DORST

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

DORST

Bericht door patje2 »

Als ik alleen ga biken en ritten doe van meer dan 4uur heb ik het volgende probleem. Ik kan maar een drinkebus meenemen op men fully er is geen plaats voorzien om er nog een 2de te monteren. Met een camelbag op men rug is deze na 30min biken zo nat van het zweten. Nu neem ik gewoon 1 grote van 1L en 2 extra 1/2l bussen in men achter zakken van trui mee. Op oude koersfotos zie je dat men vroeger deze meenam op het stuur of onder het zadel bestaat zo iets nog? En waar verkoopt men dit nog? Of bestaat er een kliksisteem om deze op het kader te monteren onderaan op de buis net boven trapas naar het stuur? Op met HT kan ik er 2 van 1L plaatsen en dat is meestal ook maar net voldoende. Kom ik zonder drank te staan ga ik meestal een winkeltje binnen en koop ik nieuwe aleen offroad zijn er niet veel winkels. Heb ook al eens gepobeert een drinkebushouder voor 1 1/2 literflessen maar hiervoor is men fietskader te klein. Of zijn er andere tips
Voor er enkele gaan reageren Ja het bestaat bussen van 1 LITER ooit gekocht bij decatlon op den Boomsesteenweg (lang geleden een jaar of 5 denk ik)
Gebruikersavatar
ice.man
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 22 jun 2011 15:48
Rijdt met: Merida matts HFS special edition

Bericht door ice.man »

Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

Geen tip van wat wel kan, maar vooral wat niet te nemen:

Ik heb een tijdje gereden met een afneembare bidonhouder: gewoon een houder met rubber straps ipv inbusbouten... 'k Had dat gekregen, maar denk dat het ooit bij Decathlon gekocht was geweest.
Na een paar maanden gebruik trok die zachte rubber strepen in mijn lak (heeft volgens mij te maken met wrijving onder belasting en zodoende wat warm worden: de lak werd daar wat gebrubbeld en vaagde stilletjesaan weg); dat specifiek systeem lijkt me dus sowieso al niet zo geschikt als uw frame u lief is.

Je kan eens zoeken op triatlon-fora-sites. Daar worden extra stuur en zadelpensystemen frequent gebruikt.
Gebruikersavatar
bucket
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 17:02
Rijdt met: Cannondale F1, Cannondale CAAD10

Bericht door bucket »

Ook uit eigen ervaring..... Ooit bevestiging voor twee bussen achter het zadel gehad. resultaat:... binnen de kortste keren twee bussen kwijt! Viel niets aan te doen.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

oude Camelbak?

de nieuwe zijn op de achterkant voorzien van ventilatie kussens, ik gebruik de Camelbak soms een hele dag op de fiets en geen probleem mee.

ziet er zo uit

Afbeelding

er zijn ook merken die werken met een soort net als achterkant, met een opening tegenover de eigelijke rugzak (Deuter bijv.)


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Een camelbak is ook zo'n ambetant ding he. Als ge eens ergens een jumpke neemt kletst dat omhoog en als ge die wat harder spant is dat ook niet meer aangenaam om te rijden, dus zou ook wel eens willen weten wat alternatieven zijn... :wink:
richie
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 07 mei 2008 22:16
Rijdt met: Ne linkerpoot

Bericht door richie »

of prober is bv een rugzak van the north face
ik heb een ion 20 van hun (is wel een kleine trekkers rugzak) , en nog nooit last gehad van zweet
want vond ook de camelbak maar crappy, en kreeg last bij het proberen van de rugzak op mijn rug
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

Foxy schreef:Een camelbak is ook zo'n ambetant ding he. Als ge eens ergens een jumpke neemt kletst dat omhoog en als ge die wat harder spant is dat ook niet meer aangenaam om te rijden, dus zou ook wel eens willen weten wat alternatieven zijn... :wink:
Mijn rugzak van Deuter heeft 2 van die 'bandjes' met sluitsysteem (iets onder de schouders en op de buik) waardoor mijn rugzak eigenlijk zeer goed blijft zitten, ook bij het springen.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, mijn oude Camelbak heeft dit niet en als je springt krijg je gans die rugzak in je nek, niet zo aangenaam. :lol:
Gebruikersavatar
Samuel
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: za 11 aug 2007 10:52
Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan

Bericht door Samuel »

camelbak +1
3 liter water in je rugzak = de max
Een goeie rugzak valt wel mee te leven, met dorst daarentegen...
Als je fles op is, gewoon even aanbellen bij mensen. Mijn ervaring is, dat mensen je graag helpen met wat water.
en niet vergeten: dorst dorst dorst, lekker drinken (hans teeuwen)
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

Ik heb al tal van rugzakken met allerlei soorten gepatenteerde ventilatiesystemen gebruikt... Geen enkele houdt mijn rug droog! Denk dat als je de pech hebt een grote zweter/drinker te zijn op de bike, geen enkel van die systemen gaat helpen.

Mijn laatste Camelbak is ook zoals bovenstaande foto en tevens zo'n mini-modelleke wat amper 1/3e van je rug bedekt: nog isda iets wreed degoutant om te dragen en na een paar keer diep gaan kletsnat. Ik draag het enkel in de Ardennen of goei lange tochten uit noodzaak.
Zo'n Deuter systeem idem dito: da's zelfs nog ambetanter dat uw rugzak vergroot maar de inhoud hetzelfde blijft met die verloren ventilatieplaats.
Plaats reactie