de kleinere rijders maar dan groter dan de 26 'er.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Bericht door spaghetti_2 »

Er zijn ook bikers waarbij het hem niet om de pure kruissnelheid van een fiets gaat maar om de funfactor :) en dan is een speelse, wendbare 26"er toch nog altijd zijn plaats waard denk ik
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

@ RVH; ik ben 1m69 en moet zeggen dat ik 0,0 van de zogehete nadelen van een 29" voor 'kleinere' mensen ondervind. Die tussen maat waarover je het hebt bestaat al en heet 650b. Ik weet echter niet of deze echt zal doorbreken ...

@ Spaghetti_2; ik weet niet waar je het vandaan haalt dat een 29'er geen funfactor zou hebben! Zoals ik hier al eerder gepost heb, moet mijn 29 in geen enkel opzicht onderdoen voor de 26. Meer nog, op technische stukken ligt de funfactor zelfs nog hoger gezien ik nu nog makkelijker over / op / af obstakels raak waar dat met de 26 veel moeilijker of zelfs niet zou lukken.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb deze fiets op Happy Bike Days getest en moet wel toegeven dat hij wat wendbaarheid betreft het gevoel van een 26"er gaf. Bij andere 29"ers had ik dan soms het gevoel met een brommer rond te rijden. Iedereen zijn keuze, ik zal nooit ontkennen dat een 29"er geen voordelen heeft maar ik zie een 26"er toch niet verdwijnen, er worden nog steeds MTB wereldbekers mee gewonnen :) maar ik ga hier geen 26 vs 29 discussie opstarten. Mooie fiets en veel plezier ermee ! :)
Plaats reactie