Mtb Afspuiten ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

Wat is juist het nut van het smeren van de cassette ??
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Bericht door locust »

geen, die hoeft niet gesmeerd te worden.
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Er is wel degelijk een groot nadeel aan klikpedalen. Je ziet uwe pa niet meer van de pedalen schuiven. Minder lachen dus, en dat terwijl lachen gezond is.
Conclusie : als iemand anders klikpedalen monteert, dan is dat slecht voor uw gezondheid :roll:
Gebruikersavatar
ThibautDUDE_
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 18:19
Rijdt met: Cube Reaction, Cube Analog Disc, Radon Boa Ltd
Contacteer:

Bericht door ThibautDUDE_ »

haha, dat is ook waar! Toch wel een groot nadeel ;D
Maar eigenlijk dienen de klik pedalen voor mij , toen we de mtb kochten dacht man pa dat hij er ook 'SOMS' (kheb hem nu een week of 3 en hij geeft er al 2 km mee gereden) ging rijden. En de hoofd reden waarom ik niet kliks mag overschakelen van hem is omdat; als ik (papa) dan eens met je fiets wil rijden met gewone schoenen kan ik niet.

Kheb hem dan al pedalen getoond met onderkant klik & bovenkant gewone pedaal van decathlon ofzo maar helaas niets kan het overtuigen ,
Kheb zelf al een aanbod gekregen voor 2dehands van men 'trainingspartner' 25 € voor zen oude klik schoenen ( nike ) & Pedalen (Shimano) . Maar nog steeds niet overtuigd :(
Valti
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 11:42
Rijdt met: jin in 'tzwart

Bericht door Valti »

mssn een noob vraagje maar doen jullie kuisproduct in het water of puur natuur?Heb vandaag m'n fiets gepoetst(1e TT vandaag :P )met water zonder iets bij te doen en dan gewoon afdrogen.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Valti schreef:mssn een noob vraagje maar doen jullie kuisproduct in het water of puur natuur?Heb vandaag m'n fiets gepoetst(1e TT vandaag :P )met water zonder iets bij te doen en dan gewoon afdrogen.
Ik gebruik water met een scheut Mr. Proper in. Fiets afspuiten met de tuinslang, proper maken met een natte borstel (een handvleugeltje zoals ze dat in A'pen noemen), nog eens afspuiten en afdrogen met een versleten dweil die de poetsvrouwen op 't werk voor mij bijhouden! Met een ander voddeke de ketting nog eens goed droogmaken en klaar is kees.
manontheside
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 15 aug 2009 10:56
Rijdt met: Sobre Dad - Salsa Spearfish - Genesis Croix de Fer

Bericht door manontheside »

Niet vergeten om ook de ketting terug te smeren dan :wink:
Plaats reactie