schwalbe racing ralph - plooibaar?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cabouckaert1
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 08 dec 2007 02:00
Rijdt met: 2006 Merida Matts Speed

schwalbe racing ralph - plooibaar?

Bericht door cabouckaert1 »

ik ben ant kijken voor nieuwe banden te kopen op deze site: http://www.bikegear.be/winkel/index.php ... cts_id=116

dit staat er bij, kweenie echt wat ze hier mee bedoelen: OPGELET : Dit is de plooibare 2008 versie dus geen OEM!!

hoe zou het trouwens komen die banden zo veel goedkooper zijn hier als bijvoorbeeld bij barracuda?: http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... 21#reviews

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

goedkoper is simpel, ze kopen ze daar per container bij wijze van spreken
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

Op de foto van bike gear kun je duidelijk zien dat het over de oude Racing Ralph versie 2007 gaat door die driehoekjes in het midden.

Afbeelding

De nieuwe Racing Ralph 2008 Evolution daar zitten vierkante blokjes in het midden.

Afbeelding

Mischien doen ze dit om van hun oude banden vanaf te geraken ??
Gebruikersavatar
jkeverh
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 20 aug 2008 15:25
Rijdt met: Specialized Camber Elite 29 (2016) + Cube Reaction (2008)

Bericht door jkeverh »

klein vraag je ivm de rijrichting front rear aanduiding op zijkant.
net bike terug gehad en nieuwe banden laaten plaatsen
op mijn voorste wiel staat de pijl front op de band naar de voorzijde gericht op het achterste wiel staat front naar achter gericht. klopt dit? moet de achterste niet omgekeerd? front pijltje naar de voorkant van de fiets?
Gebruikersavatar
Beire
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: do 08 nov 2007 22:04
Rijdt met: Cube Ltd Team

Bericht door Beire »

Ze staan wel degelijk juist, de pijl is de draairichting voor respectievelijk het voorwiel "FRONT" en het achterwiel "REAR". Dus op het voorwiel wijst de pijl FRONT naar voor en op het achterwiel wijst de pijl REAR naar voor. Wanneer je de achterband gaat omdraaien zal de rolweerstand verhogen, bij de voorband verminderd dan de grip.
Gebruikersavatar
cabouckaert1
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 08 dec 2007 02:00
Rijdt met: 2006 Merida Matts Speed

Bericht door cabouckaert1 »

ok bedankt!
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Beire schreef:Ze staan wel degelijk juist, de pijl is de draairichting voor respectievelijk het voorwiel "FRONT" en het achterwiel "REAR". Dus op het voorwiel wijst de pijl FRONT naar voor en op het achterwiel wijst de pijl REAR naar voor. Wanneer je de achterband gaat omdraaien zal de rolweerstand verhogen, bij de voorband verminderd dan de grip.

Klopt !!! ik heb een paar maanden geleden mijn achterband moeten vervangen, en heb een goedkoop Michelin gestoken, maar verkeerd...pijl naar achter...naderhand mijn band te goei gezet, en nu is het perfect.
Band kost toen 17 of 18 € in promotie.
Plaats reactie