Is deze maat goed?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boomie
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 jul 2006 14:34
Rijdt met: Cube LTD Team
Contacteer:

Is deze maat goed?

Bericht door Boomie »

Hey ik ben vrij nieuw op deze site, ik ben al een half jaar op zoek naar een nieuwe mountainbike. Wat mijn oude was willen jullie niet weten :-D
Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij de Cube - 2006 LTD Pro. Mijn vooropgesteld budget was onder de 1000 euro.

Is deze fiets goed voor mij, tis natuurlijk ook een persoonlijke keuze. Maar als iemand mij het misschien kan afraden om de één of andere goede manier dan zou ik daar zeker naar luisteren. Want ik heb er toch veel uurtjes opdienen voor geklopt en ik wil zeker geen miskoop doen.
Maar wat ik van de afmontage heb gezien lijkt het me allemaal goed materiaal.

Ik zit wel nog wat met de maat.
Mijn gegevens van wrenchscience:

Handlebar Width: 46
Overall Reach: 73.00
Frame Size: 17 / 18
Recommended Saddle Height: 72.41

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=13022

Er is de witte 18 inch en de blauwe 19 inch.
Van wat ik hier al allemaal heb gelezen is de 18 inch maat geschikt voor mij en zou dit ook beter zijn voor het stuurwerk... klopt dit?

En weten jullie hoe het zit met de garantie bij bike2build want daarvan vond ik niet meteen terug op hun site.
Zijn er nog mensen die daar een volledige fiets hebben gekocht?

Alvast bedankt voor de hulp
Gebruikersavatar
Boomie
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 jul 2006 14:34
Rijdt met: Cube LTD Team
Contacteer:

Bericht door Boomie »

Sorry blauwe is 22 inch.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

in alle geval niet groter nemen dan wat men opgeeft. Je moet zien dat je overal reach overeen komt met bovenbuis+stuurpenlengte
dus 18" en verder ga je eens moeten kijken naar de overige geometriegegevens.
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Bericht door Jeec426 »

hoe heb jij die gegevens gekregen? Ik heb die wizard doorlopen, maar 'k krijg geen resultaten :(
Gebruikersavatar
SuperCube
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 18:02
Rijdt met: Cube Acid HS 11

Bericht door SuperCube »

@ boomie

van bike2build :

Garantie
De garantie termijnen en voorwaarden zijn gelijk aan die, welke de fabrikant van het betreffende product hanteert. In het algemeen geldt dan dat de garantie alleen geldig is voor de eerste eigenaar voor een periode van een jaar. Voor kettingen, tandwielen, binnenbanden, buitenbanden, grips en pedalen en zadels is een beperkte garantie van kracht: Zij komen alleen in aanmerking voor garantie als de klacht onmogelijk door het gebruik veroorzaakt kan zijn. In geval van twijfel, zal de mening van onze leverancier bepalend zijn. Goederen met gebreken die terecht onder de garantie vallen zullen worden gerepareerd of worden vervangen door eenzelfde of gelijkwaardig product. Vrachtkosten zijn altijd voor rekening van de eigenaar. Let op: De verzendkosten van garantiedelen naar en van Bike2build zijn altijd voor rekening van de klant. Moeten er dus garantiedelen retour naar de klant, dan zal Bike2build deze belasten met €11,50 euro rembourskosten. U kunt deze kosten voorkomen door de garantiedelen in de winkel aan te bieden en af te halen, dan wel €6,20 bij de garantiedelen mee te sturen. Sterk afwijkende garantievoorwaarden worden vermeld bij de productomschrijving. Aanspraken t.a.v. schadeloosstelling van kosten ontstaan door lichamelijk letsel, beschadigde fiets of kleding etc. zijn uitgesloten.


ikheb mijn cube ook via hun site gekocht en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, snelle levering, snelle antwoorden op vragen en garantiebewijs bij de verzending inbegrepen !

veel succes ![/i]
Plaats reactie