MTB Clinic voor beginners in België ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
YSS
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 12:43
Rijdt met: STEVENS MANIC
Contacteer:

MTB Clinic voor beginners in België ?

Bericht door YSS »

Hallo,

Ik ga iedere week 1x gaan MTB'en maar ik voel dat ik als absolute beginner misschien wel een paar uur in een MTB Clinic nodig heb.

Als ik google vind ik er wel in NL, maar gene in Vlaanderen ? Kent er iemand waar ik les kan gaan volgen in de basistechnieken ?
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Bericht door MC Johan »

Kijk eens of dit niets voor u is, het is wel niet in Vlaanderen, maar in de Ardennen :

http://www.mtb-school.com
YSS
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 12:43
Rijdt met: STEVENS MANIC
Contacteer:

Bericht door YSS »

Bedankt, maar eerstvolgende les voor beginners is 14mei 2009.. hmpfr is er niets vroegerder ?
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

Mocht je niet meteen iets vinden, trail-oefeningen zijn altijd het leukste ..
Evenwicht is zeer belangrijk en bv stil blijven staan op je bike , wheelies , tail- en nose stands , bunnyhops etc hoe meer je oiefent op zulke zaken, hoe sneller je reactie word als je mtb wegschuift of toevallig een hindernis tegenkomt.
Oefen eerst op gras , dat geeft ook meer weerstand en is moeilijker eigenlijk.
Bandjes wat platter laten ook als je die oefeningen begint , na een tijdje word dat een automatisme.
Dat waren alleszins de eerste dingen die ik leerde op jongere leeftijd en de dag van vandaag ben ik er echt enorm veel mee op het terrein.
marathonman
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 05 jan 2006 12:47
Rijdt met: GT Zaskar Carbon Team

K1 MTB-initiaties

Bericht door marathonman »

Ik rij al 20 jaar competitie en ben de huidige Belgisch Kampioen bij de masters 2 in zowel XC als marathon. Ik sta al 15 jaar in het onderwijs en geef MTB-opleidingen aan kids met de WaaslandMTBschool en krijg veel die vraag van volwassenen om bij mij ook een opleiding volgen?'
Wel dat kan! Vanaf 2010 zal ik aan groepen en individuen die dat wensen initiaties (clinics) geven. Dat kan in de Ardennen of in eigen streek. Ook begeleidingen en voorbereiedingen naar topevenementen zoals bvb de Cristalp zal ik doen.
Het word tijd dat ik al die ervaring eens doorgeef aan anderen.
Je kan mij contacteren op 0497373509
YSS
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 12:43
Rijdt met: STEVENS MANIC
Contacteer:

Bericht door YSS »

Ben vandaag met marathonman gaan rijden in Aarschot naar aanleiding van deze post !

Hij is een echte aanrader!!!! Je kan niet geloven wat ik allemaal aangeleerd heb, ik deed massa's dingen gewoon verkeerd of ik kon het niet !!!

Ook aan mijn fiets scheelde er heel wat die hij dan ook direct oploste.

Ik vind zelf dat ze dit zouden moeten aanbieden in de fietswinkels als je als beginner een mountenbike koopt !!

Heb ook stukken meer zelfvertrouwen, bedankt Kris!!
marathonman
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 05 jan 2006 12:47
Rijdt met: GT Zaskar Carbon Team

Bericht door marathonman »

Thanks Yves! Vind het altijd fijn mijn ervaring te kunnen doorgeven. Ik geniet er telkens van als ik mensen na een les met een goed gevoel :-D zie vertrekken.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

marathonman schreef:Thanks Yves! Vind het altijd fijn mijn ervaring te kunnen doorgeven. Ik geniet er telkens van als ik mensen na een les met een goed gevoel :-D zie vertrekken.
+1 =D>
MR MTB
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 19:54
Rijdt met: Specialized EPIC

More Than Biking

Bericht door MR MTB »

op www.morethanbiking.be vind je er ook
schnellegazelle
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 03 mar 2009 10:08
Rijdt met: Klein Attitude Race

Bericht door schnellegazelle »

Beste marathonman,

Ik ben op zoek naar iemand die mij met mijn mtb-techniek zou kunnen helpen. Ik weet dat ik nog veel moet leren maar weet niet hoe ik ermee moet beginnen. Ik ben een persoon die niet zo snel een moeilijke evolutie durft te doen en die meer tussenstapoefeningen nodig heeft om bij een bepaalde vaardigheid te komen...

Zou je zin hebben om mij te begeleiden?
Plaats reactie