De beginnershoek

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
thomasbaerten
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 06 jul 2015 10:37

Re: De beginnershoek

Bericht door thomasbaerten »

Bij deze stel ik mij ook even voor :)

Thomas uit Bilzen, 27 jaar en scenarist/regisseur/leerkracht op een kunstacademie.
Vroeger een jaartje of twee een wat gefietst en nu sinds dit jaar weer "echt" bezig.
Naast mijn racefiets heb ik sinds kort ook een MTB, een GT Sensor die ik als demomodel aan een scherpe prijs heb kunnen kopen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: De beginnershoek

Bericht door whaleshark »

Welgekomen, Thomas
Veel plezier hier op het forum en op uw MTB

Grtz
thomaslembr
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 12 jul 2015 11:07

Re: De beginnershoek

Bericht door thomaslembr »

Beste MTB'ers,


Ik ben Thomas, 28 jaar, ik kom uit Antwerpen en heb mij vorige week een mountainbike gekocht! Dit voornamelijk voor woon-werk (10 km) en funritjes in de omgeven van Kapellen en Kalmthout.

Heb een goede deel kunnen maken op een Cube LTD Pro 29 van 2015! dit model

Afbeelding

Nu heb ik er al een klein 50 km mee gefietst, Hij rijdt meer dan goed. Ik heb alleen het idee dat de achterderailleur nog iets beter moet afgesteld worden, en de schijfrem loopt klein beetje tegen de remblokken, dit hoor ik als ik aan het fietsen ben.. Is dit normaal bij een MTB? Bij mijn KTM Supermotard was dit normaal (die had wel een zwevende schijf), maar voor een MTB weet ik het niet? Iemand die wat raad voor mij heeft?


thx
P-Q
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 13:24
Rijdt met: Cube

Re: De beginnershoek

Bericht door P-Q »

Hallo iedereen.

Ook ik stel me hier even voor.

Ik ben Pasquinel 27 jaar en heb al een 3tal jaar een cube mountainbike maar ik gebruik hem nu ook echt de laatste paar maanden. =D>
Ik rijd meestal op het militair domein van Brasschaat (in de driehoek kapellen/brasschaat/kalmthout.)

Tot binnekort!
thonline
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 10 aug 2015 13:32

Re: De beginnershoek

Bericht door thonline »

Hallo,
Ik ben Tomas (43) en zit na maanden stilzitten weer met een erbarmelijke conditie. Lange afstanden fietsen zag ik niet zitten maar mountainbiken vind ik wel iets (er moet wat techniciteit inzitten bij mij). Dus heb ik me maar dit weekend een MTB gekocht (Cube Attention SL) en ga er aan beginnen.

Weten jullie soms of er starterscursussen zijn in het vlaams-brabantse?
Ik durf soms de kamikaze uithangen, weliswaar zonder andere in gevaar te brengen, maar wil het wel veilig doen. Ik heb zowat alles al eens gebroken op mijn lijf, zodus voor mij is het genoeg geweest...

Zo tot onderweg en wie weet op een goed terrasje.
webeu1
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 15:13

Re: De beginnershoek

Bericht door webeu1 »

heb een voorvok van rock shock en wil mijn dichtingen vervangen maar elke keer als ik er lucht oop zt vliegen mijn dichtingen er terug uit.iemand een idee hoe dit komt ?
bxlrubber
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 aug 2015 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTC Race 29, scott 910

Re: De beginnershoek

Bericht door bxlrubber »

@ thonline kijk eens hier http://www.theshelter.be/mountainbike_overzicht.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mangupe
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 okt 2015 19:42

Re: De beginnershoek

Bericht door Mangupe »

Even voorstellen. Ik ben Rebecca, 33 jaar, uit Oostkamp.
Ik ben net begonnen met MTB. Na 2 knieoperaties diende ik een nieuwe sport te vinden en de dokters raadden me 'fietsen' aan.
Ik heb net klikpedalen geïnstalleerd en een blosoroute gedaan. So far so good, paar keer tegen dek gegaan, maar we zetten door...
Ik heb een vraagje.
Waaruit bestaat jullie ontbijt vooraleer julle gaan MTB'en en wat en hoeveel drinken jullie?
Ik heb namelijk al een paar keer barstende koppijn gehad na een tour en ik rijd nochtans op hartslag.
Deze hoofdpijn houdt de hele dag aan en verpest het wel wat voor me.
virp
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 15:27

