Welke mtb

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Mr. A.
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 10 jan 2007 21:24
Rijdt met: Merida carbon lite special edition

Welke mtb

Bericht door Mr. A. »

Hallo,
Ik heb voor een fiets een budget van ongeveer 1000 euro , als beginner snap ik natuurlijk geen snars van al die afmontage termen ea...
welke bike raden jullie mij aan en indien mogelijk ook waarom ?
grtzzz...
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Hoi Mr. A,

een bijkomend vraagje, is er nog budget buiten die 1.000 euro voor accesoires, zoals helm, ...? Of koopt ge met die 1.000 euro alles?
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Mr. A.,

Vertel ook wat je bedoeling is met de MTB te doen. Zoveel mogelijk in detail uiteraard....
Mr. A.
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 10 jan 2007 21:24
Rijdt met: Merida carbon lite special edition

Bericht door Mr. A. »

Wel die 1000 euro is idd voor de fiets alleen ( ongeveer hé , liefst minder natuurlijk )
en het is de bedoeling om met de fiets toch min twee maal per week te mtb-en en om eerlijk te zijn , daarvoor kies ik voor mtb het mag er na verloop van tijd wel echt goed aan toe gaan ... dus geen asfalt mr echt in de bossen ... ( hoop dat dit volstaat ) echte mtb dus...
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Probeer dan XT afgemonteerd vast te krijgen, een stel stevige allround wielen (bvb Shimano 565).

M'n eerste was een Bianchi met Deore voor iets van een 700 Euro en die was echt wel goed - allé, vooral het kader dan - (gepikt anders had 'k 'm nu nog). De voorvork heb 'k na een jaar vervangen door een betere....

http://www.banchi.com

Radon is ook goed (zreker kwa afmontage) en redelijk goedkoop : http://www.bike-discount.de
Gebruikersavatar
O²biker
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: zo 24 sep 2006 21:52
Rijdt met: Scott Scale 50 2006
Contacteer:

Bericht door O²biker »

Afbeelding

XT 2007 afgemonteerd + RS REBA + FORMULA ORO + NN =D> voor deze prijs is het moeilijk om beter te vinden =P~ (999€)

OF

Afbeelding

LX-XT 2006 afgemonteerd + FOX F80RL 2006 + HAYES + NN (also 999€)

de 2007 xt afgemonteerde bike vind ik wel het best prijs/setup
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

O²biker, dat zijn verdorie ferm machinekes voor dieje prijs seg =D> =D>

Als beginnersbike wordt ook dikwijls Thompson aangeraden, hier dus enkele aanraders:

De Acid 2007 LX-XT afmontage met Suntour XCR voorvering komt, volgens officiële cijfers, op € 949.
Afbeelding

Iets duurder maar ook iets beter is de Pro-team 2007 LX-XT afmontage met RS Tora 302 voorvering. Deze komt op € 1090, iets meer als € 1000 maar zeker niet slecht voor wat je krijgt.
Afbeelding

Beide bikes zijn uitgerust met Ritchey Exca Vaders (banden), Shimano wielen en pedalen, Lock out op de vering en Ritchey Comp stuur, stuurpen en zadelpen.

Veel succes met je zoektocht!

Grtz
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Als je die thompson's beziet, kan je volgens mij beter voor de Scott Scale 60 gaan. Goed afgemonteerd, beter frame, ziet er gewoonweg beter uit, en nog goedkoper ook :-)
Gebruikersavatar
O²biker
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: zo 24 sep 2006 21:52
Rijdt met: Scott Scale 50 2006
Contacteer:

Bericht door O²biker »

En die Radons dan! voor +- 200€ meer heb je Full XT 2007,Formula oro,Nobby nics,RS REBA,... 8)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Prijs/kwaliteit, gaat geen enkel merk à la scott/specialized/trek/thompson... aan de internet-bikes à la Canyon/Radon... kunnen tippen. Maar als je zo'n internet bike besteld, moet je er natuurlijk zelf aan kunnen sleutelen, niet elke fietsenmaker ziet graag iemand met zo'n fiets afkomen.
Cube is misschien een goed alternatief, internet prijs, maar toch verkrijgbaar bij sommige fietsenmakers.
Plaats reactie