beste brolfiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
fonziebe
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 05 feb 2011 00:25
Rijdt met: ouwe brol fiets

beste brolfiets

Bericht door fonziebe »

Ik heb het aankoopadvies voor beginners eens doorgenomen en geef mezelf 1 *.

Mijn gedacht was rond de 250€, maar dat lijkt al belachelijk laag.
De bedoeling is om gewoon op de weg te rijden, dus zelden offroad.
En om eerlijk te zijn, een koersfiets of gewone fiets is dan meer aan de orde, maar vind ik gewoon lelijk. Dusja, een mtb voor de looks, net als iemand die een jeep koopt om nooit offroad te gaan.
Vering is onbelangrijk lijkt me, maar het zit er tegenwoordig gewoon op.
De maat...geen kinderfiets zeker ?
Ik ben 172,5 cm groot en euh, mijn kruis situeert zich op 78cm van de grond, allemaal zonder schoeisel.

Misschien een goede 2ehands?
Maar vermits ik er de ballen van snap (en zo nog meer in't zak gezet kan worden)... ochja, spuw jullie gal sebiet maar.

Misschien is het niet toegelaten, maar dan zal het wel gewist worden, om hier wat links te plaatsen. Volgende fietsen lijken me wel wat.

1 http://nl.kapaza.be/limburg/mountainbik ... 126417.htm
2 http://nl.kapaza.be/limburg/trek-4400-m ... 780856.htm
3 http://nl.kapaza.be/limburg/cube-mounta ... 635915.htm


Of dan toch beter iets nieuw kwestie garantie voor die prijs ?
Onderaan te zien.
http://www.itek.be/nl/images/krant/krant.pdf

Kortom, als je budget echt beperkt is, waarmee ben je dan het minst gekl.

Bedankt voor jullie inbreng.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Bericht door Erik.B »

Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Even wachten,je zult nog wel wat antwoorden,aanbiedingen krijgen.
Gebruikersavatar
bidonhouder1
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: za 29 sep 2007 18:40
Rijdt met: trek ridley

Bericht door bidonhouder1 »

fonziebe
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 05 feb 2011 00:25
Rijdt met: ouwe brol fiets

Bericht door fonziebe »

Geduld is inderdaad een schone zaak.
Bij de koopjes hier op dit forum wordt ik toch even duizelig, over de 1000€ voor een 2e handse fiets is toch ferm over mijn budget, geen spek voor mijn bek.
Het begint er tot nu toe op te lijken dat ik voor mijn budget beter af ben met een nieuw exemplaar, of trek ik voorbarige conclusies.

Mijn framemaat zou 17" of 44cm zijn, is dat goed uitgerekend ?
Jolle
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: za 17 mei 2008 13:21
Rijdt met: Thompson Curve 2011

Bericht door Jolle »

Met wat ze hier op 't forum als een beginnersfiets verstaan kun je zonder problemen half Europa rond... #-o

Die grote budgetten hebben we helaas niet allemaal tot onzer beschikking en ik vraag me dan ook af waarom ze bij grote fietsmerken als Trek en Scott al vanaf 400€ een mountainbike klaar hebben staan.

Mijn vorige was een Trek uit de 3-reeks en die kostte niet eens 400€
En die deed precies wat ie moest doen hoor, rijden wanneer je erop trapt =D>
fonziebe
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 05 feb 2011 00:25
Rijdt met: ouwe brol fiets

Bericht door fonziebe »

Alles hangt van je hobby af, als je echt het beste wil.
Als ik echt een fiets wil van 1000€, lukt dat best, maar ik kan/wil dat er niet aan uitgeven, net als reizen.
Zelf heb ik hier een TV van 1400€ staan, waar anderen er geen 500€ aan uit kunnen geven. Nu, ik heb dat nodig omdat ik slechte ogen heb, dus daar ligt mijn prioriteit.
Die Trek 3 ziet er zeker niet slecht uit.
Je kan al een fiets van 99€ vinden, maar dan kan je al vermoeden dat binnen de kortste keren de versnellingen rammelen, schroeven loskomen, ketting overschieten enz... Nu, dan noem ik dat evengoed weggegooid geld.
Aan de andere kant zal je niet lang plezier aan een 400€ fiets beleven als je van plan bent echt te gaan crossen en van een gevaarlijk hoge berg afkomt gecrost.
Het is voor mij nu dus even uitkijken, ervaringen opdoen en uiteindelijk zal ik de ideale fiets voor mezelf vinden, dankzij iedereen zijn raad.
Gebruikersavatar
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 01 dec 2010 19:46

Bericht door jacques-de-mtb'er »

Je kan al een fiets van 99€ vinden, maar dan kan je al vermoeden dat binnen de kortste keren de versnellingen rammelen, schroeven loskomen, ketting overschieten enz... Nu, dan noem ik dat evengoed weggegooid geld.
Ik heb die fiets gekocht om het mtb'en te verkennen en heb er niet veel problemen buiten dat de versnellingen soms haperden... Heb er 6 maanden mee gedaan, nu een trek 6500 (V-brake) voor 679 euro, toch een groot verschil :wink:
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

ne fiets van 400 euro rammelt ook uiteen na een paar tochtjes.

Als ik u was zou ik een beetje meer sparen en u ne fiets kopen met minstens een shimano deore afmontage. Daar kunde nen helen tijd plezier aan beleven!

Iemand die ik ken geloofde mij niet en kocht nen trek met alivio afmontage--> ge moet hem nu maar es zien prossen, hij heeft er al spijt van.

Als ge nu van plan bent om grotendeels op de baan te rijden en af en toe het bos eens in te duiken kunt ge een mindere afmontage misschien riskeren maar als ge wekelijks nen toertocht wil rijden en daarbij nog wa trainen int bos door de week is nen deore echt wel het minste. Da materiaal ziet echt wel af int bos...
Gebruikersavatar
bidonhouder1
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: za 29 sep 2007 18:40
Rijdt met: trek ridley

Bericht door bidonhouder1 »

kevx schreef:ne fiets van 400 euro rammelt ook uiteen na een paar tochtjes.

Als ik u was zou ik een beetje meer sparen en u ne fiets kopen met minstens een shimano deore afmontage. Daar kunde nen helen tijd plezier aan beleven!

Iemand die ik ken geloofde mij niet en kocht nen trek met alivio afmontage--> ge moet hem nu maar es zien prossen, hij heeft er al spijt van.

Als ge nu van plan bent om grotendeels op de baan te rijden en af en toe het bos eens in te duiken kunt ge een mindere afmontage misschien riskeren maar als ge wekelijks nen toertocht wil rijden en daarbij nog wa trainen int bos door de week is nen deore echt wel het minste. Da materiaal ziet echt wel af int bos...
Dit heeft weinig met sparen te maken, enkel met uw prioriteiten leggen. Zoals hij al eerder zei is het geen kwestie van geld, maar wat wil ik ervoor geven en voor welke reden. Voor toertochten is de boven vermelde fiets totaal ongeschikt.
Plaats reactie