MTB Clinic voor beginners in België ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

schnellegazelle schreef:Beste marathonman,

Ik ben op zoek naar iemand die mij met mijn mtb-techniek zou kunnen helpen. Ik weet dat ik nog veel moet leren maar weet niet hoe ik ermee moet beginnen. Ik ben een persoon die niet zo snel een moeilijke evolutie durft te doen en die meer tussenstapoefeningen nodig heeft om bij een bepaalde vaardigheid te komen...

Zou je zin hebben om mij te begeleiden?

Dit zal al veel helpen. http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=72172
schnellegazelle
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 03 mar 2009 10:08
Rijdt met: Klein Attitude Race

Bericht door schnellegazelle »

Prachtige filmjes met een zeer goede uitleg! Bedankt!
marathonman
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 05 jan 2006 12:47
Rijdt met: GT Zaskar Carbon Team

Re: More Than Biking

Bericht door marathonman »

MR MTB schreef:op www.morethanbiking.be vind je er ook
Morethanbiking is een organisatie met een enthousiaste Maarten Gijbels in de voorgrond. Wat hij te bieden heeft is zeker de moeite waard.
marathonman
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 05 jan 2006 12:47
Rijdt met: GT Zaskar Carbon Team

Bericht door marathonman »

schnellegazelle schreef:Beste marathonman,

Ik ben op zoek naar iemand die mij met mijn mtb-techniek zou kunnen helpen. Ik weet dat ik nog veel moet leren maar weet niet hoe ik ermee moet beginnen. Ik ben een persoon die niet zo snel een moeilijke evolutie durft te doen en die meer tussenstapoefeningen nodig heeft om bij een bepaalde vaardigheid te komen...

Zou je zin hebben om mij te begeleiden?
Natuurlijk wil ik je helpen! 0497373509
Davy_vdm
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: za 14 feb 2009 16:23
Rijdt met: Nog geen

MTBClinics

Bericht door Davy_vdm »

Ondertussen heb ik 2 trainingen achter de rug met MTBClinics (Kris Hertsens). Ongelooflijk wat ik op deze 2 trainingen al geleerd heb. Het is MTB'en met een grote M. Je krijgt veel meer zelfvertrouwen, leert je bike beheersen en wordt technisch sterker. Je leert heel veel en hij ziet echt niets over het hoofd. Ook de afstelling van je fiets neemt hij onder de loep. Top als je het mij vraagt!
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Deze zaterdag 3 april heeft de eerste "Advanced" opleiding van 2010 onder begeleiding Better Mountain Biking plaats en dit in de nabijheid van Brussel.

We staan voor een diepgaande opleidingsdag (techniektraining met videoanalyse, tips over bike-tuning en trainingsleer en nog veel meer praktische informatie,...) , die doorgaat op een heel uitdagende locatie met daarbij alle nodige faciliteiten (parking, douches, kleedkamers en afspuitmogelijkheden).

Onverwachts zijn er nog 2 plaatsen vrijgekomen. Indien je interesse hebt kijk dan eens op www.bettermountainbiking.be en geef maar een seintje!
YSS
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 12:43
Rijdt met: STEVENS MANIC
Contacteer:

Bericht door YSS »

Welk niveau moet je hebben om daar aan te kunnen meedoen ?
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

YSS schreef:Welk niveau moet je hebben om daar aan te kunnen meedoen ?
Als je geen absolute beginner bent, en bijvoorbeeld al een paar toertochten of vaste routes op je palmares hebt staan dan heb je in principe voldoende niveau.

Ideaal gezien heb je er ook al wat Ardense ritten opzitten, maar dat hoeft niet per se. ;)
YSS
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 12:43
Rijdt met: STEVENS MANIC
Contacteer:

Bericht door YSS »

Ok, ik zal wel wachten op jullie beginnerscursus.
kruznik
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 25 nov 2018 16:49

Re: MTB Clinic voor beginners in België ?

Bericht door kruznik »

Misschien een late reactie, maar zou Marathonman nog lessen geven?
Plaats reactie