De beginnershoek

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

Xeeder schreef:Hi all,

Guus is de naam, vandaag pas m'n eerste mtb gekocht (Cube Ltd Comp) en hoop hier geregeld eens een route mee te doen. Vandaar dat ik hier ook eens kom kijken.
hey
heb net dezelfde bike en na 3500 km bevalt hij mij nog steeds supper :-D
vergeet zeker geen foto's te posten in showroom
VincentVW
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 jul 2011 11:52
Rijdt met: rocketmachine

Bericht door VincentVW »

Hallo iedereen ik ben vincent en ben een beginnende mountainbiker die zijn eerste "stappen" zet op de mountainbike.

Ik ben momenteel actief in de regio waregem en ben nog opzoek naar een partner of club die mij zou kunnen helpen om te groeien.
yves111
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 jul 2011 20:50
Rijdt met: Giant

Bericht door yves111 »

Hallo,

Nu ik gestopt ben met roken heb ik besloten een hobby te zoeken die ook iets doet aan de conditie.
Via mijn neef heb ik een MTB bemachtigd merk giant.
En dus kom ik hier een kijkje nemen.
Ook zoek ik ne partner om de kilometers te malen regio Affligem.
de krieke
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 18:32
Rijdt met: Specialized Rockhopper Sl 2010

Bericht door de krieke »

Ook nieuw...

Jaren met "prulleke van decatlon" door het leven gegaan nu met werkverandering een nieuwe tweewieler aangeschaft

Let's kick some K's 8)
Gebruikersavatar
the scaleur
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 00:06
Rijdt met: BeOne Pro Raw carbon
Contacteer:

Bericht door the scaleur »

Hello iedereen,
Mijn Naam is Martin, ik woon in Wallonië en ik naturlijk houd ik van mountain bike :lol: . Ik ben hier om over mountain bike te spreken en om Nederlands te leren. Ik heb een BeOne Pro Raw Carbon 2010. Gewicht: 9,730 Kg.

Afbeelding

Een foto van mij aan de Merida Wallonia Cup in Dinant.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door the scaleur op wo 28 nov 2012 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kevindish
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 16 apr 2012 12:42
Rijdt met: specialized, cannondale

Bericht door kevindish »

hey iedereen, ik ben de kevindish ;-) ook nieuw op dit forum net zoals de rest hier.
mijn scheurijzer is een specialized stumpjumper occasie gekocht vorig jaar.
recon vork, mavic crosstrail wielen, sram X9 en X0 afgemonteerd en der rest van pro.
ik heb samen met enkele vrienden eind vorig jaar een clubje opgericht de M&C Bikers.
ik ben van plan in de loop van dit jaar een nieuwe fiets aan te schaffen en heb zo eens wat gegoogled. iemand ervaring met import vanuit china?
MissMud
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 jan 2012 17:33
Rijdt met: Trek 6500 model 2012

Bericht door MissMud »

Hallo iedereen,

Sinds enkele maanden ben ik beginnen mountainbiken. Een afstand van 50 km is haalbaar voor mij en heb recent deelgenomen aan de toertocht in Spiere met toch heel wat stukken onverhard die reuze meegevallen zijn, behalve in de modder mis ik nog wat ervaring.

Momenteel rijden mijn vriend en ik samen, maar het is helaas niet altijd mogelijk om samen te fietsen en als vrouw is het toch wel moeilijk om ladies te vinden die ook mountainbiken.
En ik zou me wel graag aansluiten bij een groep, waar toch enkele dames tussen zitten. Want het tempo van de mannen is nog niet haalbaar voor mij.

Ikzelf woon dichtbij Spiere... iemand suggesties van een clubje waar ik als beginneling toch wat kan trainen en zo ook ervaring opdoen?
Of gewoon... als er nog beginnelingen zijn zoals ik... zin om samen eens te fietsen? :-)
Dalmaje
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 jun 2012 09:41
Rijdt met: 2009 TREK 4300
Contacteer:

Bericht door Dalmaje »

Hallo,

Ik zou een weekendje willen gaan mountainbiken (Ardennen/Luxemburg/Zwarte woud).
Weet iemand een regio die echt aan te raden is? Ik ben op zoek naar parcours, zoveel mogelijk offroad en in de bossen, toch ietwat goed bewegwijzerd.

Iemand tips?
thx!
Gebruikersavatar
Brabo_
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 10 aug 2012 21:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper Pro ('12) 26"

Bericht door Brabo_ »

Hela,

Bram is de naam, woonachtig in Limburg. Sinds kort terug met het idee opnieuw te gaan mtb'ken, deze keer met een collega. Gisteren de Specialized Rockhopper Pro gaan bestellen bij Bike Inn.

Zeer benieuwd en foto's volgen later in andere topic!

Om hierboven even te antwoorden: La Roche, Houffalize,...?
@Martin: waar haal je die 'fietsrek'? Heel handig aangezien ik op een bovenverdieping woon... PM mag!

Grtz'
Gebruikersavatar
Sophie
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 12:14
Rijdt met: Merida

Sophie

Bericht door Sophie »

Hallo,

Ik ben Sophie
Ik rij regelmatig met mijn vriend op de MTB.
Leek me een leuk forum en dacht me in te schrijven.

Groetjes!
Plaats reactie