Hoe tehniek bijschaven

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

feyenandy schreef:bedankt voor die site kawa da had ik ook al gevonden. Maar had gehoopt op meer reactie van beginnende bikers die ook eens hun mening geven.

Toch bedankt
Heb MTB-school ook in maart gevolgd en ik MTB nog maar één jaar.
Moet je zeker eens gedaan hebben. De tips en persoonlijke begeleiding die je krijgt zijn goud waard en nadien kan je de technieken bijschaven door te oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en oefenen :wink:

Om techniek bij te schaven moet je het niet te ver zoeken. Ergens in je streek ga je wel een moeilijk klimmetje vinden of steile afdaling, dus ga daar eens oefenen...
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Jot,wa trappen aan de kerk,wegwerkzaamheden etc.
Alles is een obstakel.
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Bericht door blackie »

Probeer altijd iemand mee te hebben. Als je eens serieus valt, of vastzit, deze persoon u kan helpen. Tenzij hem op dezelfde plaats hetzelfde meemaakt #-o

Langs uw kanten moeten er toch wel heel veel "bosjes" zijn met meer dan voldoende technische stukjes.
feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

Bericht door feyenandy »

Hey bedankt aan iedereen voor de raad en tips en advies. aan kawa ik weet wel at je bedoelt maar ik bedoelde ook gewoon meer zoals pvandebe zegt. Waar dat andere beginners hun technieken oefenen enzo. Zou heel graag eens gaan naar die mtb school als het eens past

Mvg Andy
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

kawa schreef:
feyenandy schreef:bedankt voor die site kawa da had ik ook al gevonden. Maar had gehoopt op meer reactie van beginnende bikers die ook eens hun mening geven
Die school is voor beginnende bikers...

Snap niet dat je raad wil van beginnende bikers, wat gaan zij jou kunnen bijbrengen?
idd , daar heeft kawa gelijk alleszins, je leert het snelste en het meeste van ervaren bikers.
Wat zo'n school bv dankzij een goede begeleiding ook heeft is dat ze je kunnen wijzen op fouten die je maakt, ondanks dat je denkt dat je goed bezig bent.
Langs de andere kant komt veel met ervaring, maar je moet toch wel altijd terugvallen op goede basis die je krijg bij zo'n begeleiding of eventueel serieus ervaren bikers.
Velen hier kunnen u in perfecte woorden uitleggen hoe het in theorie zou moeten, maar de uitvoering ervan is toch nog iets anders .
Samen met andere bikers oefenen kan natuurlijk geen kwaad en is dikwijls ook zeer plezant en de hoofdzaak is ook veel oefenen , oefenen en nogeens oefenen.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

_alain_ schreef:
+37
+37² = #-o
jeanquetil
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 21 jan 2010 17:15
Rijdt met: GT Sensor 29-er
Contacteer:

Bericht door jeanquetil »

www.bettermountainbiking.be is ook een optie

groets,
jan
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Ook heel leerzaam http://www.mtbclinics.be/.
Gisteren ben ik nog met die gasten op stap geweest...en er een gekneusde rib aan overgehouden #-o , mijn remmen stonden véél te zenuwachtig afgesteld én ik lette niet op :oops: .
Dingen bijgeleerd en heel mijn cockpit fatsoenlijk afgesteld.
Een beetje fatsoenlijk conditie is wel aan te raden (toch zeker voor gevorderden).
En nu oefenen...
feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

Bericht door feyenandy »

Heel erg bedankt voor jullie reacties wist niet dat er zoveel soortgelijke cursussen bestonden. Las in het boekje van de vwb dat deze ook een curusus zouden geven in westvlaanderen weet iemand daar meer info over?

Mvg Andy
Plaats reactie