Decathlon fiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

kawa schreef:Beetje zoeken en je vind zo wel iets.
Open eens een topic bij "te koop gevraagd", zet er je gewenste maat bij en kijk wat er uit de bus komt.
+1.

Met die ultra-goedkope Decathlonfietsen moet je na elke rit wel ergens iets (laten) nazien, dat ga je héél snel beu worden (en niet vergeten de €€€'s)
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

rubber-12 schreef:
kawa schreef:Beetje zoeken en je vind zo wel iets.
Open eens een topic bij "te koop gevraagd", zet er je gewenste maat bij en kijk wat er uit de bus komt.
+1.

Met die ultra-goedkope Decathlonfietsen moet je na elke rit wel ergens iets (laten) nazien, dat ga je héél snel beu worden (en niet vergeten de €€€'s)
de rockrider 6.0 staat nu 179 € in decathlon ...
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

dejos^^ schreef:
rubber-12 schreef:
kawa schreef:Beetje zoeken en je vind zo wel iets.
Open eens een topic bij "te koop gevraagd", zet er je gewenste maat bij en kijk wat er uit de bus komt.
+1.

Met die ultra-goedkope Decathlonfietsen moet je na elke rit wel ergens iets (laten) nazien, dat ga je héél snel beu worden (en niet vergeten de €€€'s)
de rockrider 6.0 staat nu 179 € in decathlon ...
ongeloofelijk, maar eigenlijk wel slim gezien, mensen die niets kennen van fietsen kopen dat gewoon...
Gebruikersavatar
P-rider
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 15 jan 2007 23:16
Rijdt met: Cube LTD Race

5.2

Bericht door P-rider »

Ben zelf ook begonnen met een 5.2. Daar twee jaar mee rondgecrosst. Door weer en wind en modder. Je moet er inderdaad zelf wel een beetje kunnen aan afregelen want versnellingen ed zijn natuurlijk van mindere kwaliteit. In die 2 jaar max 75 eur kosten gehad. Fiets word nu gebruikt door de zoon om mee naar schoole te gaan en nu en dan eens in het veld. Ondertussen heeft de voorvering zich wel vastgezet (veel verschil maakt het toch niet hoor).
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

vriend van mij heeft deze fiets :
http://www.decathlon.be/NL/rockrider-5- ... -34946977/ en eerlijk ... ik vind het een f*cking stevige fiets :o als ik zie wat hij er allemaal mee doet
er staan ook machtige banden op vindk ... met toch wel veel grip ... en het frame lijkt mij ook wel stevig ... dus is dit dan wel een goede mtb voor iemand die wilt beginne of die nog niet helemaal overtuigd is van het mtb'en ?
Gebruikersavatar
Raciiing Ralph
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: di 17 feb 2009 21:06
Rijdt met: Stevens SMC Flight ES, vortrieb,

Bericht door Raciiing Ralph »

Gebruikersavatar
bucket
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 17:02
Rijdt met: Cannondale F1, Cannondale CAAD10

Bericht door bucket »

Toen een tweetal jaar geleden m'n destijds 16 jaar oude stalen en liefdevol verzorgde en geüpgrade mtb-tje sneuvelde tijdens een heroische valpartij op een natte overweg had ik weinig tijd om hem te vervangen. We vertrokken namelijk dezelfde week naar de Ardennen en het was de bedoeling dat de fiets meeging. Een opgestuikt kader beslite hier echter anders over.
Ik had dus te weinig tijd om rond te neuzen. Het toeval bracht me bij Decathlon waar de 8.2 me toelachte. De prijs, destijds 899,- Euro was aanzienlijk lager dan die van vergelijkbare fietsen die ik reeds bekeken had. Ik heb toen de gok gewaagd en heb er me eentje gekocht en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Hij is niet de lichtste en de lasnaden zijn op z'n zachtst gezecht grof, maar hij brengt me zowat overal over, maar ook naast de weg.
Ik verzorg hem even stipt als m'n vorige fiets en hij heeft nog nooit een slag verkeerd gegeven. Behalve voor het plezier gebruik ik hem dagelijks voor woon- werkverkeer 50 km per dag.
Atzerath
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 01:26
Rijdt met: 'n ouwe gazelle die'k geërfd heb

Bericht door Atzerath »

Zijn die fietsen van Decathlon niet gewoon net zoals de zogezegde B-merken in de beginners guide?
Als je de stukken op de 8.2 bekijkt heb je toch dingen die je terug vindt op iets duurdere fietsen bij andere merken.
Ik ben een Trek 6500 aan't bezien om te kopen en die is niet beter behangen dunkt me...


