voorkeur mountainbike

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
stijndep
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 07 feb 2010 21:19
Rijdt met: rock rider 9.1

Bericht door stijndep »

mijn eerste mtb heeft me 160 euro nieuw gekost
tuurlijk heb al alles een keer vervangen
derailleur achter enkele nieuwe rollementen
andere banden nieuw achterwiel
maar al bij al lig iknog altijd niet aan 1000 euro
tis maar een hobby e
als ik door de modder geraak en mn 50 60 km kanrijden
ben ik content moet natuurlijk
nie proberen kemmel op te rijden das problemen zoeken e
ale goe kies ne goeie e
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

Dat is wat ik bedoel ... Je moet als beginner de lat niet te hoog leggen, zeker niet als je nog niet zeker bent of mountainbiken wel zo een grote hobby van je wordt.
Dus dan is het verschil tussen een xtrail en een giant niet groot.

Maar bon... je komt er wel uit !
Lees nog wat rond, kijk goed uit je doppen en kies wat.
Maar vooral: geniet van het rijden!!!!
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

K&Jprojects schreef:Dat is wat ik bedoel ... Je moet als beginner de lat niet te hoog leggen
.... en net daarom moet je een beginner niet dadelijk naar xtrail ofzo sturen omdat er XT spul op hangt....


Wat een beginner nodig heeft is service na verkoop.

Of hij nu met een XT groep of deore groep moet schakelen, dat maakt niet veel uit, belangrijker is dat 'm die fiets bij iemand koopt waar hij/zij ook terecht kan als er wat scheelt.

Niet elke fietshandelaar ziet je graag komen met die internetfiets.
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

kawa schreef: Niet elke fietshandelaar ziet je graag komen met die internetfiets.
Als je die man betaald zal hij eender welke fiets repareren denk ik
Nu heb ik het wel over gewone fietsenmakers en niet van die gasten die met peperdure exclusieve merken werken hé.
Gebruikersavatar
Heikneuterke
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 27 dec 2010 17:49
Rijdt met: CUBE LTD COMP

Bericht door Heikneuterke »

als je intresse hebt ik heb een cube ltd comp met 500km er op, het is een 18" zou hem willen verkopen. En dan een kleinere kopen voor mij zelf,voor meer info pb me maar
Laatst gewijzigd door Heikneuterke op do 20 jan 2011 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

flipp schreef:
kawa schreef: Niet elke fietshandelaar ziet je graag komen met die internetfiets.
Als je die man betaald zal hij eender welke fiets repareren denk ik
Nu heb ik het wel over gewone fietsenmakers en niet van die gasten die met peperdure exclusieve merken werken hé.

Als je die gasten die met die exclusiever merken werken betaald zullen die er ook wel aan werken... :wink:


Ach, mij gaat het er meer om dat je als leek/beginner beter eerst eens bij een lbs gaat kijken vooraleer je een fiets besteld via een site.

Wat met de maat?
Wat met de service achteraf? Garantiegeval?

Versnellingen afstellen na de eerste kilometers? Uwe lbs doet dat gratis bij een fiets die van bij hem komt, anders zal je moeten betalen... etc.


En zo goedkoop zijn die fietsen nu ook weer niet he. Denk dat je met een Cube zeker niet slechter zal zitten prijs/afmontage. En die koop je gewoon om de hoek. :wink:


En nog iets waar ik rekening mee zou houden.
Een beginnersfiets zal na een tijdje plaats moeten maken voor een betere fiets, en dan zou ik liever een fiets hebben die verkoopbaar is.
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Dat is waar. Ik had alleen pagina 2 gelezen :wink:

Als beginner nooit via internet een fiets kopen en Cube is zeer goed als beginnersmerk
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

xtrail koop je niet via internet, die ga je afhalen ... Je kan daar gerust wat fietsen en maten testen. Je kan via internet je fiets opzij laten zetten, maar daarom hoef je hem ginder nog niet te kopen.
Ze trekken er ook redelijk wat tijd voor uit, om voor jou je fiets af te stellen en je zoveel mogelijk modellen te laten proberen.
En gratis eerste onderhoudsbeurt, ook garantie zit inbegrepen.
Ik denk dat jullie maar van weinig over xtrail op de hoogte zijn. Eerder van loze topics hier...

Daarbij, mijn lbs doet echt niet moeilijk dat ik een witte product fiets heb. Het is niet omdat de fiets niet bij hem gekocht is, dat hij mij dan maar moet negeren.

Maar idd, er zijn nog heel wat goedkope alternatieven... Trek, Cube, ...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

K&Jprojects schreef:xtrail koop je niet via internet, die ga je afhalen ... Je kan daar gerust wat fietsen en maten testen. Je kan via internet je fiets opzij laten zetten, maar daarom hoef je hem ginder nog niet te kopen.
Ze trekken er ook redelijk wat tijd voor uit, om voor jou je fiets af te stellen en je zoveel mogelijk modellen te laten proberen.
En gratis eerste onderhoudsbeurt, ook garantie zit inbegrepen.
Ik denk dat jullie maar van weinig over xtrail op de hoogte zijn. Eerder van loze topics hier...
Xtrail koop je wel via het internet als je aan de andere kant van het land woont.
Of ga jij +150km rijden om die fiets af te halen en z'n eerste onderhoud te laten doen.
En wat heb je aan garantie als de stukken minder kosten dan de naft die je oprijdt... #-o


Ik ben misschien weinig op de hoogte van xtrail op zich, ben jij goed op de hoogte van al de rest wat met MTB te maken heeft? Nog geen jaar geleden opende je zelf een topic in de beginnershoek..

Ik heb ervaring met een deore groep, net zoals SLX, XT en XTR onderdelen.

Ik durf dus gerust te zeggen dat XT geen must is, en dat SLX zeker zal voldoen. Daarom vind ik het ook veel te gek om via het net (of ver te rijden naar xtrail) een fiets te gaan kopen omdat die beter afgemonteerd zou zijn dan die merkfiets bij je lbs. Want bekijk het hoe je wil, voor 700-800€ koop je overal een deftige beginnersMTB.

Ik blijf erbij dat je bij een lbs beter afbent dan bij xtrail, zeker als je een beginner bent en zelf niet kan sleutelen aan je fiets.
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Bericht door K&Jprojects »

Het is nu niet dat ik pas begonnen ben met mountainbiken, dat ik enkel mijn deore groepje ken. Ik heb op heel wat fietsen gereden, afgelopen tijd... Dus, jawel ik ken heus wel een verschil.
Maar een beginner gaat zeker genieten van de afstelling van die xtrail ipv die giant. Ofwel moet hij gewoon eens uitkijken voor een andere afstelling. Ik denk dan aan cube.
(maar de vraag was: keuze tussen giant en xtrail, dan zou ik voor xtrail gaan)

:roll: Natuurlijk niet nagedacht dat hij idd zijn naft moet betalen, feit! (wij zijn er heen gereden met de auto van het werk, geen naft te betalen... effe tot daar rijden en daar ook nog wat gaan winkelen enzo, een daguitstapje van gemaakt... sorry, niet aan gedacht dat een ander idd nog wel naft moet betalen) :roll:

Ohja, en wat dat sleutelen betreft aan je fiets:
In het begin wisten wij ook niet hoe je je versnellingen afstelde... Maar een beetje youtube opzoekwerk later, hebben wij toch al heel wat zelf gedaan!
Natuurlijk voor het grote onderhoud ga je naar een lbs
Plaats reactie