Schwalbe banden

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Schwalbe banden

Bericht door MC Tim »

Ik heb nu een 4-tal maanden bezig met MTB en ik zou nu graag mijn standaard banden (Schwalbe Smart Sam 2.25) veranderen door banden met meer grip.
Ik ben supercontent van de Schwalbes (nog geen enkele flat gehad met deze die ik nu heb :-) ; hout vasthouden) dus wil ik bij dit merk blijven.
Er zijn 3 types die er uitspringen voor mij, zijnde Racing Ralph 2.25 en Nobby Nic 2.25 en Rocket Ron 2.25... maar nu komt, welke kiezen ? Kan ik 2 types combineren, zoals Racing Ralph vooraan en Nobby Nic achteraan ?
Heeft iemand één van deze banden of een combinatie ervan ?
Heb ik ook meer kans op lek rijden met deze banden (dunnere zijwand misschien) ?
Please send me some feedback ;-)
Gebruikersavatar
siemenmoens
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 18:03
Rijdt met: Scott Spark 900RC Team AXS

Bericht door siemenmoens »

ik denk dat ik nog een tijdje bij de combinatie:

Rocket Ron: vooraan
Racing Ralph: achteraan

blijf. rolweerstand van de Racing Ralph is in evenwicht met de benodigde grip. vooraan grotere toppen voor meer sturende grip
Gebruikersavatar
el stevo
Mountainbiker
Berichten: 564
Lid geworden op: do 20 mar 2008 22:37
Rijdt met: niner emd

Bericht door el stevo »

In de zomer rij ik met RR's. Als het me wat veel regent en ik heb iets meer grip nodg: Vooraan NN en achteraan RR. In de winter kies ik voor NN voor- en acheraan.
Gebruikersavatar
ReeVeS
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: za 21 mar 2009 16:41
Rijdt met: BeOne Raw Pro - Canyon CF
Contacteer:

Bericht door ReeVeS »

NN voor en RR achter is imo nog altijd het beste om in ons belgenlandje te rijden. Rocket ron is niet zo goed qua grip als de NN dus als het ooit serieus nat ligt en vol met slijk zou ik liever de NN vooraan hebben dan een rocket ron ...
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Bericht door roeln »

ik ben net van plan om mijn 2 NN's te vervangen door 2 smart sams : heel weinig wrijving maar toch veel grip
Gebruikersavatar
el stevo
Mountainbiker
Berichten: 564
Lid geworden op: do 20 mar 2008 22:37
Rijdt met: niner emd

Bericht door el stevo »

weet me te zeggen hoe ze rijden...
Gebruikersavatar
Silverbol
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 02:42
Rijdt met: Scale

Bericht door Silverbol »

Ik rij met dit weer met voor aan RR 2.1 en vanachter Furious Fred .
Bij natter weer steek ik vanachter ook een RR 2.25 en in de winter zit er standaard NN op vanvoor en vanachter enkel en alleen omdat ik dan te lui ben om te wisselen tussen RR en NN vanachter :oops: .
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Bericht door roeln »

op mijn vorige fiets had ik 2maal smart sam: ge rijdt 1 per uur rapper en ge hebt grip waar ge ze nodig hebt. In debochten ben je ook veel zekerder dan met NN! Heel 't jaar te gebruiken en slijt ongeloofelijk traag. Voor mij toch de ideale banden. Als mijn NN's op zijn, komt er zeker weer SS op!
pimp
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 17 jun 2008 21:11
Rijdt met: Giant tcr en terrago

Bericht door pimp »

Ik rijd nu ook een jaartje met SmartSam's en moet zeggen dat het inderdaad goede banden zijn. Héél slijtvast ( ze zijn gemaakt voor in de alpen te rijden, waar banden sneller verslijten.) en voldoende grip. Alleen als er echt veel modder is schuif ik van links naar rechts. Maar dat kan ook aan de bestuurder liggen. :oops:

Op mijne volgende fiets voor NN achter SS en in de zomer voor ook nen SS.
Gebruikersavatar
Guy S.
Mountainbiker
Berichten: 1441
Lid geworden op: do 03 mei 2007 21:39
Rijdt met: Eene met overal vering en nen harde
Contacteer:

Re: Schwalbe banden

Bericht door Guy S. »

timdelma schreef:Ik heb nu een 4-tal maanden bezig met MTB en ik zou nu graag mijn standaard banden (Schwalbe Smart Sam 2.25) veranderen door banden met meer grip.
Ik ben supercontent van de Schwalbes (nog geen enkele flat gehad met deze die ik nu heb :-) ; hout vasthouden) dus wil ik bij dit merk blijven.
Er zijn 3 types die er uitspringen voor mij, zijnde Racing Ralph 2.25 en Nobby Nic 2.25 en Rocket Ron 2.25... maar nu komt, welke kiezen ? Kan ik 2 types combineren, zoals Racing Ralph vooraan en Nobby Nic achteraan ?
Heeft iemand één van deze banden of een combinatie ervan ?
Heb ik ook meer kans op lek rijden met deze banden (dunnere zijwand misschien) ?
Please send me some feedback ;-)
Dat ligt er al aan welke versie ge kiest van de RR en NN. de 'Evolutions' zijn pure wedstrijd banden met een zo laag mogelijk gewicht en dus minder lekbescherming. De 'Snake Skin' en 'Double Defense' versies van deze banden bieden meer lekbescherming.
De Rocket Ron is een pure wedstrijdband en heeft dus ook niet zo'n goede lekbescherming.
Ge moet de website van Schwalbe maar eens grondig bestuderen, dan weet ge al veel meer: http://www.schwalbe.com/nl/nl/produkte/ ... ducts=true
Plaats reactie