Rock Rider 8.2 - 799 euro
High tech mountainbike vr een toegankelijke prijs!
Lichtheid : Frame alu 6061 met dubbele dikte. 1650 g in maat L.
Schokdemping : Vork RockShox Reba RACE met Motion Control Pop Lock aan het stuur.
Precisie : Transmissie SRAM X9. Crankstel Truvativ Sytilo.
Remcontrole : Hydraulische schijfremmen Avid Juicy 5.
Gebruiksbeperking: niet geschikt voor BMX, dirt, downhill en freeride.
Garantie : 5 jaar op frame, 2 jaar op vork en onderdelen, exclusief slijtageonderdelen.


Trek 6500 1199 euro (959 eigenlijk als je eens ff zoekt)
-Frameset
Maten 15.5, 17.5, 18.5, 19.5, 21.5"
Frameset Alpha Black Aluminum w/semi-integrated head tube, twin taper down tube w/integrated gusset, formed top tube, wishbone seatstay, forged dropouts w/rack & fender mounts, replaceable derailleur hanger
Voorvering RockShox Recon SL Solo Air w/air spring, rebound, TurnKey lockout, alloy steerer, 100mm
-Wielen
Wielen Shimano M495-L centerlock hubs; Bontrager Ranger rims
Banden Bontrager Jones XR, 26x2.25" front, 26x2.20" rear
-Schakelsysteem
Versnellingshendel Shimano Deore
Voorderailleur Shimano Deore
Achterderailleur Shimano Deore XT Shadow
Crank Shimano SLX 44/32/22
Cassette SRAM PG950 11-34, 9 speed
Pedalen Wellgo alloy platform
-Onderdelen
Zadel Bontrager Race
Zadelpen Bontrager Race Lite, 31.6mm, 5mm offset
Stuur Bontrager Race Lite, 25mm rise
Stuurpen Bontrager Race Lite, 7 degree
Balhoofdset VP-A42E, 1-1/8" semi-integrated, sealed
Remmen Shimano 575, hydraulic disc


De enige reden om deze niet te pakken voor mij is omdat 't een saaie fiets is qua look... voor de rest is hij (wederom volgens de beginners guide to buying an MTB) beter afgesteld...en een pak goedkoper
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Atzerath schreef: Als je de stukken op de 8.2 bekijkt heb je toch dingen die je terug vindt op iets duurdere fietsen bij andere merken.
Ik ben een Trek 6500 aan't bezien om te kopen en die is niet beter behangen dunkt me...

De enige reden om deze niet te pakken voor mij is omdat 't een saaie fiets is qua look... voor de rest is hij (wederom volgens de beginners guide to buying an MTB) beter afgesteld...en een pak goedkoper
Puur op afmontage vergelijken werkt niet.

De één kickt puur op afmontage en koopt voor 1500€ een B-merk met XTR groep, de ander kiest voor een "merk" en koopt voor 1500€ een fiets met XT/SLX groep en nog een ander kiest gewoon een frame van 1500€ en begint dan uit te geven aan de onderdelen. :wink:
Atzerath
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 01:26
Rijdt met: 'n ouwe gazelle die'k geërfd heb

Bericht door Atzerath »

waar moet je dan vergelijken? ok, niet alle frames zijn gelijk maar op dit prijs niveau zal het wel hand in hand lopen...
Dat is wat het allemaal zo ridicuul maakt eh...
Op papier is die rockrider beter afgesteld voor een scherpere prijs maar volgens wat jij zegt zou de Trek beter kunnen zijn...
Mss dat dit ligt aan mijn "noob" factor maar op deze manier wordt het wel verdomd moeilijk kiezen
Plaats reactie