Re: De beginnershoek

Bericht door virp »

Hallo iedereen

Na een tijdje op het forum geregistreerd te zijn zal ik mij nu even voorstellen.
Ik ben Brecht en afkomstig uit Kleine-Brogel Peer.
Momenteel student en sinds een vijf tal maanden geleden met mountainbiken begonnen.

Als volgende wil ik eerst de mensen van het forum bedanken.
voor de vele informatie die ze op het forum hebben gepost.
waardoor ik bij het kopen van mijn fiets wist waar ik op moest letten.

met vriendelijke groeten

Brecht
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: De beginnershoek

Bericht door Free_ltd »

Zal mij mss ook eens even voorstellen :lol:
Ben Daniel, volgende week 39 jaar en wonende te Meerbeek (Kortenberg). Echter afkomstig van de Maaskant in Limburg.

Een 15-tal jaar terug een MTB gekocht en tot een 2-tal maanden tijd op en al 500km mee gereden. Heeft hier jaren aan het plafond gehangen. Ben in augustus een dieet gestart waarbij men de eerste 2 maanden geen te intensieve inspanningen mag doen. Ik ging 3 x per week een 5-tal km joggen, maar dat was al te intensief. Dus maar terug de fiets van de haak en wat groen gaan opzoeken in de buurt en blijkt dat het hier nogal gekend is voor te MTB'n :lol: De BLOSO route komt op 50m van mijn deur.

Nu ik de smaak te pakken heb, ben ik aan het uitzien voor een andere en beter fiets en uitrusting. Nu nog steeds in training met gewone sportschoenen zonder helm 8-[
Het is nu wel winter en nu is het maar 1 x per week dat ik ga en dan meestal de zaterdag of zondag voormiddag.

In eerst instantie wil ik er toch nog niet te veel geld tegenaan smijten omdat ik iets wat te veel hobbies heb. Ik zit met motorrijden, Aikido, Joggen, Snowboarden en fietsen dus. En het één al wat duurder als het andere. Joggen en Aikido is dan nog het goedkoopste en motorrijden het duurste. Maar kan van geen van deze afscheid nemen.

Vermits ik nog de hele uitrusting moet hebben, dacht ik aan een €1500 voor te starten. Dus een aantal winkels hier in de buurt gedaan, en blijkbaar is het hier allemaal Granville en Scott omdat Ludo N.V. in Kortenberg ligt. Erg dat zulke winkels moeten concurreren met dezelfde merken. De dealers zelf zien het blijkbaar niet meer echt zitten. Ik moet er nog eentje doen, en die doet nog TREK erbij. Bij het rondgaan, blijft de Scott Scale 960 wat hangen bij mij. Is €1199, maar bij eentje zat er wat korting op waardoor het €1099 was. Daarbij nog wat uitrusting en kon ik volgens hem wel binnen die €1500 blijven. Maar we kijken natuurlijk wel uit naar eventueel een occasie.

Een kennis van mij doet nog wat fietsen in bijberoep en kan mij een overjaarse Conway bezorgen, maar ik heb eigenlijk ook liever een winkel in de buurt waar ik direct terecht kan bij problemen. En niet eerst de fiets in de auto en naar limburg rijden ermee.

Voorlopig nog een beetje op mijn oude fiets wat aanmodderen om te zien of ik het wel effectief ga blijven doen. Probleem is eerder dat ik niet van hier ben en dus ook niet zo heel veel mensen ken die dan ook nog toevallig MTB'en :lol:

Ik hoop dat ik op dit forum nog wat wijzer ga worden ivm MTB'en, want bij het rondgaan was het heel wat chinees voor mij ivm componenten.
Plaats reactie