Hulp bij mechanische problemen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Hulp bij mechanische problemen

Bericht door JanMan »

Veel bikers willen na een tijdje zelf wel eens een herstelling doen. Een goede hulp hierbij kan je Hier vinden

Oplossingen voor problemen vind je in de linker kolom
smashingredpompon
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 03 dec 2006 17:45
Rijdt met: RIDER

Bericht door smashingredpompon »

weet niet of het hier past! maar hoe vaak vervangen jullie de ketting? ik vrees dat'k ik altijd net iets te lang wacht, zodat mijn tandwielen dan ook meteen moeten vervangen worden!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

de achterste kranskes MOETEN altijd samen vervangen worden met de ketting, hoe ge nu te lang wacht of niet.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
O²biker
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: zo 24 sep 2006 21:52
Rijdt met: Scott Scale 50 2006
Contacteer:

Bericht door O²biker »

dit is een goed book om te beginnen sleutelen (aan U fiets)

ik heb 1 int oog ma ik weet niet als dat genoeg is om alles te kunnen vervangen,repareren,...

1- beschrijving:
Of je nu een beginnende of een ervaren mountainbiker bent, het is belangrijk om te weten hoe een mountainbike te onderhouden en te repareren. Problemen tijdig herkennen en oplossen, scheelt tijd en geld. Dit technische handboek gaat per onderdeel van de mountainbike in op zowel reparatie als onderhoud. Daarnaast wordt informatie gegeven over de verschillende soorten mountainbikes en waar men op moet letten bij de aanschaf. Met adviezen over hoe defecten aan de mountainbike voorkomen kunnen worden.
Afbeelding

is blijkbaar een goeie boek.

Critiek van een mtbiker op de hollandse forum :
Ik heb zelf het boek gisteren ontvangen (besteld via internet), en vind het zeker voor de beginnende moutainbiker een aanrader! Het boek geeft, ondersteund door duidelijke kleurenfoto's, uitleg over veel faceten van het mountainbiken: van het schoonmaken van je fiets tot het vervangen van een trapas, en van het richten van je frame tot het vinden van de juiste afstelling van je zadel...

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=28808

alvast bedankt en gelukkig nieuwjaar aan iedereen!!
Gebruikersavatar
kim85
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 10 mar 2006 11:55
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert

Bericht door kim85 »

O²biker schreef:dit is een goed book om te beginnen sleutelen (aan U fiets)

ik heb 1 int oog ma ik weet niet als dat genoeg is om alles te kunnen vervangen,repareren,...

1- beschrijving:
Of je nu een beginnende of een ervaren mountainbiker bent, het is belangrijk om te weten hoe een mountainbike te onderhouden en te repareren. Problemen tijdig herkennen en oplossen, scheelt tijd en geld. Dit technische handboek gaat per onderdeel van de mountainbike in op zowel reparatie als onderhoud. Daarnaast wordt informatie gegeven over de verschillende soorten mountainbikes en waar men op moet letten bij de aanschaf. Met adviezen over hoe defecten aan de mountainbike voorkomen kunnen worden.
Afbeelding

is blijkbaar een goeie boek.

Critiek van een mtbiker op de hollandse forum :
Ik heb zelf het boek gisteren ontvangen (besteld via internet), en vind het zeker voor de beginnende moutainbiker een aanrader! Het boek geeft, ondersteund door duidelijke kleurenfoto's, uitleg over veel faceten van het mountainbiken: van het schoonmaken van je fiets tot het vervangen van een trapas, en van het richten van je frame tot het vinden van de juiste afstelling van je zadel...

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=28808

alvast bedankt en gelukkig nieuwjaar aan iedereen!!

heb deze besteld via:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... /eCS/Store

koste mij 22€ met verzending
Gebruikersavatar
Rutten
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: do 02 nov 2006 16:27
Rijdt met: BMC Team Elite 2
Contacteer:

Bericht door Rutten »

Dit boek is ook te verkrijgen bij "Standaard Boekhandel"
Gisteren besteld (was in Ieper net niet voorradig), en binnen vijftal dagen zouden ze me verwittigen via mail als het binnen is.
Dus hier spaar je de verzendingskosten uit.
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Bericht door stilldro »

Ik kocht dit boek in de Fnac in Gent, bijna alles mooi uitgelegd met duidelijke foto's..

grtz
Tist
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 19 jun 2006 20:05
Rijdt met: Giant X.O

Bericht door Tist »

Ik heb hem ook.
Goed! Alleen stuk van vorken is te vaag vindik.

Mvg
Gebruikersavatar
O²biker
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: zo 24 sep 2006 21:52
Rijdt met: Scott Scale 50 2006
Contacteer:

Bericht door O²biker »

Kga eens bij Standaard Brussel gaan kijken of vlak naast, fnac...
Gebruikersavatar
Ramboke
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 17:19
Rijdt met: Ridley Tiger, Giant

Bericht door Ramboke »

Dit boek is zeker een aanrader voor iedereen die eens zelf aan zijne fiets wilt "prullen". Alles, van Achternaaf tot Zadel, staat erin uitgelegd!!

Dus: kopen die handel!
Plaats reactie