nieuw hier

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

opletten dat je maat goed is hé, ne 21" is al voor mensen rond de 1.90m
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Bericht door claesniels »

G-m@n. schreef:opletten dat je maat goed is hé, ne 21" is al voor mensen rond de 1.90m
ik heb me al geinformeerd over de maat het is een 20" of 21".
ik ben zelf 1m 87 dus zit de maat wel goed denkik?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

ik had met mijn cube ook een 20" en paste perfect, ik ben ook 1.90m dus :wink:
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Bericht door claesniels »

G-m@n. schreef:ik had met mijn cube ook een 20" en paste perfect, ik ben ook 1.90m dus :wink:
ik ga de fiets een van deze eens bekijken... waar moet ik zoal op letten? tandwielen,....
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

claesniels schreef:
G-m@n. schreef:ik had met mijn cube ook een 20" en paste perfect, ik ben ook 1.90m dus :wink:
ik ga de fiets een van deze eens bekijken... waar moet ik zoal op letten? tandwielen,....
tis nen 21hé niet kopen omdat je hem mooi vind anders vind u rug hem zo mooi niet meer, ik heb nu een 19" en met een 17 a 18 was beter geweest en mijn rug doet zeer dus zoek best een 19 a 20 en als je gaat let op de volgende dingen : roeste kabels, remblokken nog niet kapot , tandwielen , derra's eens vastpakken en links en rechts bewegen (controleren op slag) , werking van de vork , bollen van de wielen , verder is er niets meer denk ik en natuurlijk ook breuken in de kader
Gebruikersavatar
swatje
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 12 dec 2009 07:54
Rijdt met: On One SCANDal 29"
Contacteer:

Bericht door swatje »

lichaamslengte is niet zo van belang denk ik. Ik kom van een 58 cm fiets, en heb nu een 19,5" (kleiner dus) Ik ben zelf 1,98 en zit veel beter op de nieuwe fiets. Het belangrijkste is de binnenbeenlengte en de geometrie van de bike
claesniels
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 26 mar 2010 21:26
Rijdt met: Radon

Bericht door claesniels »

Gebruikersavatar
spuiterke
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 19:53
Rijdt met: merida matts tfs 500

Bericht door spuiterke »

beide zijn evenwaardig. maar ik zou voor die prijs geen schijfremmen nemen. zijn duur in onderhoud als je alleen maar vlakke (modder) ritten doet. dan volstaan v brakes of magura hydraulische velgremmen ook. heb je ook al eens bij merida gekeken. heb er 3 stuks van. nog nooit problemen. prijs valt mee en zeer goede garantie. wel ooit een kraakje in mijn racekader van merida gehad en na 3 dagen een nieuw kader.
Plaats reactie