RS tora
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- elmago
- Mountainbiker
- Rijdt met: Liteville 301
- Contacteer:
Hier
http://www.sram.com/nl/rockshox/crosscountry/tora/#tab1
vindt je al een hoop info, en het is eindelijk in het Nederlands.
http://www.sram.com/nl/rockshox/crosscountry/tora/#tab1
vindt je al een hoop info, en het is eindelijk in het Nederlands.
- demonic
- Mountainbiker
- Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup
Nu jullie hier toch over een TORA bezig zijn. Heb me net een bike met een TORA 302 gekocht. Daar kan je de invering wat instellen via een knop op de linker vork bovenaan. Ik vind die nogal los ingesteld en heb het liever iets stijver maar ik merk alvast geen verschil als ik die knop verdraai, zelfs niet in de uiterste standen. Heb al eens even met een andere fiets met eenzelfde TORA gereden en die stond veel stijver ingesteld. Bij mij lukt dat precies niet, is dat normaal? Volgens de fietshersteller is daar met die knop niet veel aan af te stellen? Wat denken jullie?
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)
veer vervangen door een stijver type.
daarin zit het verschil tussen een air en een coil. Is de veer goed voor jouw, geen probleem, is de boel te stijf of te slap, dan moet je deze vervangen.
met een air kun je bijpompen / aflaten
ik dacht dat de instalknop in een coil ook enkel diende om de snelheid in te stellen
daarin zit het verschil tussen een air en een coil. Is de veer goed voor jouw, geen probleem, is de boel te stijf of te slap, dan moet je deze vervangen.
met een air kun je bijpompen / aflaten
ik dacht dat de instalknop in een coil ook enkel diende om de snelheid in te stellen