Decathlon fiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

dejos^^ schreef: ik zou dit fietske kopen om mee te kijken of je het echt wel leuk vind...
http://www.decathlon.be/NL/rockrider-6- ... NFO-DETAIL heb ik zelf ook gehad en kan tegen redelijk wat tegen ... alleen raadk je wel aan andere binnebande te gebruiken dan er in steke die rijd je namelijk direct lek ... en moest het niets zijn dan heb je nog altijd een cheap fietske voor is op de baan mee te rijden of te verkopen ofzo
mvg
Sorry, maar wat een onzin... #-o

Die Five.1 kan je al geen MTB noemen, maar een fully in deze prijsklasse is helemaal niks.
En om achteraf mee op de baan te rijden koop je zo'n onding al zeker niet. #-o
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Erik Somers schreef:Maar effe terug naar de 6,0 van decathlon. Aangezien dit de beginnershoek is, verlies je niet veel energie met een achtervering?
Een fully voor € 200 #-o
Een fully onder de € 1 000 laat je het beste nog links liggen, degelijke fullies beginnen rond de € 1 500 en dan nog heb je een low end fiets.

Waarom leren lopen als je nog niet kunt stappen... Je leert het best mtb'en op een hardtail ;-)

Als je een nieuwe fiets wilt, verhoog uw budget maar... Indien je 'maar' € 200 wilt spenderen ga je best wat rondneuzen op de tweedehands markt. Huren lijkt mij nog het beste alternatief. Zouden er geen LBS'en zijn die de huurprijs aftrekken van je aankoopbedrag als je alsnog een nieuwe bike koopt?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Erik Somers schreef: Maar effe terug naar de 6,0 van decathlon. Aangezien dit de beginnershoek is, verlies je niet veel energie met een achtervering?
Dat noem ik geen achtervering. :P

Maar energie verliezen zal je met die fiets...


Koop u gewoon een deftige tweedehands HT. Zal misschien moeilijk zijn onder de 200€ maar het hoeft ook geen 400-500€ te kostn.
Erik Somers
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 jun 2010 15:01
Rijdt met: velo

Bericht door Erik Somers »

[/quote]
Dat noem ik geen achtervering. :P
Maar energie verliezen zal je met die fiets...
Koop u gewoon een deftige tweedehands HT. Zal misschien moeilijk zijn onder de 200€ maar het hoeft ook geen 400-500€ te kostn.[/quote]


Daarmee mijn vorige reactie: :wink:
qte
De rockrider 6 is ineens met een achtervering. Om gewoon te gaan rijden en niet DH, verlies je dan niet veel energie? Zou denken dat voor 200 euro (toch maar 20 euro meer) een fiets met achtervering helemaal moet inboeten aan kwaliteit??

Ok, dit zou ook zijn met de FIVE.1 maar is dit bij de 6,0 dan niet helemaal het geval?
unqte

Maar soit, hartelijk bedankt.
Nog een kort vraagje, waarvoor staat HT? :oops:
mvg
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Erik Somers schreef:
kawa schreef: Dat noem ik geen achtervering. :P
Maar energie verliezen zal je met die fiets...
Koop u gewoon een deftige tweedehands HT. Zal misschien moeilijk zijn onder de 200€ maar het hoeft ook geen 400-500€ te kostn.

Daarmee mijn vorige reactie: :wink:
qte
De rockrider 6 is ineens met een achtervering. Om gewoon te gaan rijden en niet DH, verlies je dan niet veel energie? Zou denken dat voor 200 euro (toch maar 20 euro meer) een fiets met achtervering helemaal moet inboeten aan kwaliteit??

Ok, dit zou ook zijn met de FIVE.1 maar is dit bij de 6,0 dan niet helemaal het geval?
unqte

Maar soit, hartelijk bedankt.
Nog een kort vraagje, waarvoor staat HT? :oops:
mvg
HT = HardTail, zonder achtervering.

Je zal het misschien niet graag horen, maar die Five.1 heeft geen terreinkwaliteiten en die 6.0 al zeker niet. (als ze daar één DH mee doen is 'm geplooid)
Met de beste wil van de wereld, je kan dat geen MTB's noemen.
Dat zijn fietskes die je iemand cadeau doet voor z'n communie.

Ik begrijp volledig dat je eens wil testen of het mountainbiken je wel ligt en dat je daarom niet teveel geld wil uitgeven.
Maar zoek dan iets tweedehands. Voor 300-400€ vind je wel een terreinwaardige opstapper.
En die krijg je makkelijker verkocht moest je de smaak te pakken krijgen en als je voor wat degelijkers gaat kijken.

Ik heb mijn opstapper (Trek 4700) destijds verkocht voor 300€, en dat was een full deore fietske.
Beetje zoeken en je vind zo wel iets.
Open eens een topic bij "te koop gevraagd", zet er je gewenste maat bij en kijk wat er uit de bus komt.
Erik Somers
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 jun 2010 15:01
Rijdt met: velo

Bericht door Erik Somers »

Ni graag horen, ik leer altijd graag van mensen die er meer van kennen dan ikzelf. :-)

merci voor de commentaar

mvg
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

ken je niemand die eens de zijne kan uitlenen ?
Erik Somers
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 jun 2010 15:01
Rijdt met: velo

Bericht door Erik Somers »

zefii schreef:ken je niemand die eens de zijne kan uitlenen ?
Ben momenteel is binnen de vriendekring aan het rondluisteren, zal wel zien wat ervan komt.

mvg
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

Erik Somers schreef:
zefii schreef:ken je niemand die eens de zijne kan uitlenen ?
Ben momenteel is binnen de vriendekring aan het rondluisteren, zal wel zien wat ervan komt.

mvg
hopen dat je iets vind !
nat180
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 05 jun 2009 15:09
Rijdt met: Kona Hei Hei Supreme

Bericht door nat180 »

Wil je dan toch een decathlon en niet duur neem dan een 5.2.
Direct wat beter dan een 5.1 . Mijn 16 jarige dochter rijd daarmee TT ( tot 35km
en geen Ardennen) en dat ding kan wel tegen een stootje
Plaats reactie