Alle begin is moeilijk

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Alle begin is moeilijk

Bericht door ikke met de fiets »

Hallo allemaal !

als ik hier al die berichtjes lees, kan toch niemand tippen aan mijn absolute rasechte beginnerskunstjes ...
ben een "madam", en zou graag beginnen met korte uitstapjes, niet te veel baan, met de moutainbike. hij is al gekocht, dus nu moet de rest nog volgen.

enig advies over groepjes of wegroutes om simpel te beginnen zijn van harte welkom.
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

hangt er vanaf uit welke omgeving je bent , als echte beginner zou ik een paar keer enkele bloso routes uit de buurt doen.

Zo ben ik ook begonnen (ben nog steeds beginner hoor, conditie zwaar onder het gemiddelde) ben begonnen net de blosoroute van willebroek af te zijden omdat deze voor mijn deur lanskomt, door deze te rijden heb ik enkele andere stukjes gevonden en probeer nu 3 maal in de week een rondje te rijden van ergens rond 20 km (probeer steeds op een uur of minder binnen te zijn) eerste helft is vrij veel offroad , laatste stuk is gewooon km's malen langs het water. Ik zeg niet dat je het zo moet doen , ken er zelf niets van maar voor mij is bewegen en fietsen nog altijd beter dan in de zetel liggen :)

mvg
Bert
Magnum_
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 mar 2009 18:14

Bericht door Magnum_ »

Zaventem -> Tervuren -> Zonienwoud?

Ik denk dat er in zaventem zélf relatief weinig te beleven valt. Ik ben van in de buurt, en ga af en toe langs de vaart tussen leuven en mechelen rijden (voornamelijk baan, maar heel aangenaam rijden vind ik zelf), en maak dan een pitstop in het bloso domein van hofstade (fijne offroad stukjes, strand/bos, maar relatief klein)
Gebruikersavatar
spilliespeedy
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:43
Rijdt met: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Bericht door spilliespeedy »

blosoroute in heverlee, niet te ver van zaventem

anders een toertocht in de omgeving eens doen, beginnen met de 15 km als dit te weinig is, nog eens de 15 doen.

Ik ben in het begin direct met toertochten begonnen, direct 25 km om te beginnen, naarmate het beter gaat, ga je automatisch voor de grotere afstand.

En als ze zeggen bij toertochten dat je te langzaam rijd, niets van aantrekken je doet het voor je plezier.
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

richting steenokkerzeel zijn er heel wat veldwegels
Gebruikersavatar
contrejour
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 19:16
Rijdt met: mbt:TREK8500 race:RIDLEY Excalibur
Contacteer:

Bericht door contrejour »

Ik heb na enkele keren een bloso route en enkele toertochten te hebben gedaan,snel ondervonden dat techniek zeeeer belangrijk is.
Ik heb een basis stage gevolgd bij MBT-school.com.
Zo leer je op een rustige manier de belangrijkste technieken om te klimmen en te dalen; over boomwortels rijden enz.... Dit vergroot het plezier tijdens de toertochten aanzienlijk.
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Bericht door MC Johan »

Misschien eens contact opnemen met ShortMTBikers uit Kortenberg, die mannen organiseren een mooie tocht in de omgeving.
Misschien kunnen zij je op weg helpen in de regio, er zit waarschijnlijk wel iemand van hen hier op dit forum

http://shortmtbikers.wordpress.com/shortmtbikers/
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

Bericht door kawaracer »

In Groot Kortenberg is heel wat funn te beleven op onverharde wegen ze hebben daar alle paden ook in kaart gebracht en genummerd da zal wel te verkrijgen zijn in het gemeentehuis. Van uit Zaventem kan je langs de spoorweg richting steenokkerzeel en dan door naar Kortenberg over aangename wegen.
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

Hah, de antwoorden lopen stillekes binnen, plezant :

. kleine weggetjes in Steenokkerzeel. ja 'k heb al kennisgemaakt met het pikkende onkruid daar !!! en dan begint het met een plezant weggeske dat op het niks eindigt en enkel is "demi-tour" van toepassing. Ook daarom heb ik liever iets dat al vooraf verkend is geweest ... kwestie van het werk aan de anderen over te laten ;-)
. 'k heb is gekeken naar die shortmtbbikers, maar da zijn allemaal mannen. ze zullen mij daar zien aankomen als beginnerke ...
is er niks madam-vriendelijks ?

Alvast bedankt voor de input !
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

wat vraagt ge voor uwe scott? :roll:
Plaats reactie