Kou en fietsbroek ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
Gstart
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:14

Kou en fietsbroek ?

Bericht door Gstart »

Morgen mijn tweede TT aanvangen, dus een ECHTE beginner. Heb bijgevolg al veel geïnvesteerd in fiets en kledij, helm, schoenen ...
Ik heb mij ook zo een gewone lange fietsbroek gekocht maar deze is mij vééééééééééééél te koud.
Gezien de eerdere kosten is een dikke thermo broek geen optie [-X
Kan er mij iemand aub de nodige tips geven om mijn benen (en andere lichaamsdelen :lol: ) warm te houden. Overbroek, warme onderbroek, zalfjes etc...

Alvast heel erg bedankt voor de hulp want morgenvroeg zal het opnieuw koud zijn ...
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Kheb thermisch ondergoed van den Aldi om onder mijn lange broek te dragen. Voldoet voor mij.
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Bericht door bartike »

ik heb ook een gewone lange fietsbroek en niet echt veel kou er in

enkel bij -7 heb ik er een langedonderbroek onderaan gedaan.

deze was ook van bij de aldi.
Gebruikersavatar
scaler60
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 05 okt 2008 14:01
Rijdt met: specialized 29er

Bericht door scaler60 »

in de broek plassen :-D (direct warm) of een een warm-up zalfje van Born of zo
Gebruikersavatar
Brecht G
Mountainbiker
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 10 nov 2010 18:37
Rijdt met: cube reaction
Contacteer:

Bericht door Brecht G »

ik heb een gewone thermische broek van ultima +/- 100 euro.
en als het echt kou wordt doe ik er een thermisch onderbroek onder van craft (dat ski ondergoed) maar dan is het nog te zien.. als het niet nat ligt, dan blijven de benen automaisch warmer vind ik.
ik zit meer in met koude voeten en handen.
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Vorige winter bij -12 nog met gewone lange broek gereden en benen ingesmeerd met een warm-up zalf. Heb de 3de van op volgende link : http://www.qmsportscare.com/products.aspx

Groeten.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

harder trappen,
krijg je ook warm van.
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

tja,dan zal je toch wat moeten sparen voor een goede broek. Vind het wel raar dat je daar nu al kou in hebt,was vanmorgen met 4 graden vertrokken met een lange broek van pearl izumi en ben na 5km moeten terug draaien om terug in men korte broek te springen en men handschoenen weg te leggen... Niet te doen,zeer warme broek,ga ze nog eens testen als het wat kouder is maar voorlopig [-X [-X
Ik heb het liever aan de frisse kant dan te warm,bij te warm geraak ik echt niet meer vooruit,bij een beetje fris kan je nog wat gas bij geven en de kou zal dan el weg zijn... :lol:
Funky242
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 01 okt 2011 21:14
Rijdt met: Cube LTD Pro '11 en Ghost Speedline hybride

Bericht door Funky242 »

BeeMeRke schreef:Vorige winter bij -12 nog met gewone lange broek gereden en benen ingesmeerd met een warm-up zalf. Heb de 3de van op volgende link : http://www.qmsportscare.com/products.aspx

Groeten.
Geeft dat geen onaangenaam plakkerig gevoel als je zo'n zalfje smeert en er dan een lange broek op aandoet ? En helpt dat ook bij een korte broek ? Lijkt me wel leuk om met korte broek te rijden en toch warme benen te hebben.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Korte broek en warm-up zalf en ge zult geen kou meer hebben :wink:
Plaats reactie