Decathlon fiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Zo afgeven op die Decathlon fietsen... Dat de vork zoiezo afgezaagd is, dat is waar, daar valt niks aan te doen, maar eerlijk, ik heb liever een stuurpen met veel rise dan een grote spacertoren. Daarbovenop, zeker dat uw maar juist was? Want ik heb de neiging om mijn stuur nog later te zetten dan het stond.

Anyway, ik heb mij vooral een Decathlon fiets gekocht omdat ik, ondertussen 3 jaar geleden vooral volgende eisen had:

- deftige vork (minimum Tora, Reba is een plus)
- deftige schijfremmen (was v-brakes beu, min LX, geen Avids want daar las ik niets positiefs over.)

Ik was van plan iets langer te wachten, maar die Decathlonner lachte in de solden in mijn ogen en maar gekocht. Nu, ondertussen zijn de tijden veranderen en heb je ook Bulls die mooie afmontage heeft voor die prijs, maar ik zat toch snel 400-500 euro hoger als ik een deftige vork en deftige schijfremmen wilde hebben en als jobstudent goedkoopste optie gekozen. En een goedkoper kader... Nog niet met veel andere kaders gereden, ik kan dus niet echt vergelijken.

Tot slotsom, ik ben heel tevreden over mijn fiets, maar doe dan ook al het onderhoud zelf.
Atzerath
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 01:26
Rijdt met: 'n ouwe gazelle die'k geërfd heb

Bericht door Atzerath »

yep, en jullie doen beide het onderhoud zelf..als je als leek een slecht afgestelde fiets krijgt....tjah...daar kom ik niet aan want ik maak het erger en 't ding is, ik zou er ook niet moeten aankomen, om het even welk budget, na 1 ritje al problemen dat kan gewoon niet..

en na 15km had ik zeer aan mijne rug..'k kan mij niet inbeelden dat mijn stuur dan nog lager moet...soit..
bulls is besteld voor 150 euro meer heb ik nu de luxe van vakmanschap en een hoger stuur...en ne schonere velo :)
Gebruikersavatar
mobscene
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 07 aug 2010 18:13
Rijdt met: cube ltd cc

Bericht door mobscene »

Erik Somers schreef: waar ik nog is mee naar 't café mee kan rijden ...)
lol...

mijn fiets is er een waar ik ongeveer 4 jaar geleden ook 600 voor betaald heb, niet speciaal met te bedoeling om effectief intensief te gaan rijden, moest gewoon een fiets hebben, uiteindelijk heb ik in die 4 jaar geen 100km met de fiets gedaan, ik ben van het principe als je iets koopt, koop dan dadelijk iets van toch ietwat kwaliteit, ook al ga je niet iedere week op tocht, ALS je dan een het zot in je kop krijgt kan je toch op een leuke manier op tocht (daarmee bedoel ik geen kroegentocht he [-X)
bij droog weer zal de goedkopere fiets wss nog meevallen maar eens er veel modder enz aan te pas komt...

(gewoon mijn mening he) ben zelf geen ervaren mtb'er; is trouwens ook mn eerste post hier; dus spreek me gerust tegen.

mvg.
Gebruikersavatar
bucket
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 17:02
Rijdt met: Cannondale F1, Cannondale CAAD10

Bericht door bucket »

Toen ik een 35 tal jaren geleden regelmatig wilde fietsen moest ik zien dat ik alles kon betalen van mijn zondag en van het geld dat ik verdiende met klusjes her en der. Ik kon het me niet veroorloven om m'n fietske bij het minste gepiep en gekraak bij een fietsenmaker binnen te zwieren. Ik was dus als het ware veroordeeld om zelf te klussen en inderdaad in het begin was het wat aanmodderen, maar gaandeweg leert men.... Wie niets doet maakt ook geen fouten.
Atzerath
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 01:26
Rijdt met: 'n ouwe gazelle die'k geërfd heb

Bericht door Atzerath »

'k ben momenteel werkloos dus 'k was al aan 't overwegen om een opleiding fietsenmaker te volgen...leuke job en handig...i'd be cool with that...

'k weet nog goed dat ik mijn eerste fiets eigenhandig naar de kloten geholpen heb door eraan te willen sleutelen en dat die naderhand helemaal opnieuw moeten geregeld geworden is door de fietsboer :)
daarna nooit meer 'n mtb gehad en nu is het voor het eerst sinds dik 10 jaar dat ik op de fiets zit dus...
Plaats reactie