Moer - brain

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
sarcoid
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 apr 2008 21:25
Rijdt met: Speci Roubaix and Speci Epic Exp

Moer - brain

Bericht door sarcoid »

Heb een vorige week een specialized epic gekocht. Vandaag voor het eerst gezien en maar al ik kijk naar de aanhechting van de brain suspensie met het kader danljkt het lijkt alsof de suspensie verwrongen staat en wat naar buiten getrokken wordt. Als je kijkt hoe hij vastgemaakt zit met de moer/bout dan zie je daar ook dat het niet volledig recht zit. Mijn vraag: hebben jullie mede - epic rijders dit ook gezien bij jullie bikes, of is dit een fabrieksfout??? Verlos mij uit mijn onzekerheid... [-o<
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

De brain-demper is normaal zodanig gemonteerd dat hij lichtjes kan scharnieren van links naar rechts via kogelgewrichten op beide uiteinden, van de demper, waardoor het voor u mogelijk kan lijken dat hij wat verwrongen gemonteerd staat. Pak de brainkamer maar eens vast en beweeg deze heen en weer en je zal zien wat ik bedoel.
sarcoid
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 apr 2008 21:25
Rijdt met: Speci Roubaix and Speci Epic Exp

Bericht door sarcoid »

Op de bijgevoegde foto kan je de plaats zien waar het lijkt verwrongen te staan. (kan toch precies geen foto posten!)
Ik heb naar de kamer gekeken, maar kan dat toch niet bewegen.
Plaats reactie