Routes in de buurt van Edegem

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door dennisVO »

vangilburger schreef:En weet er iemand hoe het park er bij ligt? Voor mtb dan.

Danku! :wink:
er is een heel stuk voorzien voor freeriders, met jumps, pumptrackske etc.
zoek maar eens wat op onder DirtE19
echt mtb is heel beperkt, een beetje rondrijden op enkele singletracks gaat wel, maar je bent erg snel uitgereden.
en bij regenweer is het ni te doen, dan plakt er nog een massa slijk aan je banden/fiets.

ik dacht daar veel te gaan, maar na 3x had ik het wel gezien.
ik rij dan liever een half uur naar Herentals :-)
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door dennisVO »

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-duff ... -a2426672/" onclick="window.open(this.href);return false;
De routes voor de mountainbikers werden reeds uitgestippeld met nieuwe wegwijzers, maar er is nog meer op komst.
iemand een idee of er een echte bewegwijzerde route ligt?
of moet die nog komen?
ik kan het precies niet goed interpreteren.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door aresius »

In de maand mei ben ik er voor het laatst geweest en heb toen geen wegwijzers gezien. Hier en daar pijlen op bomen geschiderd.
Helaas was het de laatste keer redelijk overwoekerd, maar er liggen wel enkele toffe paadjes.
Maar na een uur rondrijden heb je alles wel gezien.

En voor degenen die de weg niet kennen daar, gewoon rondrijden daar, zo leer je hoe alle paadjes in elkaar passen.
Je moet al heel goed je beste doen om daar te verdwalen. :-)
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door dennisVO »

ik ben er vorig jaar eens 2x geweest, maar zonder afpeiling is het ook maar wat rondhossen zonder echt goeie "flow" te vinden.
en inderdaad, op een uur heb je het wel gezien.
wordt niet onderhouden, en bij regenval kan je er niks gaan doen :-)

MAAR moest er nu een fijne route afgepeild zijn, zou ik het nog wel zien zitten om dat ietwat te proberen onderhouden.
mits dat het een echt fijne route is door heel het domein, die je op een weekavond eens 2-3x kan afrijden, om bochtentechniek en fysiek te trainen.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door aresius »

Wat houdt je tegen om zelf iets uit te stippelen?
Zelf had ik het gedacht ook om daar een soort "trainingsrondje" te maken, maar de laatste keer met de overvloed aan brandnetels had ik er snel genoeg van.

Er zitten inderdaad wel enkele leuke stukken om wat technisch te trainen..
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door dennisVO »

ff bij DirtE19 gechecked, er ligt wel degelijk een route aangelegd door de gemeentes Kontich-Edegem.
en er zijn nieuwe paaltjes voorzien.

toch eens gaan bezien dan.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door dennisVO »

gisteren geweest.
er zijn verschillende palen in rood en blauw, er zijn ook nog witte driehoekjes en ook nog witte 6hoekjes met rode pijl in.
ik zag dus niet meteen wat te volgen, maf uitgepijld.
ook geen legende of kaart ergens aan de ingang.

maar wel dikke fun gehad, amai.
er was niemand in het bos, dus ik heb ook wat over het DirtE19 stuk gereden.
niet de jumps, maar er zijn wel knappe technische afdalingen en ook een soort van racestuk om te vlammen in combbochten enzo.
eigelijk megafun gehad.
in totaal net geen 1,5u en pakweg 12km gedaan.

als het weer het toelaat zéker voor herhaling vatbaar!!
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door patje2 »

Ik ga daar ook geregeld eens biken doe gewoonlijk wel dan de bijde zijde van de E19 Meestal eerst kant Aartselaar dan kant Kontich rij van de eene naar de andere kant langs het ziekenhuis verlaat langs de kant van de hondenclub daar dan de baan over via een fietsbaan naar de lichten aan een kerk deze over richting centrum en daar ga ik dan rechts een oud treinspoor op tot in Walen daar kan je via de dijk naar Rosendaal zo via het verlengde van dat spoor naar Sint kat Waver waar ook nog enkele mooie tracks liggen daar na rij ik via Walem naar de Blauwbruggen dan via enkele stukken in Rumst naar Terhagan en de schorre via de overzet naar de Hazenwinkel Oprijden doe ik op een groot deel van de route van Waarloos in de tegen gestelde richting dit toertje is van bij mij thuis in Londezeel ongeveer 130km
Gebruikersavatar
Isabel De Smet
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 27 jan 2015 11:10
Rijdt met: SpecialiZed S-Works

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door Isabel De Smet »

Ik deel graag even een ritje op dit forum: MTB edegem kattenbroek - waarloos - rumst - schorre boom - en terug naar edegem

Opgelet, glad en glibberig bij regenweer! 40km, 93 hoogtemeters, soms gewoon leuk snel en af en toe best wel technisch. Uitbreidbaar in de Schorre, aan de andere kant van het water ter hoogte van Terhagen en in de Kattenbroek.

Het toertje kan vertrekken aan ter elst in edegem (dan 40km). Thv Ter Elst is er veel parking van de voetbal en de hockey. Tot aan de schorre zijn er veel leuke off road stukjes! In de schorre kan je afhankelijk van het weer een stukje zwart parkoer doen. Er is nog een leuk stukje singletrack naast autostrade om af te sluiten!

Op de terugweg is er nog te veel asvalt, wie nog leuke aanvullingen heeft hier, delen! Zeker interesse!

GPX bestand: " onclick="window.open(this.href);return false;
Strava: https://www.strava.com/activities/551137764" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes in de buurt van Edegem

Bericht door patje2 »

Isabel De Smet schreef:Ik deel graag even een ritje op dit forum: MTB edegem kattenbroek - waarloos - rumst - schorre boom - en terug naar edegem

Opgelet, glad en glibberig bij regenweer! 40km, 93 hoogtemeters, soms gewoon leuk snel en af en toe best wel technisch. Uitbreidbaar in de Schorre, aan de andere kant van het water ter hoogte van Terhagen en in de Kattenbroek.

Het toertje kan vertrekken aan ter elst in edegem (dan 40km). Thv Ter Elst is er veel parking van de voetbal en de hockey. Tot aan de schorre zijn er veel leuke off road stukjes! In de schorre kan je afhankelijk van het weer een stukje zwart parkoer doen. Er is nog een leuk stukje singletrack naast autostrade om af te sluiten!

Op de terugweg is er nog te veel asvalt, wie nog leuke aanvullingen heeft hier, delen! Zeker interesse!

GPX bestand: " onclick="window.open(this.href);return false;
Strava: https://www.strava.com/activities/551137764" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit trekt hard op mijn toertje rij het wel in de tegenovergestelde richting ik neem er gewoonlijk nog bos N het park van boom en via voetweg 32 naar het reukenspad ook ik volg de oude spoorweg tot helemaal ten einde meer offroad Ik vertrek in Londerzeel en heb dan ongeveer 100 km
Plaats reactie