Routes in de buurt van Edegem

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Bericht door deadric »

Hey en welkom :)

Ben onlangs eens de edegemse bergen beter gaan verkennen en je hebt er wel wat mogelijkheden om je techniek te oefenen. Wel opletten voor de muggen, beesten eten je er op als het wat warmer/droger is.

In de Schorre in Boom kan je ook heel goed MTB'n heb ik vorig weekend ontdekt. Het parcour is wel technisch, maar zeer leuk. Toen ik ging hingen de linten van de prof er nog, dus kon je het makkelijk volgen.
wihameke
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 19:28
Rijdt met: Canyon 29'er

Bericht door wihameke »

Nog iemand, beginner, uit Hemiksem dus als je een zwarte Canyon ziet rijden.. ben ikke 8)
Project
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 21 dec 2010 21:22
Rijdt met: Ridley crossbow -- Trek madone 4.5 --Cube ltd pro 29"

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door Project »

deadric schreef:Hey,

Ik ben sinds December vorig jaar begonnen met MTB en heb de microbe goed te pakken =P~

Ik ga elk weekend ergens een Bloso of Toertocht rijden en heb in de buurt een korte training route gevonden om tijdens de week na het werken even te rijden.

Route vertrekt vanuit Edegem, langs de vredebaan naar "klein Zwitserland" in Mortsel. Goed voor een 10km plezier.

Nu vroeg ik me af, of er iemand nog ervaring heeft met een route in de buurt van Edegem om te rijden na het werk. (Altijd hetzelfde wordt saai, haha)

Thx!
Sinds dit weekend is er een erg knappe aangepaste route in de edegemse bergen. Je kan parcours volgen, blauw, geel, groen , of roos, ik heb vandaag de roze route gedaan, BANGELIJK.

Echt nen aanrader !!
Gebruikersavatar
superflip
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 11 okt 2009 19:15
Rijdt met: Cube LTD Race 2010

Bericht door superflip »

@Project: Heb je ergens een linkje naar het parcours?

Hier van Wilrijk trouwens :lol:
Gebruikersavatar
kefster
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 20:18
Rijdt met: specialized stumpjumper

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door kefster »

deadric schreef:Hey,

Ik ben sinds December vorig jaar begonnen met MTB en heb de microbe goed te pakken =P~

Ik ga elk weekend ergens een Bloso of Toertocht rijden en heb in de buurt een korte training route gevonden om tijdens de week na het werken even te rijden.

Route vertrekt vanuit Edegem, langs de vredebaan naar "klein Zwitserland" in Mortsel. Goed voor een 10km plezier.

Nu vroeg ik me af, of er iemand nog ervaring heeft met een route in de buurt van Edegem om te rijden na het werk. (Altijd hetzelfde wordt saai, haha)

Thx!
Ik Ben van Duffel en ik doe soms een semi MTB tochtje van 40km: Moreaubos Duffel-Rosendaal Katelijne-Hollebeekstraat en bosjes in Reet-Kleiputten en schorre in Boom en zo terug. De schorre is super als je uwe weg wa kent maar hier en daar super technisch en gevaarlijk. Succes
Gebruikersavatar
superflip
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 11 okt 2009 19:15
Rijdt met: Cube LTD Race 2010

Bericht door superflip »

Deze week ook is in de Edegemse bergen gaan rijden. Wat is de beste toegang eigenlijk? Is dat het straatje van Kattenbroek (Sporthal?).

Mag je in Klein Zwitserland wel MTB'en? Ik dacht dat dat natuurgebied was.
Jonas1984
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 18:51
Rijdt met: Kontich
Contacteer:

Bericht door Jonas1984 »

Ik dacht toch ook dat het verboden was om te mountainbiken in Klein Zwitserland :roll:
Project
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 21 dec 2010 21:22
Rijdt met: Ridley crossbow -- Trek madone 4.5 --Cube ltd pro 29"

Bericht door Project »

superflip schreef:@Project: Heb je ergens een linkje naar het parcours?

Hier van Wilrijk trouwens :lol:
Ge kunt best binnerijden via de groeningenlei in kontich, juist voor de brug over den E 19. Links is een motoclubke, da weggeske doorrijden en dan komde aan nen bareel.

Als ge wilt geef ik eens een .gpx'ke door.

Vandaar kunde direct rechtdoor vlamme en aan de blauwe route beginne, al verschillende kere met mijne cyclocross velo gedaan. Goeie route.

Nadeel : mensen die hunnen hond loslaten en late kakke zonder het op te ruimen.

Juuuw
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Bericht door mtb117 »

zijn er mensen die er zaterdag eens willen gaan rijden
Glee
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 apr 2011 22:54
Rijdt met: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

edegem

Bericht door Glee »

Deze namiddag ginder eens gaan rijden, het lag er wel modderig en glad bij.
Mijne rode fiets zag nadien groen van die klei ginder :) en ik ook want ik geraakte bij een schuiver niet uit de pedaal en lag midden in de modderklei :) :)
Wel eens plezant om te rijden ginder, ik ga daar zeker nog eens terug :)
Plaats reactie