Banden voor op de weg

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Bericht door bert9 »

Ik ben ook van plan om baanbandjes aan te kopen
Zit te twijfelen tussen Schwalbe kojaks of Continental Sport Contact (http://www.bike-discount.de/shop/k361/a ... ml?mfid=77)

Iemand ervaringen met deze banden?
Lekbestendigheid vind ik toch wel zeer belangrijk.
JeeveeJ
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 00:35

Bericht door JeeveeJ »

HOe zit dat juist met baanbanden? Kan je die gewoon op gelijk welk wiel monteren of moet je een ander wiel kopen?
Ik heb momenteel mavic crossride wielen zitten.
Svinx
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 16:30
Rijdt met: canyon lux cf slx (custom), canyon grail cf slx

Bericht door Svinx »

Ik reed op de baan steeds met m'n maxxis xeniths 1.5.
Niet te groot en ook net niet te klein vond ik en deftige grip.
Ze stonden op een gewoon setje crossride wielkes van mavic.
JeeveeJ
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 00:35

Bericht door JeeveeJ »

Mja, maar is het bijvoorbeeld niet makkelijker om een stel wielen met off road banden te hebben en dan een stel (goedkopen) wielen met baanbanden?
Svinx
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 16:30
Rijdt met: canyon lux cf slx (custom), canyon grail cf slx

Bericht door Svinx »

JeeveeJ schreef:Mja, maar is het bijvoorbeeld niet makkelijker om een stel wielen met off road banden te hebben en dan een stel (goedkopen) wielen met baanbanden?
Ja, zo deed ik het dan ook.
Paar wielen voor op de baan en ander paar voor offroad.
JanRoose
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 17 dec 2010 15:29

Bericht door JanRoose »

bert9 schreef:Ik ben ook van plan om baanbandjes aan te kopen
Zit te twijfelen tussen Schwalbe kojaks of Continental Sport Contact (http://www.bike-discount.de/shop/k361/a ... ml?mfid=77)

Iemand ervaringen met deze banden?
Lekbestendigheid vind ik toch wel zeer belangrijk.
Hallo, weet niet of het nog van belang is, want tegen nu heb je waarschijnlijk al bandjes aangekocht.

Maar ik rij met zo'n Continental bandjes, toen aangekocht bij rose na wat bladeren in hun catalogus, ben echt niet op de hoogte qua baanbandjes maar ik ben er eigenlijk content van.
Nog niet mee plat gevallen, en rij met geax-binnenbandjes, die schijnen ook niet slecht te zijn.
Grip droog ook zeer goed, nat zou ik niet weten.
Gebruikersavatar
Ardo
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: do 23 jul 2009 21:07
Rijdt met: Cube reaction 2010- Trek 1000SL

Bericht door Ardo »

Hallo, ik heb zelf gewoon de geax streetrunners 1.6 voor de langere baanritten, heb er de superklassieker zonder problemen mee gereden (174km) Ik vind het een zeer goed bandje voor een lage prijs.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Nadat mijn koersfiets gepikt is, heb ik een setje Continental sportcontact 1.6 gekocht voor mijn woon-werk verkeer met de mtb.
Nu heb ik terug een koersfiets maar 'k ga er volgende winter ook mee naar 't werk rijden.

Ze misstonden zeker niet op mijn mtb, niet mee lekgereden, vrij stil, niet duur en bolt toch beter als een racing ralph bijvoorbeeld en mijn Shwalbe's verslijten niet.

Er zit trouwens ook een reflecterende strook op wat de zichtbaarheid in het donker verhoogt!
Gebruikersavatar
Ozz
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 25 apr 2011 20:49
Rijdt met: Scott Scale 29 PRO

Bericht door Ozz »

Jurgen2704 schreef:Ik rij het liefst nog met brede banden ( zo smalle bandjes da staat ni op nen MTB)

Banden maat 26x2.0 is dit te breed voor op de baan?
Of rijdt dit formaat van banden goed op de baan?
ik zie toch ook liever brede banden voor een mtb. Ook ooit eens wegbandjes opgestoken maar waren er even vlug weer af #-o
Rij nu 2 jaar op deze (op 4kg druk) en bollen dan enkel op dat loopvlak. Nog nooit mee plat gevallen. En offroad op 1.5 - 2kg mag ik er ook niet van klagen.
Zijn 26x1.75 van het merk KENDA
Afbeelding

grts
MTB_Toerist
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 30 mar 2011 13:10
Rijdt met: Giant XTC Aluxx / Shimano XTR 2011

Bericht door MTB_Toerist »

Ik rij met Michelin wild run'r 1.40 slicks en ik vind dit een superband.

Voor een lage prijs heb je een lichtgewicht band. Het is een draadband (niet vouwbaar) en deze laat zich heel goed en zonder hulpjes op de velg leggen. Deze band is ook vrij hoog, wat het rijcomfort te goede komt.

Ik ben er heel tevreden over bij gebruik op droog wegdek (bij regen heb ik er nog niet mee gefietst).
Plaats reactie